District Oost

Afgelopen zaterdag een bezoek gebracht aan Daarlerveen tegen Helios. Een ontzettend leuke wedstrijd waarin Helios uiteindelijk terecht met 1-3 won. Al maakte de bezoekers het zichzelf vooral lastig. Het eerste kwartier werd Daarlerveen volledig overrompeld en mochten ze blij zijn dat het maar 0-1 stond. Na de 0-1 durfde Daarlerveen te voetballen en bood het de gastheren goed tegenstand. Vlak na rust viel de 0-2, maar een klein kwartier voor het einde was daar de terechte aansluitingstreffer. Daarlerveen ging op jacht naar de gelijkmaker, maar uit de counter wist Helios de 1-3 te maken.

Afgelopen zomer heeft 3e klasser Helios een brok ervaring aan de selectie mogen toevoegen. Onder andere Sander Krijns (WHC) en Kobussen (HHC Hardenberg) keerden terug op het oude nest. Daarnaast veel talentvolle jongeren in de selectie.

Met Losser en Enter Vooruit zal het een mooie strijd om de titel in deze 3e klasse worden.
 

Baggio

Active member
Afgelopen zaterdag een bezoek gebracht aan Daarlerveen tegen Helios. Een ontzettend leuke wedstrijd waarin Helios uiteindelijk terecht met 1-3 won. Al maakte de bezoekers het zichzelf vooral lastig. Het eerste kwartier werd Daarlerveen volledig overrompeld en mochten ze blij zijn dat het maar 0-1 stond. Na de 0-1 durfde Daarlerveen te voetballen en bood het de gastheren goed tegenstand. Vlak na rust viel de 0-2, maar een klein kwartier voor het einde was daar de terechte aansluitingstreffer. Daarlerveen ging op jacht naar de gelijkmaker, maar uit de counter wist Helios de 1-3 te maken.

Afgelopen zomer heeft 3e klasser Helios een brok ervaring aan de selectie mogen toevoegen. Onder andere Sander Krijns (WHC) en Kobussen (HHC Hardenberg) keerden terug op het oude nest. Daarnaast veel talentvolle jongeren in de selectie.

Met Losser en Enter Vooruit zal het een mooie strijd om de titel in deze 3e klasse worden.
Zelf toeschouwer bij SVVN - Losser: 1-3. In mijn ogen een terechte overwinning van de promovendus op basis van het aantal echte kansen. SVVN heeft prima ploeg, die gaan thuis veel wedstrijden winnen op het natuurgras. Hellendoorn en SDC vallen nogal tegen tot dusver.
 

Bonehead

Well-known member
Zelf toeschouwer bij SVVN - Losser: 1-3. In mijn ogen een terechte overwinning van de promovendus op basis van het aantal echte kansen. SVVN heeft prima ploeg, die gaan thuis veel wedstrijden winnen op het natuurgras. Hellendoorn en SDC vallen nogal tegen tot dusver.
Okay 180 graden met betaald voetbal? SVVN heeft geen kunstgras in tegenstelling tot alle andere clubs. Oneigenlijke concurrentie? Niet volgens de gemeente! Toch heeft SVVN op het eigen natuurgras geen punt behaald terwijl buitenhuis het de volle buit heeft.

Ik heb door vakantie nog geen wedstrijd gezien. Volgens de staf hadden ze meer verdiend, maar ik vermoed dat ze zich laten leiden door grootheidswaanzin. Genoeg om af te fakkelen dus.

Neuh, geen titelaspiraties, maar linker rijtje.
 

Baggio

Active member
Okay 180 graden met betaald voetbal? SVVN heeft geen kunstgras in tegenstelling tot alle andere clubs. Oneigenlijke concurrentie? Niet volgens de gemeente! Toch heeft SVVN op het eigen natuurgras geen punt behaald terwijl buitenhuis het de volle buit heeft.

Ik heb door vakantie nog geen wedstrijd gezien. Volgens de staf hadden ze meer verdiend, maar ik vermoed dat ze zich laten leiden door grootheidswaanzin. Genoeg om af te fakkelen dus.

Neuh, geen titelaspiraties, maar linker rijtje.
Tis inderdaad volledig omgekeerd mbt kunst-natuurgras. Het lijkt mij wel een voordeel als thuisploeg. Vreemd idd dat je uit dan de punten pakt en thuis niet. Losser laat het balbezit graag aan de tegenstander en wil toeslaan in de omschakeling. Tegenstanders denken dan al snel dat ze meer hadden verdiend.
 

