District West I

Unregistere

Well-known member
In 1A is er wel een mooie top vier. Sportlust '46 (2-0 tegen Westlandia) en ARC (4-1) tegen Marken delen de koppositie met 18 punten. Zij namen die plek over van FC Aalsmeer, dat op eigen veld verloor van Volendam (1-3) en daardoor nu op de derde plek staat met twee punten achterstand. Ook XerxesDZB doet helemaal mee. De ploeg van Joop Hiele versloeg FC Breukelen met 3-1 en is vierde, op drie punten van de koplopers.

Spektakel was er bij Te Werve - CSW. Dat duel eindigde in 5-6!
 

Unregistere

Well-known member
De periodetitel in 1A ging naar Sportlust '46. Ze wonnen zelf met 1-3 bij Volendam, terwijl ARC gelijkspeelde bij WV-HEDW (1-1). Daardoor was het doelsaldo ook niet van belang, al was dat van Sportlust ook iets beter. XerxesDZB (1-1 bij Zwaluwen '30) en FC Aalsmeer (3-0 verlies bij Forum Sport) liepen averij op. Sportlust heeft nu twee punten voorsprong op ARC en vijf op Aalsmeer en Xerxes.
 

Unregistere

Well-known member
Lekker spannend in 1A hoor. Koploper Sportlust '46 verspeelde punten tegen WV-HEDW (1-1) en dus kwam ARC (1-2 bij FC Aalsmeer in de topper) weer naast de ploeg uit Woerden. De mannen van Joop Hiele, het Rotterdamse XerxesDZB, profiteerden eveneens. Zij klopten Marken met 4-1 en staan nu nog maar drie punten achter de koplopers. Forum Sport is nu vierde, op vier punten achterstand.

Volgende week een mooi weekend: ARC - Sportlust '46 en Forum Sport - XerxesDZB.
 

Unregistere

Well-known member
'Super Saturday' in 1A pakte gisteren vooral goed uit voor ARC. Zij versloegen medekoploper Sportlust '46 in een rechtstreeks gevecht (2-0), terwijl nummer 4 Forum Sport en nummer 3 XerxesDZB gelijk speelden (2-2). ARC heeft dus een klein gaatje geslagen.
 

Unregistere

Well-known member
Koploper ARC kwam niet in actie in 1A door een afgelasting. XerxesDZB speelde wel en won met 5-2 van WV-HEDW. Omdat Sportlust '46 gelijkspeelde tegen FC Aalsmeer (1-1) staan Xerxes en Sportlust nu allebei op 23 punten. Twee punten achter ARC, dat dus nog wel een wedstrijd mag spelen. Volendam en Forum Sport, allebei op 22 punten, doen ook nog wel mee in de strijd om de titel.

Inmiddels maakt bij XerxesDZB in navolging van trainer Joop Hiele ook de ene na de andere speler bekend te vertrekken.
 

Forza AZ

Well-known member
AFC'34 stopt na dit seizoen met het 1e zondag-elftal, dat op dit moment uitkomt in de 1e klasse.

Ze gaan nu inzetten om op zaterdag het 1e elftal vanuit de 4e klasse snel omhoog te krijgen in de piramide. De redenen zijn financi?el in combinatie met dat het op zaterdag veel drukker is op het sportcomplex en dat ze hopen op die dag meer toeschouwers te krijgen voor het 1e elftal.
 

noordooster

Well-known member
AFC'34 stopt na dit seizoen met het 1e zondag-elftal, dat op dit moment uitkomt in de 1e klasse.

Ze gaan nu inzetten om op zaterdag het 1e elftal vanuit de 4e klasse snel omhoog te krijgen in de piramide. De redenen zijn financi?el in combinatie met dat het op zaterdag veel drukker is op het sportcomplex en dat ze hopen op die dag meer toeschouwers te krijgen voor het 1e elftal.

