District West II

Unregistere

Well-known member
Het liep toch anders. IFC begon goed op het nieuwe kunstgras, maar scoorde niet. Daarna werd het wat minder en Wateringse Veld GONA profiteerde door de eerste aanval om te zetten in een goal. De kleinste man van het veld kon na een vrije trap raak koppen. Na rust stelde IFC via invaller Frits Paap orde op zaken en daarna drukte het door, maar een tweede goal kwam er niet. Wel een bal op de lat en twee grote kansen voor Rombouts, die kennelijk toch ritme miste na zijn schorsing. Normaal had hij die met zijn ogen dicht namelijk nog gemaakt.

IFC dus op 4 uit 2, net als Poortugaal. Dat is volgende week de tegenstander. Ook VOC heeft 4 punten. FC Boshuizen is koploper met de maximale score.
 

Unregistere

Well-known member
IFC won afgelopen zondag het uitduel bij Poortugaal met 0-1. Begreep dat het vooral een duel was tussen twee teams die niet wilden verliezen. Breekijzer Gelli Koy bewees voor de eerste keer zijn waarde door als invaller vijf minuten voor tijd de enige en dus winnende goal te maken.

Zondag IFC - VOC, dat kan wel een leuk potje worden. De Rotterdammers gaan ook voor de titel.
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag voor de krant naar IFC - VOC geweest. Levendig potje, waarin IFC tal van kansen kreeg. Spits Yoeri Rombouts heeft zijn vorm dit seizoen echter nog niet te pakken. De goalgetter van de afgelopen twee seizoenen faalde vandaag vier keer alleen voor de keeper. Wel benutte hij een strafschop, maar omdat VOC kort voor rust ook scoorde via Robbert Stout (ex-ASWH) eindigde het duel in 1-1. Daardoor liep FC Boshuizen uit bij IFC en VOC, die nu allebei op acht punten staan. Boshuizen heeft er twaalf verzameld.
 

Unregistere

Well-known member
Inmiddels zijn we enkele weken verder en het is best spannend in zondag 1B.

FC Boshuizen gaat als een trein. Ze hebben alles gewonnen en dus 18 punten. Op plek twee volgt IFC met 14 punten. Zondag is het IFC - FC Boshuizen, als de Leidenaren dat winnen, kunnen ze een aardig gaatje slaan.

VOC, de degradant uit de hoofdklasse, leed vorige week de eerste nederlaag. Bij Boshuizen. Daardoor staan ze nu gedeeld derde met 11 punten, samen met het verrassend goed presterende DRL.
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag voor de krant naar de topper IFC - FC Boshuizen geweest. Boshuizen had 18 uit 6, IFC 14 uit 6. De Ambachters moesten dus winnen om niet al te ver achterop te raken. Dat deden ze overtuigend. Het werd liefst 6-0. Binnen 20 minuten was het al 3-0, halverwege de tweede helft viel de vierde. Daarna kreeg een speler van Boshuizen rood en werkte IFC nog lekker aan het doelsaldo.

De terugkeer van Brian Leons na zijn zeven wedstrijden schorsing doet de ploeg goed. Hij speelde voor de tweede keer dit seizoen samen met Yoeri Rombouts, de andere spits. Die was eerst ook geschorst en daarna wat uit vorm, maar eenmaal samen zijn de automatismen terug en scoort IFC ook weer. Rombouts maakte er drie en bereidde er ??n voor, Leons maakte er ??n en bereidde er twee voor. Met het herenigde koningskoppel is IFC zeker een titelkandidaat dit seizoen.
 

Unregistere

Well-known member
Hoewel IFC niet de periode won - FC Boshuizen hield de voorsprong van ??n punt vast -, won de ploeg ook de afgelopen twee duels. Zondag tegen PFC werd het 4-1. Niet bijzonder. Wel opvallend was het feit dat de wedstrijd al om 12.45 uur begon, zodat de spelers, begeleiding en supporters van beide teams na afloop direct 'de Klassieker' konden bekijken in de kantine.
 