Bonehead

Well-known member
Tis inderdaad volledig omgekeerd mbt kunst-natuurgras. Het lijkt mij wel een voordeel als thuisploeg. Vreemd idd dat je uit dan de punten pakt en thuis niet. Losser laat het balbezit graag aan de tegenstander en wil toeslaan in de omschakeling. Tegenstanders denken dan al snel dat ze meer hadden verdiend.
Dit seizoen is het nog wel wat extreem, maar ook vorige seizoenen waren er geen merkwaardigheden in het thuis/uit balans te vinden. Naast SVVN zijn er in heel Overijssel exact drie verenigingen die met standaardteam 3de klasse of hoger speelden zonder de beschikking over kunstgras. Het dorp beschikt notabene over de grootste producent van het plastic. Het is een politiek spel en daar is de club gewoon niet goed in. Het is natuurlijk oneigenlijke concurrentie gecreëerd door de gemeente. Andere clubs kunnen ter alle tijden doortrainen en oefenwedstrijden spelen. SVVN heeft recht om te trainen bij clubs met kunstgras. Dan wel vanaf 22 uur natuurlijk.

Losser speelt dus exact hetzelfde spelletje als SVVN. Als SVVN de bal heeft wordt het moeilijker. Compact spelen en strijden voor elke meter dan kan SVVN elke tegenstander moeilijk maken is vroeger gebleken. Als er gevoetbald moet worden gaat het plots moeizamer. Daarbij heeft SVVN het in het verleden altijd moeilijk gehad tegen de Losserse ploegen. Het zijn altijd wedstrijden met een hoge intensiviteit en daar SVVN lang niet altijd goed mee om gaan. Volgende week mogen we uit tegen topfavoriet Helios. Dan kan er zo maar weer een stuntje inzitten. Losser mag thuis tegen ASV. Daar zouden ze geen problemen mee moeten hebben. Ik verwacht dat de Aadorpse ploeg het heel lastig gaat krijgen en van Losser verwacht ik dat ze minimaal strijden om de nacompetitie.
 

Baggio

Active member
Dit seizoen is het nog wel wat extreem, maar ook vorige seizoenen waren er geen merkwaardigheden in het thuis/uit balans te vinden. Naast SVVN zijn er in heel Overijssel exact drie verenigingen die met standaardteam 3de klasse of hoger speelden zonder de beschikking over kunstgras. Het dorp beschikt notabene over de grootste producent van het plastic. Het is een politiek spel en daar is de club gewoon niet goed in. Het is natuurlijk oneigenlijke concurrentie gecreëerd door de gemeente. Andere clubs kunnen ter alle tijden doortrainen en oefenwedstrijden spelen. SVVN heeft recht om te trainen bij clubs met kunstgras. Dan wel vanaf 22 uur natuurlijk.

Losser speelt dus exact hetzelfde spelletje als SVVN. Als SVVN de bal heeft wordt het moeilijker. Compact spelen en strijden voor elke meter dan kan SVVN elke tegenstander moeilijk maken is vroeger gebleken. Als er gevoetbald moet worden gaat het plots moeizamer. Daarbij heeft SVVN het in het verleden altijd moeilijk gehad tegen de Losserse ploegen. Het zijn altijd wedstrijden met een hoge intensiviteit en daar SVVN lang niet altijd goed mee om gaan. Volgende week mogen we uit tegen topfavoriet Helios. Dan kan er zo maar weer een stuntje inzitten. Losser mag thuis tegen ASV. Daar zouden ze geen problemen mee moeten hebben. Ik verwacht dat de Aadorpse ploeg het heel lastig gaat krijgen en van Losser verwacht ik dat ze minimaal strijden om de nacompetitie.
In Losser zijn de gronden in erfpacht van de gemeente met eeuwig durende looptijd. 4 velden, allen voorzien van kunstgras, allen in eigendom van de club dus baas eigen huis.

Ik acht Losser ook in staat om de nacompetitie te halen maar van mij mag het allemaal wat aanvallender/dominanter. Trainer Gielink houdt voorlopig vast aan de groep die vorig jaar kampioen werd en kiest voor behoudende speelstijl. Als Losser de stap naar de 2e klasse wil maken moet er nog wel gebeuren qua doorselecteren.
 

Bonehead

Well-known member
In Losser zijn de gronden in erfpacht van de gemeente met eeuwig durende looptijd. 4 velden, allen voorzien van kunstgras, allen in eigendom van de club dus baas eigen huis.
Dat klinkt mij als de ideale situatie. Voordeel is natuurlijk dat het onderhoudsarm is zodat het niet veel vrijwilligersuren kost. Bij ons mogen we elke week de lijnen trekken... Gisteren bij Helios geweest. Die hebben net iets minder leden als ons. Prima kunstgrasveld en op het bijveld wat een robotmaaiertje aan het werk. Daar ben ik dan best jaloers op.

