District West II

de waan

Well-known member
Ik werd nieuwsgierig. Dat moet wel zo'n beetje de ergste plek zijn om te wonen in Nederland.

In Pernis is in ieder geval nog een beetje groen rond het dorp.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member

Unregistere

Well-known member
Toch is het voor sommige mensen best een toeristische attractie, een rondje Heijplaat. Maar dat is wat anders dan er echt wonen natuurlijk.
 

Batigoal

Well-known member
Op Heijplaat is de gemeente bezig met een experimenteel project met energieneutrale woningen. Ik ken iemand die in zo'n woning woont en dat is best interessant.
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag zijn ook de lagere afdelingen weer begonnen aan de competitie. Zo ook de eerste klasse B. Daarin gelden XerxesDZB, Brielle en SC Feyenoord als titelfavorieten. Alleen Brielle begon met een zege. Zij wonnen met 1-3 bij Vitesse Delft. SC Feyenoord verloor op eigen veld met 2-3 van ARC, terwijl XerxesDZB verrassend met 2-0 verloor bij SVC '08 uit Wassenaar.

In deze sterke afdeling vinden we ook de hoofdklassedegradanten Deltasport en Sportlust '46. Ook zij wonnen nog niet. Deltasport speelde 2-2 bij Neptunus-Schiebroek, terwijl Sportlust '46 met 0-1 verloor van Nootdorp.
 

Ceephax

New member
Blankenburg - SVV (0-28) :cab:

Hier het verslag van de grens:

"Ja, je leest het goed 0- 28. Ik heb dit in de bijna 40 jaar dat ik voetbal nog nooit meegemaakt. Er werd ook de snelste hattrick ooit gemaakt in Europa door Roy Van Zon. In 2 minuut en 36 sec 3 doelpunten maken. SVV moet denk ik snel door de knvb overgeplaatst worden naar de 3e klasse. Ze zijn Schiedams kampioen geworden, versloegen met gemak een 1ste klasser en nu walsen ze over Blankenburg heen met 0 -28. Waar gaat dit heen en wie is er volgende week aan de beurt. Scheidsrechter Patrick Dijkhuizen had de leiding floot een top wedstrijd. Ik stond met de vlag in mijn hand volledig vol verbazing te kijken of ik dit echt aan het meemaken was. 0-28. Sjonge jonge!! Hier is vandaag geschiedenis geschreven door SVV."


Volgens mij zijn er aardig wat spelers van de failliete Schiedamse 1e klasser SVDPW naar SVV vertrokken. Vorig seizoen kwamen er al wat jongens over en waren toen al onverslaanbaar, echter kwamen ze net wat tekort om de 3e periode te pakken waardoor ze de na-competitie mistte.
 

Unregistere

Well-known member
Ja en ze hebben ook onder andere de broers Van Waas aangetrokken, allebei afkomstig van topklasser (derdedivisionist) Capelle. SVV wil omhoog, zie ook dit stukje over die overgang destijds: http://www.voetbalrotterdam.nl/2016/02/25/134836/

Maar daarbij komt ook dat Blankenburg niet zo goed is. Die maakten gisteren hun rentree met een standaardteam. Nog even wennen, zullen we maar zeggen.
 

Unregistere

Well-known member
Nou, de topfavorieten in 1B hebben het grotendeels nog lastig.

XerxesDZB verloor ook de tweede wedstrijd. De mannen van Joop Hiele gingen op eigen veld met 0-1 onderuit tegen Westlandia. SC Feyenoord pakte het eerste puntje (2-2 bij Deltasport). Brielle maakt het tot nu toe wel waar. Zij winnen met 5-0 van Neptunus-Schiebroek en zijn samen met Nootdorp (3-2 tegen SVC '08) met zes uit twee koploper.

Sportlust '46 pakte ook het eerste punt, het werd 2-2 bij Voorschoten '97. ARC - FC 's-Gravenzande eindigde eveneens in 2-2 en Forum Sport - Vitesse Delft werd 1-1.
 

Ceephax

New member
Na de 28-0 winst op Blankenburg won SVV dit maal met 7-1 van HSV Escamp. Samen met COAL bovenaan. 6 uit 2.
 

