District West II

Unregistere

Well-known member
Vandaag bij IFC - VELO geweest voor de krant. Nummer ??n tegen nummer drie, maar in deze afdeling gaat het bovenin alleen om IFC en FC Boshuizen. Die laatste ploeg speelde gisteren al bij VOC en won daar, ondanks een achterstand, met 2-4. IFC moest vandaag dus winnen om weer koploper te worden. Dat lukte. Het werd 2-0 dankzij goals van Danny Slingerland en Yoeri Rombouts. Volgende week dus de topper FC Boshuizen - IFC, waarin de Ambachters een voorsprong van ??n punt verdedigen.

Overigens was er nog een mooi persoonlijk succesje voor verdediger Stephen Emelina. Hij maakte na ruim een jaar blessureleed zijn rentree in de basis en kopte bij 0-0 op atletische wijze een bal van de doellijn, waardoor zijn ploeg niet op achterstand kwam.
 

Unregistere

Well-known member
IFC heeft vanmiddag in Leiden de aanval van achtervolger FC Boshuizen afgeslagen. Het werd 2-2. Daardoor blijft het verschil ??n punt in het voordeel van de Ambachters, die dus op koers blijven richting promotie naar de hoofdklasse.
 
De zondagtak van FC Lisse houdt er aan het eind van het seizoen mee op. Te weinig spelers en budget zijn de oorzaak. Ze spelen nu nog in de tweede klasse.
 

Unregistere

Well-known member
IFC deed vandaag goede zaken. Zelf wonnen ze met 6-1 van TAC '90, terwijl FC Boshuizen op 4-4 bleef steken bij VELO. Verschil is nu drie punten in Ambachts voordeel met nog vijf wedstrijden te gaan.
 

Unregistere

Well-known member
BVCB, een zondagtweedeklasser uit Bergschenhoek, heeft een opmerkelijke versterking gepresenteerd. De Tunesische verdediger Karim Saidi, die morgen 33 wordt, is per direct speelgerechtigd. De ex-Feyenoorder trainde al een tijdje mee.
 

DeftonesJP

New member
Voor de liefhebbers; een ruime samenvatting van Be Fair - SVC'08:


Mooi om te zien hoe veel werk de televisieploeg er in heeft gestoken.
 

Unregistere

Well-known member
Aardig lange samenvatting, Deftones. Leuk dat SVC '08 ook zo intensief bezig is met televisiebeelden.

Gisteren kwam IFC weer een stapje dichter in de buurt van de titel. Op bezoek bij PFC werd met 1-3 gewonnen. Ook FC Boshuizen won, na een achterstand, met 4-2 van TAC '90. Verschil blijft drie punten in het voordeel van IFC. Nog vier duels te gaan voor de titelkandidaten.
 

DeftonesJP

New member
Ja die moeten er een hoop werk van maken met meerdere mensen. Heel tof! Ik hou er altijd wel van als amateurverenigingen net doen alsof ze profs zijn. Zeker als je van dat soort gasten wint.
 

Unregistere

Well-known member
In 1B is de spanning helemaal terug. Ik mocht voor de krant naar IFC - SJC. De Ambachtse koploper verloor dit seizoen ??n wedstrijd. Uit bij SJC. En ja hoor, ook thuis tegen de Noordwijkers ging het ondanks een vroege voorsprong mis. 1-3 verlies en concurrent Boshuizen won wel. Beide teams dus gelijk, met nog drie duels te spelen. Dat wordt een zinderende apotheose!
 

Unregistere

Well-known member
SC Feyenoord is gisteren voor het derde jaar op rij kampioen geworden. Nu in 2D. De Rotterdammers zijn na de overstap van zondag naar zaterdag dus hard op weg om snel het verloren terrein in te halen. Op het oog ging het nu iets minder makkelijk dan de voorgaande twee seizoenen. Logisch, het niveau is hoger. Maar toch, de cijfers spreken nog altijd voor zich. Zeventien gewonnen, vier gelijk en twee verloren. Doelsaldo van +45 en twaalf punten voorsprong op nummer twee BVCB.

Volgend seizoen dus in de eerste klasse en daarin verwacht ik ze wederom bovenin.
 

Unregistere

Well-known member
Tja of het nu West I of West II is... Volgens mij een combinatie. Hoe dan ook, in de eerste klasse B zaterdag is de kampioen ook bekend.

Een mooie finale in 's-Gravenzande, waar de plaatselijke FC bij winst de titel had kunnen pakken. Dan waren ze over koploper Argon geklommen. Dat lukte niet, Argon won met 1-2 en is kampioen. Na Haaglandia dus weer een voormalig zondagtopklasser die in de zaterdaghoofdklasse gaat spelen.

Volgens mij hebben ze dat relatief snel gedaan.
 

de waan

Well-known member
Dat valt wel mee, want het zaterdagteam van Argon speelde al eens in de eerste klasse toen het zondagteam er nog was.
 

Unregistere

Well-known member
Dat valt wel mee, want het zaterdagteam van Argon speelde al eens in de eerste klasse toen het zondagteam er nog was.

Okee. Ik wist wel dat ze niet helemaal onderaan moesten beginnen, maar had even geen idee waar de zaterdag stond toen de zondag stopte.
 

de waan

Well-known member
Ze begonnen in de tweede klasse, maar zijn nu twee keer op rij gepromoveerd.

EDIT: Dan hebben ze het toch best nog snel gedaan bij nader inzien.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Ja, toch wel dan. :D

Mochten wij niet promoveren, zou het wel aardig zijn als we bij Argon komen. Soort herhaling van 2005, maar dan anders.
 

de waan

Well-known member
Voor mijn gevoel is het al heel lang geelden dat Argon is gestopt op zondag, maar dat is dus pas drie jaar.
 

Unregistere

Well-known member
IFC is vanmiddag gepromoveerd naar de hoofdklasse. Onze buren wonnen de kampioenswedstrijd bij DRL na een vroege achterstand met 1-2 en pakten dus de titel. Jack van den Berg, ook de trainer van ASWH, heeft dus ??n promotie te pakken. Zou mooi zijn als hij ons ook nog naar de derde divisie kan loodsen...
 

Joost

Well-known member
Wat gebeurt er eigenlijk met de 4e Klasse zondag in West2? Uit beide poules zijn 2 clubs gedegradeerd en spelen er 2 nacompetitie met clubs uit West1 en Zuid1.
 
Bovenaan