Unregistere

Well-known member
In 2D vinden we SC Feyenoord, de club die na de overstap van zondag- naar zaterdagvoetbal in de vierde klasse moest beginnen. De Rotterdammers zijn op weg naar de derde titel op rij. Met 37 punten uit 13 duels staan zij dik bovenaan. Alleen BVCB (27 uit 12) blijft enigszins in het spoor.

Het Ambachtse IFC is in 1B inmiddels koploper met 32 punten uit 13 duels. Concurrent FC Boshuizen moet echter nog twee inhaalwedstrijden spelen. Zij staan nu op 27 punten en kunnen door middel van twee zeges dus weer eerste worden. Wordt nog een leuke strijd na de winterstop.
 

Unregistere

Well-known member
Lijkt me niet. Behalve het feit dat het twee losse clubs zijn, denk ik dat het regeltechnisch onmogelijk is.
 

Methone

New member
Dat zou kunnen, ik kan me nog herinneren dat Nieuwerkerk tegen de amateurs van ADO moest spelen in de nacompetitie. ADO was dat seizoen niks bijzonders, maar die hadden toen in de laatste wedstrijden de beschikking over een flink aantal jeugdspelers van de profafdeling. Nieuwerkerk werd toen ff flink de pan in gehakt :)


Hier nog een van de snelste doelpunten ooit

 

DeftonesJP

New member
Leuk om hier posts te lezen over wat plaatselijke clubs. Ik zou graag wat leuks willen posten over mijn club (Be Fair uit Waddinxveen) maar ik zie eigenlijk heel weinig wedstrijden van het eerste omdat ik dan altijd mee ben met het zevende (als coach). Bovendien doen ons jonge team het behoorlijk slecht, wat eigenlijk niet gek is als je ziet dat er vier spelers in de basis staan die vorig jaar nog in de A1 speelden. Talent zat maar het is de vraag of dat genoeg is dit seizoen. Wellicht dat ik zaterdag even bij de oefenpot Be Fair 1 vs Excelsior A1 ga kijken.
 

Unregistere

Well-known member
Toch wel enigszins merkwaardig nieuws uit Schiedam. SVDPW heeft namelijk besloten om per direct de selectieteams terug te trekken uit de competitie. Het eerste elftal speelt in de eerste klasse B bij de zondagamateurs. Mogelijk worden ook alle andere teams teruggetrokken, maar dat wordt pas duidelijk na de algemene ledenvergadering op 27 januari.

De oorzaak lijkt te moeten worden gezocht in de problemen die zijn ontstaan rond het zoeken naar een nieuwe locatie. Vanwege de herziening van sportpark Harga moest SVDPW een andere plek zoeken. Het idee was om te verhuizen naar HBSS, maar daar was niet iedereen het mee eens. Een deel van de leden verkast liever naar SVV. De voorzitter stopte begin deze maand al. Kortom, allemaal ellende.
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag weer eens op visite geweest bij de buren voor de krant. IFC staat bovenaan in West II, ook na het schrappen van alle resultaten tegen SVDPW. De Ambachters staan inmiddels vier punten los van FC Boshuizen, dat wel een wedstrijd minder heeft gespeeld. Vanmiddag moest IFC diep gaan om de punten in eigen huis te houden. Middenmoter Poortugaal, dat zeer defensief opereerde, nam tot twee keer toe de leiding. In de 88e minuut maakte de boomlange invaller Gelli Koy alsnog de 3-2 voor IFC. Een kunstje dat hij eerder dit seizoen ook al eens flikte, toevallig ook tegen Poortugaal. Al met al best een vermakelijk potje, hoewel het slecht weer was.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Dit weekend was er nog iets opvallends in West II. In de wedstrijd tussen Soccer Boys en Papendrecht werd verdediger Edinho Goodett (Papendrecht) racistisch bejegend door een toeschouwer. Toen Goodett hem in zijn gezicht vroeg het nog eens te herhalen, deed de 'supporter' dat. Daarop verliet Goodett het veld. De wedstrijd werd kort gestaakt, maar toch weer hervat. Zonder Goodett. Soccer Boys besloot om daarom ook een speler naar de kant te halen, zodat er met tien tegen tien verder werd gespeeld. Goodett zal waarschijnlijk aangifte doen en liet vanochtend in de krant weten teleurgesteld te zijn dat Papendrecht nog verder speelde. Dat deden ze waarschijnlijk uit angst voor puntenaftrek. Zie ook http://www.voetbalrotterdam.nl/inde...drecht-stilgelegd-na-racistische-opmerkingen/