Ik acht Losser ook in staat om de nacompetitie te halen maar van mij mag het allemaal wat aanvallender/dominanter. Trainer Gielink houdt voorlopig vast aan de groep die vorig jaar kampioen werd en kiest voor behoudende speelstijl. Als Losser de stap naar de 2e klasse wil maken moet er nog wel gebeuren qua doorselecteren.
Het zal uitproberen zijn, maar de vraag is of je dan ook hetzelfde of een beter resultaat haalt. Ik ben zelf tevreden met dit niveau en denk dat we soms met een zeer goede lichting een niveautje hoger kunnen spelen. Maar dan houdt het ook op. Met het niveau van de huidige selectie is top 3de klasse het maximale. Er wordt betaald op dit niveau en dat wordt alleen maar erger als je hogerop gaat. Als je niet wilt betalen dan weet je dat je plafond hebt.

Gisteren een hele leuke eerste helft gezien waarbij beide niets voor elkaar onder deden. SVVN was deze wedstrijd dramatisch slecht bij dode spelmomenten en heeft hun de das om gedaan. De zware nederlaag was onnodig. Ik hoorde van vaste supporters dat het elke wedstrijd de tweede helft een pak minder is dan de eerste. Genoeg verbeterpunten gezien dus. Maar de eerste helft ook genoeg positieve punten en dat terwijl er zes basisspelers niet fit zijn. Maar volgende week wordt het wel weer tijd dat we punten gaan pakken anders komen we in een situatie te zitten wat we niet willen. En dat thuis tegen Blauw Wit dat prima gestart is.

Losser trouwens thuis verloren van Aadorp dat vind ik een enorme verrassing.
 

Baggio

Active member
Een dag nadat bekend werd dat de trainer volgend seizoen niet verder gaat of mag en het kind van de club (Ron Naafs) het volgend seizoen mag
In Losser zijn ze een beetje klaar met behoudende speelstijl van Gielink denk ik. Voor Naafs een mooie kans als hoofdtrainer. Die heeft als jeugdtrainer wel naam gemaakt.
 

Baggio

Active member
Gisteren het boek over de trainersloopbaan van Paul Krabbe (Ieder Uur) gelezen. Wat mij betreft een absolute aanrader voor iedereen die interesse heeft in het Twentse amateurvoetbal.
 

de waan

Well-known member
Ik was weer eens een keer in de vijfde klasse dit weekend en allejezus, wat wat was dat een bedroevend niveau.

Desondanks toch vermaakt. Voor de liefhebber:

 

FC Zwolle Ole

Well-known member
Echt wel een leuk en gezellig cluppie.
Ben er vroeger vaak geweest met de lagere elftallen om daar te spelen.
En ja ze moeten het hebben van buitenaf met spelers die er willen spelen.
Met een beetje niveau spelen ze liever bij WHC of Owios en VSCO.
 

de waan

Well-known member
VSCO kan dit seizoen maar zo voor de tweede keer op rij degraderen. Met hun zes rijen reclameborden.

NVB is inderdaad een prettig clubje. Stuk gemoedelijker dan de grote broer uit Wezep.
 

Baggio

Active member

Leuke, nieuwe podcast over amateurvoetbal in de provincie Overijssel. Bert van Losser is de host en gasten Paul Krabbe, Gerard Bos en Rick Ardesch.
 

Susaa

Well-known member
MASV heeft inmiddels al wat versterkingen binnen voor dit seizoen ( Jonathan Opoku) en voor komend seizoen oa Marley Ibrahim (zoon van ?) en Kane Keizer, ook met een bvo vader...

Ik kom er zelf met enige regelmaat, omdat er leuk wordt gevoetbald en de 3e helftjes echt oprecht leuk en gezellig zijn. Ik ben wel benieuwd wat ze de komende maanden allemaal nog gaan doen op de transfermarkt :cool:
 

Fregge

Well-known member
Ik ben er in de voorbereiding geweest. Beperkt clubje maar hoor. Weinig ruimte ook om te groeien. Toch speelden ze de wedstrijd die ik zag niet verkeerd
 

Baggio

Active member
In de wandelgangen gehoord: John Gielink ( nu nog trainer SV Losser) stapt over naar VV Hellendoorn.
Mocht dat waarheid worden dan wens ik ze veel succes in Hellendoorn. Aardige man, maar zeer old-skool in zijn benadering richting speelwijze, trainingen en spelers.
 
Bovenaan