Unregistere

Well-known member
In 1B staat Nootdorp nu alleen bovenaan. Ze klopten Forum Sport met 2-0 en hebben dus negen uit drie. Brielle verspeelde op bezoek bij SC Feyenoord de eerste punten. 0-0 op Varkenoord. SC Feyenoord valt flink tegen, twee punten slechts. XerxesDZB, een belangrijke titelkandidaat, won vandaag voor het eerst. Na twee nederlagen was het nu eindelijk feest voor de mannen van Joop Hiele: 4-0 tegen Voorschoten '97.

Verder won Westlandia met 4-0 van Neptunus-Schiebroek, won Deltasport met 0-2 bij ARC en klopte FC 's-Gravenzande Vitesse Delft met 2-0. SVC '08 - Sportlust '46 werd 1-1.
 

Ceephax

New member
In de 1e klasse B speelden 2 van de 3 koplopers tegen elkaar. Leonidas was uit bij Boshuizen met 2-3 te sterk. Mede koploper Woerden verloor met 1-3 thuis van Olympia.

HVV dat door een fout van de scheids in de 2e klasse mocht blijven heeft een prima start met 2 overwinningen op Excelsior'20 (5-1) en Wilhelmus (1-3). Staan 1 punt achter op Spartaan'20 die een wedstrijd meer speelde, dat overigens gelijk speelde tegen BMT (0-0).

In 3e klasse C staat promovendus ONA uit Gouda met 9 uit 3 bovenaan naar een 2-0 overwinning op ESTO.

En SVV bleek in de 4e klasse weer een maatje te groot, dit maar werd Steeds Hoger met maarliefst 11-1 verslagen. Na 3 overwinningen een doelsaldo van 46-2.
 

Unregistere

Well-known member
SVV gaat simpel kampioen worden, lijkt mij. Voor die andere clubs is het niet echt leuk dat ze in deze afdeling zitten, maar ja.

Knap dat Leonidas tot nu toe toch bovenin meedraait, al hebben ze een behoorlijke selectie bijeen kunnen brengen met onder meer ex-prof Adnan Alisic.
 

Unregistere

Well-known member
Nootdorp blijft niet te stoppen in 1B. Wonnen ook bij Voorschoten '97 (0-2) en staan met 12 uit vier eerste.

SC Feyenoord won voor het eerst, de derby bij Neptunus-Schiebroek eindigde in 2-3. XerxesDZB verloor weer, nu bij Deltasport (2-0). Met drie uit vier geen beste start voor de mannen van Joop Hiele.

Brielle won met 2-0 van ARC en is met tien uit vier tweede.
 

Unregistere

Well-known member
SVV won zondag overigens ook de vierde competitiewedstrijd. Deze keer maakten ze er slechts drie. Desondanks natuurlijk koploper. Topscorer is niemand minder dan 'good old' Dick Tijdeman. Ooit voorbestemd om te schitteren in de Kuip, maar dat liep anders. Bij de amateurs altijd een prima spits geweest en nu dus weer 17 uit vier. Wel op een voor hem te laag niveau, dus dat helpt wel.

In elk geval gaat Tijdeman aan kop in het topscorersklassement van VoetbalRotterdam.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zo, die hebben de dalende lijn wel te pakken ja. Van 28-0, naar 11-1, naar 7-1 en nu maar 3-1 :heinz:
 

Unregistere

Well-known member
Ai ai ai XerxesDZB, wat hebben ze het moeilijk in 1B. De titelkandidaat verloor weer (0-2 tegen FC 's-Gravenzande) en staat met drie uit vijf bijna laatste.

Nootdorp blijft koploper. Ze trokken de foutloze serie door op bezoek bij nummer twee Brielle (1-2). Daardoor is Deltasport, dat Voorschoten '97 met 3-0 klopte, nu de voornaamste belager van Nootdorp. Achterstand is vier punten, Brielle staat derde met vijf punten achterstand.

SC Feyenoord begint wat te klimmen. Vandaag 5-0 winst tegen Vitesse Delft, maar dus wel al zeven punten achter Nootdorp.
 
Bovenaan