Voor de liefhebber / ge?nteresseerde hieronder nog mijn verslag van IFC - Poortugaal:


2wn7n69.jpg
 

DeftonesJP

New member
Dit weekend was er nog iets opvallends in West II. In de wedstrijd tussen Soccer Boys en Papendrecht werd verdediger Edinho Goodett (Papendrecht) racistisch bejegend door een toeschouwer. Toen Goodett hem in zijn gezicht vroeg het nog eens te herhalen, deed de 'supporter' dat. Daarop verliet Goodett het veld. De wedstrijd werd kort gestaakt, maar toch weer hervat. Zonder Goodett. Soccer Boys besloot om daarom ook een speler naar de kant te halen, zodat er met tien tegen tien verder werd gespeeld. Goodett zal waarschijnlijk aangifte doen en liet vanochtend in de krant weten teleurgesteld te zijn dat Papendrecht nog verder speelde. Dat deden ze waarschijnlijk uit angst voor puntenaftrek. Zie ook http://www.voetbalrotterdam.nl/inde...drecht-stilgelegd-na-racistische-opmerkingen/

Voor de liefhebber / ge?nteresseerde hieronder nog mijn verslag van IFC - Poortugaal:


2wn7n69.jpg

Bizar verhaal zeg dit! Ik kom vrij vaak bij Soccer Boys (we spelen meestal mee met hun 7 vs 7 toernooi) en dat doen we met name vanwege de prima sfeer daar. In dat kader verbaast mij dit verhaal. Aan de andere kant hoeft er natuurlijk maar een gek tussen te zitten.

Leuk trouwens om die krantenberichten te lezen. Doe je dat algemeen en reis je de hele regio door of is dit omdat het over jouw club gaat?
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Leuk trouwens om die krantenberichten te lezen. Doe je dat algemeen en reis je de hele regio door of is dit omdat het over jouw club gaat?

Nou, IFC is niet mijn club. Zijn de buren van mijn club. ;)

In principe ga ik wekelijks naar een andere wedstrijd, hoewel er niet meer elke zondag iets bezet wordt. Dit vanwege het niveau van de zondagclubs in de regio Drechtsteden. Doorgaans zijn het dus thuiswedstrijden van IFC (1e klasse) of een Dordtse club (Dubbeldam, RCD, SC Emma, SSW of OMC) en af en toe Unitas (Gorinchem), hoewel dat officieel in een ander verspreidingsgebied valt. Richting het einde van het seizoen word ik ook wel naar uitduels gestuurd als de ranglijst daartoe aanleiding geeft. Denk aan titelkansen, een degradatiestrijd of eventueel een belangrijke pot voor de derde periode.
 

DeftonesJP

New member
Ik stelde de vraag en toen ging ik terug lezen. Verkeerde volgorde ik weet het! Wel een toffe functie. Mocht je ooit eens bij Be Fair terecht komen in verband met een of andere play off of iets dergelijks, laat het me weten dan zorg ik voor het bier.
 

Unregistere

Well-known member
Ik stelde de vraag en toen ging ik terug lezen. Verkeerde volgorde ik weet het! Wel een toffe functie. Mocht je ooit eens bij Be Fair terecht komen in verband met een of andere play off of iets dergelijks, laat het me weten dan zorg ik voor het bier.

Haha, is goed. Alleen zit ik doorgaans vooral in Zuid I, maar je weet nooit! :duim:
 
Bovenaan