District West I

Unregistere

Well-known member
In 1A zaterdag is ARC al een tijdje aan het morsen. Inmiddels zijn ze zelfs de koppositie kwijt. Ze delen die namelijk met Volendam, allebei 47 uit 21, maar de amateurs van 'het andere Oranje' hebben een beter doelsaldo. Ook XerxesDZB (21-44) en wellicht Forum Sport (21-42) doen nog mee.
 

ALenstra

Well-known member
De dader was ook kickbokser. Ik neem aan dat hij een schorsing krijgt en zich geheel op kickboksen kan richten.
 

Unregistere

Well-known member
In zaterdag 1A is Volendam officieus kampioen. De amateurtak van 'de wijdbroeken' staan drie punten voor op achtervolger ARC, maar het doelsaldo (+48 om +29) is veel beter. Normaal gesproken pakken ze komende zaterdag dus thuis tegen CSW de schaal. ARC, Sportlust '46 en XerxesDZB gaan proberen via de nacompetitie de hoofdklasse te bereiken.
 

Unregistere

Well-known member
Was dat op het account van de FC of heeft de amateurtak een eigen account, dat ik zo snel niet kan vinden?
 

Forza AZ

Well-known member
Een curieuze slotfase in de 2e klasse A zondag.

Er stond een directe confrontatie op het programma voor het kampioenschap tussen Zaanlandia en HSV. HSV moest met 2 doelpunten verschil winnen om kampioen te worden. Het stond lang 0-1 voor HSV, maar vlak voor tijd besliste Zaanlandia het kampioenschap door de 1-1 te maken.

Met deze stand zou HSV ook naast de nacompetitie grijpen, omdat Kolping Boys de 3e periode zou winnen (Spartanen en Zouaven hadden de vorige periodes al gewonnen). Maar door Zaanlandia te laten winnen zou de periode naar Zaanlandia gaan en zou HSV de plek in de nacompetitie overnemen. En dus liet HSV het compleet lopen in blessuretijd (o.a. een bewust eigen doelpunt) waardoor het 4-1 werd, en Zaanlandia op doelsaldo de periode won voor Kolping Boys.
 

Forza AZ

Well-known member
Nu moet HSV tegen de club uit mijn dorp: sv Hillegom.

HSV won eenvoudig in Hillegom, maar de volgende ronde tegen Spartanen wordt voorlopig niet gespeeld, omdat de aanklager van de KNVB de gang van zaken bij Zaanlandia-HSV gaat onderzoeken.

https://www.noordhollandsdagblad.nl...n-opgeschort-vanwege-onderzoek-tuchtcommissie

Benieuwd wat er gaat gebeuren als HSV bestraft gaat worden (lijkt me trouwens sterk omdat de regels van de KNVB ervoor zorgden dat HSV beter kon verliezen). Gaat Kolping Boys dan alsnog eerst tegen Hillegom spelen?
 

Unregistere

Well-known member
Poeh, da's een pittig probleempje. Hoe ga je dat oplossen? Als je de spelers zou willen behouden, kan je alleen die trainer maar wegsturen, lijkt mij.
 

de waan

Well-known member
Poeh, da's een pittig probleempje. Hoe ga je dat oplossen? Als je de spelers zou willen behouden, kan je alleen die trainer maar wegsturen, lijkt mij.
Ja, en daar zijn ze nu natuurlijk al veel te laat mee. Hopelijk hebben ze een paar goede communicatiestudenten binnen de club die nog wat aan damage control kunnen doen.
 
Bovenaan