District Zuid I

Deathprod

Active member
RBC verdwijnt mogelijk alweer. Ze hebben een tekort van een ton en zijn bezig met een fusie met Halsteren. Aantal bestuursleden is al vertrokken. 29 januari zal er bij de ledenvergadering meer duidelijk worden.
 

de waan

Well-known member
Het is me nog steeds een compleet raadsel wat Halsteren hier mee opschiet. Een grote club met veel senioren- en jeugdteams, wat hebben die te zoeken i n Roosendaal, twintig kilometer verderop. De licentie-eisen stellen geen ruk meer voor.
 

Unregistere

Well-known member
Het is me nog steeds een compleet raadsel wat Halsteren hier mee opschiet. Een grote club met veel senioren- en jeugdteams, wat hebben die te zoeken i n Roosendaal, twintig kilometer verderop. De licentie-eisen stellen geen ruk meer voor.

Eens. En toch is dat wel het verhaal, begreep ik van een Halsteren-kenner. Daarnaast zouden ze dan graag in het stadion spelen, dat moet het andere voordeeltje zijn.

Opvallend trouwens dat ze doorgaan met Waslander, toch een vrij matige trainer.
 

de waan

Well-known member
Ik probeer het me voor te stellen dat ze het bij HSC wel een goed plan zouden vinden om in het vervolg in het stadion van Heracles te gaan spelen. Het lukt me niet.
 

Unregistere

Well-known member
Ik probeer het me voor te stellen dat ze het bij HSC wel een goed plan zouden vinden om in het vervolg in het stadion van Heracles te gaan spelen. Het lukt me niet.

Nee, ik zou er voor ASWH ook niet echt een meerwaarde in zien om voortaan in het stadion van FC Dordrecht te gaan spelen. Nu ken ik de accommodatie van HSC '21 niet, maar die van Halsteren wel. En de boel is daar wel enigszins verouderd, terwijl ze bij een promotie misschien meer publiek trekken en dan krijg je ook een parkeerprobleem. Dus ik kan me dat nog wel een beetje voorstellen. Duidelijk minpunt lijkt mij echter wel dat het stadion dan grotendeels leeg is, dus qua sfeer zit je dan hoe dan ook beter op het eigen terrein.
 

Deathprod

Active member
Eens. En toch is dat wel het verhaal, begreep ik van een Halsteren-kenner. Daarnaast zouden ze dan graag in het stadion spelen, dat moet het andere voordeeltje zijn.

Opvallend trouwens dat ze doorgaan met Waslander, toch een vrij matige trainer.

Ze staan gedeeld op de eerste plek, dus sportief gezien gaat het niet onaardig. 9 februari de kraker tegen medekoploper SC Gastel op het programma.
 

Unregistere

Well-known member
Ze staan gedeeld op de eerste plek, dus sportief gezien gaat het niet onaardig. 9 februari de kraker tegen medekoploper SC Gastel op het programma.

Tja, ze spelen ook op een vrij laag niveau. Van vaste supporters begrijp ik dat de koppositie meer ondanks Koos dan dankzij Koos is. Vreemde wissels, weinig vastigheid in de opstelling, spelers op aparte posities, eigenlijk alles wat hij in de regio Rijnmond al jaren met weinig succes doet. Zij waren dan ook verrast dat hij mag blijven.
 

Unregistere

Well-known member
Sliedrecht deed zaterdag slechte zaken in 1C. Uit bij Terneuzense Boys bleef het 0-0. Bovendien kreeg verdediger Bas van Stokkom, die na maanden blessureleed zijn rentree maakte, de rode kaart. Kloetinge won wel met 1-0 van SVL en liep daardoor uit. De Zeeuwen staan nu vijf punten los van LRC Leerdam, zes van Sliedrecht en negen op Nieuw-Lekkerland, dat een wedstrijd minder speelde.

In 3B zondag hadden de Dordtse teams een slechte dag. Dubbeldam verloor met 3-2 bij Be Ready en zag de achterstand op de titelkandidaten groeien. Dubbeldam inmiddels vijfde, op tien punten van de koploper. Dat is Bavel en die ploeg klopte RCD met 3-1. Daardoor pakte Bavel de periodetitel, terwijl RCD onderin blijft hangen. SC Emma maakte het wel heel erg bont op bezoek bij Gilze: 8-0 verlies. De marge op de staartploegen is nog vrij groot, dus SC Emma lijkt niet te hoeven vrezen, maar toch.
 

Unregistere

Well-known member
Ron Timmers heeft vandaag bekend gemaakt dat hij zijn contract bij Heerjansdam niet zal verlengen. De voormalig trainer van onder meer ASWH en Dongen is momenteel bezig aan zijn eerste seizoen op de Molenwei. Timmers staat met Heerjansdam op de achtste plaats in de eerste klasse C bij de zaterdagamateurs.
 

Deathprod

Active member
Tja, ze spelen ook op een vrij laag niveau. Van vaste supporters begrijp ik dat de koppositie meer ondanks Koos dan dankzij Koos is. Vreemde wissels, weinig vastigheid in de opstelling, spelers op aparte posities, eigenlijk alles wat hij in de regio Rijnmond al jaren met weinig succes doet. Zij waren dan ook verrast dat hij mag blijven.

Ze dreigen failliet te gaan, dus ze hebben een inzamelingsactie opgezet. 5000 euro hebben ze nodig om de crisis te overleven.

https://www.gofundme.com/f/help-rbc...m=copy_link-tip&utm_campaign=p_cp+share-sheet
 

Sensini

Active member

Unregistere

Well-known member
Halsteren ziet er dus ook vooral financiële voordelen in, als ik het zo lees. Dat maakt de stap vanuit hun oogpunt iets logischer.
 