Herkenbare keuze. Wordt vaker gemaakt. Met name ook in West II en Noord.
Maar nu dus ook in een regio met veel zondagvoetbal.
En het zou nog veel vaker gebeuren wanneer clubs konden overstappen met behoud van niveau. ( en wanneer competities niet gemengd worden )
 

Forza AZ

Well-known member
Reiskosten ? Te dure staf ? Of teveel gehaalde spelers die betaald moeten worden terwijl men liever met meer zelf opgeleide spelers wil spelen ?

Te dure staf wordt als reden genoemd, in combinatie met tegenvallende inkomsten in de kantine door laag toeschouwers aantal, omdat er op zondag verder maar enkele andere elftallen actief zijn.
 

de waan

Well-known member
Beetje hetzelfde verhaal als Hilversum en Haaglandia dus. Niet echt voorbeelden om jaloers op te zijn. Bij AFC'34 kwam in de jaren '90 al geen hond kijken toen ze voor het kampioenschap van Nederland speelden. Het is me een raadsel waarom ze denken dat die er nu ineens wel zouden komen. Zeker in die regio.
 

Bonehead

Well-known member
En het zou nog veel vaker gebeuren wanneer clubs konden overstappen met behoud van niveau. ( en wanneer competities niet gemengd worden )

Volkomen terecht dus dat de KNVB hier in niet faciliteert. Ik vind het best dat clubs besluiten van speeldag te veranderen maar dat moet wel een weloverwogen beslissing zijn gezien de gevolgen die het heeft voor het gehele voetbal in dat district op beide speeldagen. Dus lekker in de onderste klasse beginnen. Lost elk probleem op.
 

noordooster

Well-known member
Volkomen terecht dus dat de KNVB hier in niet faciliteert. Ik vind het best dat clubs besluiten van speeldag te veranderen maar dat moet wel een weloverwogen beslissing zijn gezien de gevolgen die het heeft voor het gehele voetbal in dat district op beide speeldagen. Dus lekker in de onderste klasse beginnen. Lost elk probleem op.

Nu heeft het natuurlijk ook gevolgen voor de zo eerste klasse.
Maar ik zou de mogelijkheid ook niet elk seizoen willen geven.
Het leek me een goed idee het te doen , als een soort generaal pardon, op het moment de de piramide toch op de kop gaat na de wijzigingen van de tekentafel.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Nu heeft het natuurlijk ook gevolgen voor de zo eerste klasse.
Maar ik zou de mogelijkheid ook niet elk seizoen willen geven.
Het leek me een goed idee het te doen , als een soort generaal pardon, op het moment de de piramide toch op de kop gaat na de wijzigingen van de tekentafel.

Eens, geef clubs eenmalig de keuze te wisselen met behoud van niveau als de piramide toch hervormd wordt, clubs die het later willen doen beginnen maar weer lekker onderaan.
 

Bonehead

Well-known member
Nu heeft het natuurlijk ook gevolgen voor de zo eerste klasse.
Maar ik zou de mogelijkheid ook niet elk seizoen willen geven.
Het leek me een goed idee het te doen , als een soort generaal pardon, op het moment de de piramide toch op de kop gaat na de wijzigingen van de tekentafel.

Dus kies je er bewust voor de problemen te verdubbelen?

En wanneer zou dat generaal pardon moeten zijn. Na dit seizoen? Na volgend seizoen? Of na afgelopen seizoen?

Daarbij zijn het in ieder geval in Oost vaak de clubs die al problemen hebben die switchen. Die proberen hiermee een strohalm te pakken door in te springen in de steeds grotere vraag om op zaterdag te voetballen. PH is echt een uitzondering. Dieze West en AJC passen daarentegen perfect in de 4de Klasse.

Nee ik snap die regel van de KNVB wel.
 

noordooster

Well-known member
En wanneer zou dat generaal pardon moeten zijn. Na dit seizoen? Na volgend seizoen? Of na afgelopen seizoen?

