District Zuid I

Pieros

Active member
Klopt, maar het zaterdag elftal is voor erbij, ten minste dat was het altijd. Een vriendenteam met redelijk goede voetballers die niet meer op zondag wilden voetballen.
 

de waan

Well-known member
Klopt, maar het zaterdag elftal is voor erbij, ten minste dat was het altijd. Een vriendenteam met redelijk goede voetballers die niet meer op zondag wilden voetballen.

Oh, oké. Maar wel een standaardelftal formeel gezien dus.

Overigens kunnen ze alleen op zondag weer een standaardteam inschrijven, als ze hun zaterdag 1 terugtrekken.
 

Pieros

Active member
Oh, oké. Maar wel een standaardelftal formeel gezien dus.

Overigens kunnen ze alleen op zondag weer een standaardteam inschrijven, als ze hun zaterdag 1 terugtrekken.
Ok, dat wist ik niet. Dan ben ik benieuwd wat ze gaan doen. Ik kan me niet voorstellen dat ze na 15/20 jaar zaterdag 1 eruit halen om weer op zondag te voetballen.
 

Pieros

Active member
Is ook nieuw: vanaf komend seizoen kun je niet meer een tweede standaardteam inschrijven.
Of het is een fout van Voetbalgelderland.nl of er speelt iets anders, maar ik zie dat Alverna ingedeeld is in Oost Zat 4de klasse A en nu ook op Zon 5de klasse E.

Weet jij hoe dat toch zou kunnen?
 

Sensini

Active member

Reusel Sport moet laatste tien minuten opnieuw spelen na fout scheidsrechter: ‘De verkeerde kreeg rood’

Tweedeklasser Reusel Sport won afgelopen weekend met 3-2 van SV Laar. Maar beide clubs kregen dinsdag te horen dat de laatste tien minuten opnieuw moeten. In de tachtigste minuut gaf de scheidsrechter de verkeerde speler zijn tweede gele kaart.

,,Ja, we mogen nog aan de bak.” Is de eerste reactie van Reusel Sport-trainer Marc Post. Rond de tachtigste minuut deelt de leidsman een tweede gele kaart uit aan de nummer vier van SV Laar. Althans de scheidsrechter denkt dat het zijn tweede is. Wat blijkt achteraf: de nummer vier van Reusel Sport had al geel en van SV Laar de nummer veertien. De scheidsrechter had zich vergist. ,,Het was allemaal een beetje wazig wat er gebeurde. Het was best een sportieve wedstrijd maar er vielen toch negen gele kaarten. SV Laar ging bij de bewuste tweede gele kaart zo uit hun dak dat wij ook wel het idee kregen dat er iets niet helemaal goed ging. Maar ik was het overzicht met al die kaarten even kwijt", vertelt Post. Ook de trainer van SV Laar kreeg in alle commotie rood omdat hij het veld in kwam gelopen.

Direct na de wedstrijd wordt leidsman Jeroen Quinten er door een collega op gewezen dat hij het verkeerd heeft gezien. ,,Ik ben er nog goed ziek van, hoor", reageert de scheidsrechter sportief. ,,Ik zat fout. Stom. Ja, en die spelers beginnen dan allemaal te roepen, maar ja mijn boekje was leidend op dat moment. Ik had het verkeerd opgeschreven. Dan moet je na de wedstrijd door het stof helaas.” Quinten zoekt de kleedkamers op en biedt zijn excuses aan voor de gemaakt fout. ,,Dan kan ik een heel verhaal houden, maar ik zat gewoon fout. Klaar. Soms zijn we net mensen", besluit hij.

De laatste tien minuten van de wedstrijd worden volgende week dinsdag of donderdag uitgespeeld. De thuisspelende club mag bepalen welke van die twee dagen het wordt. ,,Dus ik ga dinsdag op de training eens even polsen wie er allemaal wanneer kunnen.”

De wedstrijd wordt hervat vanaf de tachtigste minuut bij een 3-1 stand. Reusel Sport zal starten met tien man en SV Laar met elf.
 

Joost

Well-known member
Ik las er zondag al over bij de Limburger. Heel netjes van de arbiter om dit zo te doen.

Nu bestaat alsnog de kans dat de ongeslagen serie van Laar stand houdt.
 

Sensini

Active member
De laatste tien minuten worden dinsdag 10 oktober 20.30 u. overgespeeld zie ik in voetbal.nl.
 

Sensini

Active member
Gisteravond zijn de laatste tien minuten van Reusel Sport - Laar overgespeeld. Laar scoorde opnieuw 1 keer waardoor het opnieuw 3-2 voor Reusel Sport werd. Afgelopen zondag speelde Laar met 2-2 gelijk tegen De Valk. Vraag is nu of die laatste wedstrijd nog meegeteld moet worden in de ongeslagen reeks of niet, en of het record dus op 57 of 58 wedstrijden staat...
 

Fregge

Well-known member
Dit weekend kan (volgens mij) de eerste kampioensschaal uitgereikt worden. Mocht WNC zaterdag verliezen, Emplina zondag niet wint en RBC zondag wint, dan is RBC kampioen.
 
Bovenaan