Unregistere

Well-known member
Uitspraak van RBC-voorzitter Ger Deleij over de toekomst van de club na het vastlopen van de fusieplannen met Halsteren:

EVkQ5RpWoAEQFYL.png:large


Geen idee of dat ook in dat filmpje zat trouwens..
 

Unregistere

Well-known member
De spelerscarrousel in de lagere regionen draait natuurlijk ook door.

De Dordtse ploegen roeren zich aardig, waarbij met name SC Emma opvallend veel spelers lijkt te verliezen. Wel kondigden ze een opvallende nieuweling aan. Ex-prof Rachid El Khalifi komt naar de club. Is wel al 41 als het seizoen begint, maar toch een mooie naam.
 

Unregistere

Well-known member
Het lijk nu écht gebeurd met de ambitieuze Waspikse White Boys:

Faillissement dreigt voor The White Boys, voetbaldroom als een nachtkaars uit

WASPIK - Een jaar geleden timmerde The White Boys nog aan een onwaarschijnlijke voetbaldroom. Nu is daar niets meer van over. Een faillissement dreigt voor de Waspikse amateurvoetbalvereniging.

Sjoerd Marcelissen

Gouden en zwarte elementen sieren bij aanvang van dit seizoen nog de spiksplinternieuwe witte shirts van de club. ,,Om de exclusiviteit aan te geven”, zegt toenmalig voorzitter Sebastiaan Sluijmers. Van exclusiviteit is allang geen sprake meer op sportpark De Lindenheuvel. Het goud is verbleekt. Sterker, de cijfers van The White Boys zijn dieprood. Volgens een financieel overzicht, in handen van deze krant, leed de club over afgelopen seizoen een verlies van minstens 100.000 euro.

Uitstel van betaling

The White Boys heeft uitstel van betalingen aangevraagd bij de rechtbank. De rechter heeft daar dinsdag voorlopig toestemming voor gegeven. Een faillissement hangt in de lucht. Al doet plaatsvervangend bewindvoerder Leonard Bijlsma daar geen uitspraken over. ,,Inhoudelijk kan ik nog niets zeggen. Alles is in onderzoek.” Voorzitter Tini Verharen is, ondanks herhaaldelijke verzoeken, onbereikbaar voor commentaar. Er zijn schulden aan leveranciers en lonen van trainers en spelers niet betaald. Daarnaast zou de club flink wat kosten hebben gemaakt voor busjes om jeugdspelers op te halen. Volgens meerdere voetbalouders heeft dit busvervoer nooit goed gefunctioneerd.

Voortbestaan aan zijden draad

Vorige week werd bekend dat het bestuur aan The White Boys de leden wil laten beslissen over het voortbestaan van de club. Voor het nieuwe seizoen zijn er geen selectie-elftal en jeugdteams meer. Daarnaast heeft de leiding half april een extra financiële bijdrage gevraagd vanuit de leden. ,,Hierop zijn weinig positieve reacties ontvangen”, schrijft het bestuur. ,,Met deze resultaten is het niet mogelijk de problemen op te lossen. Bovendien blijven er te weinig voetballende leden over om de club te laten voortbestaan.” Wanneer er een algemene ledenvergadering komt, is onbekend. Dit is pas nadat de coronabeperkingen zijn opgeheven. Daarmee lijkt de voetbaldroom van The White Boys als een nachtkaars te eindigen.

Elftal met Polen

Tientallen jaren bivakkeert de dorpsclub in de kelder van het amateurvoetbal. Van een brede jeugdopleiding is allang geen sprake meer. De afgelopen jaren klampt The White Boys zich vast aan meerdere reddingsboeien. In 2018 en 2019 probeert de club met een selectie-elftal vol Polen de zaak nieuw leven in te blazen. Zonder succes. Het team komt herhaaldelijk niet opdagen, dus zet de KNVB The White Boys in april 2019 uit de competitie.

‘Klein stadion’

Nog in hetzelfde voorjaar werpt zich een nieuwe redder op: Sebastiaan Sluijmers. De jonge ondernemer heeft grootse plannen met de Waspikse club en zegt honderd sponsors achter de hand te hebben. Het sportpark moet een make-over krijgen: met nieuwe dug-outs, video-voorzieningen en busjes om spelers op te halen. Sluijmers, snel benoemd tot voorzitter, ziet zelfs een klein stadion in de verre toekomst voor zich.

Kluwen aan conflicten

Met voetbalschoolhouder en oud-prof Leon Hutten strikt de club een bekende naam als hoofd jeugdopleiding. Oud-PSV‘er en oud-international Theo Lucius gaat het eerste elftal leiden, terwijl spelers uit andere selectieteams in de regio richting het Langstraat-dorp gaan. Vele jeugdvoetballers trekken naar The White Boys, met name via de voetbalschool van Hutten. In de amateurvoetbalwereld volgt men met argusogen de ontwikkelingen onder de kerk van Wasik-Boven: is het grootheidswaanzin? Al in de zomer komen de eerste financiële problemen bovendrijven, daarna raakt The White Boys verwikkeld in een kluwen aan conflicten. Sluijmers is niet meer welkom op de club. Arbitrage- en rechtszaken tegen Leon Hutten gaan verloren.

Lucius

Hele jeugdteams vertrekken, ook spelers van het eerste elftal hebben inmiddels hun heil elders gezocht. Lucius is formeel nog in dienst van de club. ,,Maar de competitie is stopgezet. Betalingen waren er allang niet meer. Ik kreeg alleen nog een reiskostenvergoeding. Ik bleef vooral nog trainen voor de spelers. We hadden een leuke groep met best wel kwaliteit, maar er is veel gebeurd.”

https://www.bndestem.nl/oosterhout/...voetbaldroom-als-een-nachtkaars-uit~a6c3793d/
 
Bovenaan