District Zuid I

Sensini

Active member
De "Zeeuwse" 5e klasse A (zondag) wordt opgeheven en de Zeeuwse clubs gaan naar de 4e klasse A. Daarin komen dan 16 clubs die in de eerste seizoenshelft een halve competitie spelen waarna in resp. een sterke poule en zwakke poule een hele competitie wordt gespeeld.

 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Wat is eigenlijk het probleem wanneer je daar een 5e klasse opheft ?
In bijna alle districten is op zaterdag de 4e klasse de laagste standaardklasse.
Alleen Noord kent op zaterdag nog een standaard 5e klasse (met 6 competities )
Wat bedoel je hier mee?
 

Sensini

Active member
Wat is eigenlijk het probleem wanneer je daar een 5e klasse opheft ?
In bijna alle districten is op zaterdag de 4e klasse de laagste standaardklasse.
Alleen Noord kent op zaterdag nog een standaard 5e klasse (met 6 competities )
Dat het verschil tussen de top va de 4e klasse en de zwakste 5e klassers te groot is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

Joost

Well-known member
Dat het verschil tussen de top va de 4e klasse en de zwakste 5e klassers te groot is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Maar er zijn juist nog maar weinig vijfde klassers over omdat de zwakke teams naar de reserveklassen gaan.
 

de waan

Well-known member
Maar die doen nog toch weer wel mee. :)

Voor de korte termijn is dit denk ik de beste oplossing. Zeeuws Vlaanderen is ook wel een erg ingewikkeld stukje Nederland.
 

Unregistere

Well-known member
Een opmerkelijke rentree lijkt aanstaande, volgens www.073voetbal.nl:

Een opmerkelijke deelnemer bij de donderdagtraining van de BVV-selectie. John de Bever, inmiddels alweer 56 jaar oud maar nog altijd wekelijks actief als (zaal)voetballer, werd gespot als een van de spelers die zich in het zweet werkten op het natuurgras van sportpark De Vliert.

De jaartjes mogen dan gaan tellen, van zijn bravoure heeft De Bever nog weinig verloren. Hij kwam zonder gêne met zijn tas het BVV-terrein oplopen en trainde uiteindelijk met de B-groep. Volgens aanwezigen waren zijn woorden: “Als die gastjes naar mij luisteren, dan schiet ik er nog 30 in.” Morgen gebeurt dat, wanneer BVV op eigen sportpark oefent tegen BLC, in ieder geval nog niet. Wel treedt de volkszanger dan na afloop op in de kantine.
 

Unregistere

Well-known member
Derdeklasser Alblasserdam had vandaag een bijzondere speler in de gelederen: https://www.ad.nl/nederlands-voetba...an-fc-groningen-ziet-me-maandag-wel~ac866b3a/

Hier neemt Danny een inworp:

Ej-0RUxXcAIRJHo
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Danny is wel rijkelijk beloond met een plekje in het prestigieuze elftal van de week van AD / de Dordtenaar!

ZP1Fi6z.jpg
 

Sensini

Active member
In de Zondag Tweede Klasse E twee opmerkelijke zaken.
Kruisland - TSC werd in de 79e minuut gestaakt bij 6-1 omdat de scheidsrechter matchfixing van de kant van TSC vermoedde. TSC staat tweede en kan nog kampioen worden...
Nummer 3 RBC verloor niet alleen de wedstrijd van WSC (0-1) maar ook beide keepers. De eerste keeper moest met een gebroken vinger het veld verlaten, de tweede keeper met een hersenschudding. Een derde keeper is er niet... (https://www.bndestem.nl/amateurvoet...acht-op-zoek-naar-een-nieuwe-doelman~a21dc6bf).
 

Joost

Well-known member
SC Kruisland promoveerde vorig jaar via de nacompetitie voor het eerst in haar bestaan naar de 1e Klasse en is daar gisteren direct kampioen geworden.

Kruisland is een 2400 inwoners tellend dorp even buiten Roosendaal. 20 jaar geleden speelde Kruisland nog 6e klasse en sindsdien is er een gestage opmars van steeds een paar jaar per klasse, maar nu dus direct twee stappen omhoog.

Daar moet toch haast geld achter zitten.
 

de waan

Well-known member
Veel spelers met een verleden bij grotere clubs zie ik, vooral veel GOES en Hoek. Dus, daar kun je wel vanuit gaan dan denk ik.
 

Pieros

Active member
SC Kruisland promoveerde vorig jaar via de nacompetitie voor het eerst in haar bestaan naar de 1e Klasse en is daar gisteren direct kampioen geworden.

Kruisland is een 2400 inwoners tellend dorp even buiten Roosendaal. 20 jaar geleden speelde Kruisland nog 6e klasse en sindsdien is er een gestage opmars van steeds een paar jaar per klasse, maar nu dus direct twee stappen omhoog.

Daar moet toch haast geld achter zitten.
Ik moet daarbij denken aan Alverna, wat ook altijd in de laagste klasses speelde totdat er geld bij kwam kijken. Opmars was tot/met de hoofdklasse. Na een paar seizoenen was het geld op en nu…. Geen standaard elftal meer in de competitie en als het goed is volgend jaar weer starten in 5de klasse zondag.
 

de waan

Well-known member
Alverna is dit seizoen derde geworden in de vierde klasse zaterdag. Speelt zelfs nacompetitie.
 
Bovenaan