Na afgelopen seizoen ? Dat is natuurlijk dom gelul.
Zoals kralinger en ik al zeiden , lijkt het moment waarop de hervormingen ingaan prima.
Als clubs willen inspringen op die grotere behoefte om op zaterdag te voetballen , zou dat wat mij betreft juist een pleidooi zijn voor het idee.
Het gaat mij erom dat ze daarbij dan niet enkel worden tegengehouden door een flinke duikeling in niveau.

En wat mij betreft mag men bij zo'n eventuele overstap ook een niveau tussen het huidige en het laagste in kiezen.
Een club als Dieze West snapte natuurlijk zelf ook goed dat starten in de vierde klasse za. de beste optie was en had daar geen enkele moeite mee, heb ik begrepen.
Maar zo waren en zijn er ook clubs waarbij de eerste jaren na een overstap naar het laagste niveau gewoon verloren jaren zijn , inderdaad bv PH of bv Feyenoord am.

NB: Dit staat in West 1 als reactie op het nieuws dat AFC '34 overstapt naar de zaterdag en als antwoord op vragen van bonehead.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
ARC deed gisteren goede zaken in 1A zaterdag. Ze wonnen zelf met 2-0 van FC Breukelen. Sportlust '46 verloor echter van XerxesDZB met 0-1.

Stand bovenaan nu: ARC 13-34, Volendam 14-31, XerxesDZB 14-29, Sportlust '46 14-29 en Forum Sport 14-28.

Volgende week Volendam - ARC, da's een topper dus.
 

Bonehead

Well-known member
Na afgelopen seizoen ? Dat is natuurlijk dom gelul.
Zoals kralinger en ik al zeiden , lijkt het moment waarop de hervormingen ingaan prima.
Als clubs willen inspringen op die grotere behoefte om op zaterdag te voetballen , zou dat wat mij betreft juist een pleidooi zijn voor het idee.
Het gaat mij erom dat ze daarbij dan niet enkel worden tegengehouden door een flinke duikeling in niveau.

En wat mij betreft mag men bij zo'n eventuele overstap ook een niveau tussen het huidige en het laagste in kiezen.
Een club als Dieze West snapte natuurlijk zelf ook goed dat starten in de vierde klasse za. de beste optie was en had daar geen enkele moeite mee, heb ik begrepen.
Maar zo waren en zijn er ook clubs waarbij de eerste jaren na een overstap naar het laagste niveau gewoon verloren jaren zijn , inderdaad bv PH of bv Feyenoord am.

NB: Dit staat in West 1 als reactie op het nieuws dat AFC '34 overstapt naar de zaterdag en als antwoord op vragen van bonehead.

Uiteraard is het dom gelul. Maar er staan wel serieuze vragen in mijn bijdrage waar je niet op ingaat. Waarom?

Waarom moet je het aantrekkelijk maken om te switchen?

Wanneer welke hervormingen ingaan

De huidige teams op de speeldag kunnen in principe de dupe worden door verzwaarde degradatie het seizoen er na.

Tegenover elke PH staat wel een Dieze West. Veel zondagclubs denken met een overstap op een hoger niveau te kunnen acteren. Dat valt vaak vies tegen.
 

Unregistere

Well-known member
ARC won gisteren de topper in 1A bij Volendam met 1-2. Ze liepen daardoor dus uit op de naaste achtervolger. XerxesDZB, dat met 0-5 won bij Te Werve, is nu tweede. De Rotterdamse formatie van trainer Joop Hiele staat vijf punten achter op ARC, dat wel een wedstrijd minder speelde. Sportlust '46 lijkt af te haken. Die ploeg verloor op bezoek bij CSW opnieuw en staat nu al acht punten achter, met een wedstrijd meer gespeeld.
 

Unregistere

Well-known member
Koploper ARC speelde gisteren gelijk tegen Westlandia, zodat de spanning in 1A terug lijkt te keren. XerxesDZB won namelijk met 2-0 van CSW en dus is de ploeg van scheidend trainer Joop Hiele de lijstaanvoerder tot op twee punten genaderd. Wel heeft ARC nog een wedstrijd in te halen.
 
Bovenaan