District Oost

Baggio

Active member
Ook hoe het gaat bij een club als Quick '20.
Over de voormalige zondaggrootmacht kun je nu iets schrijven in topic Oost, maar binnenkort ongetwijfeld in topic Vierde Divisie.
Nu staan ze nog 2e op 1 punt van WHC.
Ook deze club is na de overstap naar het zaterdagvoetbal bezig met een flinke opmars. Overigens hebben zij nog maar 2 recreatieve seniorenteams over op zondag en spelen ze met maar liefst 15 heren seniorenteams op zaterdag en verder hebben ze een zeer grote jeugdafdeling met selectieteams op een hoog niveau.
Die enorme verplaatsing van zondag naar zaterdag levert bij Quick'20 ook enorme uitdagingen op. De accomodatie (velden+kleedkamers) is namelijk bij lange na niet toereikend om iedereen ook fatsoenlijk te faciliteren. Dat betekent in de praktijk: kleedkamers delen met meerdere teams + geen veldcapaciteit om een warming-up voor iedereen mogelijk te maken, muv Zaterdag 1. Complete chaos dus en een hoop ontevreden mensen. Oplossingen: extra velden+kleedkamers realiseren (geen ruimte + miljoeneninvestering- wie gaat dat betalen?) of verplaatsen jongste jeugd naar zondagmorgen (probleempje: principiële zaterdagclubs die hier niet aan mee willen werken).
 

de waan

Well-known member
Of verplaatsen jongste jeugd naar zondagmorgen (probleempje: principiële zaterdagclubs die hier niet aan mee willen werken).
Dat zou toch geen probleem hoeven zijn? Er zijn in de omgeving Oldenzaal amper principiële zaterdagclubs.
 

noordooster

Well-known member
Een oplossing zou ook kunnen zijn om intern een eigen competitie op te zetten voor de jongste jeugd.
En met de aantallen jeugdteams die ze daar hebben kan dat prima.
Net zoiets als sv Urk al jarenlang doet.
Dan kun je als club helemaal zelf speeldag en tijd bepalen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Doen ze al, maar daar ligt feitelijk ook niet het probleem.
Lastig wordt het doorgaans in de middag. Iedereen wil dan voetballen; oudere jeugd en senioren. Dat past niet meer.
 

Fregge

Well-known member
Daarom is het weekendvoetbal ook geen verkeerd idee. Kan het meeste op de dag blijven zodat sportparken gevuld worden zoals ze ingedeeld zijn. Dat er dan een keer een wedstrijd op een andere dag gespeeld wordt, is het wel op in te delen. Maar als zaterdagclubs ook gewoon meewerken in plaats van koppig zijn moet dat helemaal goed komen
 

noordooster

Well-known member
In het programma voor vandaag zag ik dat ze de jongste jeugd, de O9, O10 en O11 gewoon op zaterdagmorgen laten spelen, niet in een soort eigen competitie zoals bv bij sv Urk, maar tegen andere tegenstanders.
Daarmee zou je ruimte kunnen creëren en wedstrijden naar voren kunnen opschuiven.
Wel mooi en verstandig, dat Quick'20 in ieder geval het eerste gewoon op zaterdagmiddag om 15.00 uur laat spelen.
 

bqandy

Well-known member
Mooi. Laat Quick'20 maar promoveren. Aansprekende club voor de vierde divisie.
En wat lager in 3D zondag zie ik dat mijn jeugdcluppie ABS uit Bathmen zowaar 4 punten uit de laatste 2 wedstrijden heeft gepakt en van de laatste plaats af is. Het kan nog. :)
 

Baggio

Active member
In het programma voor vandaag zag ik dat ze de jongste jeugd, de O9, O10 en O11 gewoon op zaterdagmorgen laten spelen, niet in een soort eigen competitie zoals bv bij sv Urk, maar tegen andere tegenstanders.
Daarmee zou je ruimte kunnen creëren en wedstrijden naar voren kunnen opschuiven.
Wel mooi en verstandig, dat Quick'20 in ieder geval het eerste gewoon op zaterdagmiddag om 15.00 uur laat spelen.
SV Urk organiseert voor een deel van de O9/10/11 een interne competitie want de "talentjes" uit deze leeftijdscategorie komen gewoon in de competitie uit. Voor die teams is het blijkbaar wel een goed idee om tegen andere clubs uit te komen en de rest speelt iedere week maar onderling. Lekkere club dat SV Urk, die minder getalenteerde jeugdvoetballers als een soort 2e rangs leden behandeld en hen het plezier van een normale competitie ontneemt. En waarom? Wordt het anders te druk op het gemeentelijke sportpark ? Te weinig kleedkamers/velden? Komt dan het aanvangstijdsstip van het 1e in het gedrang?
 

noordooster

Well-known member
Geen idee wanneer ze bij Urk die onderlinge competitie afwerken en of ze met capaciteitsproblemen zitten. Misschien wel gewoon op zaterdagmorgen?
Je doet alsof het spelen van zo'n onderlinge competitie slecht zou zijn voor spelertjes en/of ouders.
Ik heb juist begrepen, dat men er op Urk erg tevreden over is, temeer omdat men dan niet naar uitwedstrijden hoeft. Juist vanaf Urk zijn de afstanden vaak groot.
Mijn door jou aangehaalde reactie was vooral een antwoord op de opmerking van DGS dat ze bij Quick'20 ook al zo'n onderlinge competitie hebben.
 

Fregge

Well-known member
Geen idee wanneer ze bij Urk die onderlinge competitie afwerken en of ze met capaciteitsproblemen zitten. Misschien wel gewoon op zaterdagmorgen?
Op zaterdagochtend zie ik inderdaad. Een aparte keuze.
Je doet alsof het spelen van zo'n onderlinge competitie slecht zou zijn voor spelertjes en/of ouders.
Hoeft niet per see, maar ik denk wel dat het beter is als jeugdspelers meer andere speelstijlen meemaken. Niet alleen maar steeds tegen dezelfde teams spelen.
Ik heb juist begrepen, dat men er op Urk erg tevreden over is, temeer omdat men dan niet naar uitwedstrijden hoeft. Juist vanaf Urk zijn de afstanden vaak groot.
Je hebt daar best wel wat clubs in de buurt zitten hoor. Inderdaad, niet zo 'dichtbevolkt' als bijvoorbeeld in Brabant, maar dat gedeelte is ook niet zo dichtbevolkt.
 

Baggio

Active member
Geen idee wanneer ze bij Urk die onderlinge competitie afwerken en of ze met capaciteitsproblemen zitten. Misschien wel gewoon op zaterdagmorgen?
Je doet alsof het spelen van zo'n onderlinge competitie slecht zou zijn voor spelertjes en/of ouders.
Ik heb juist begrepen, dat men er op Urk erg tevreden over is, temeer omdat men dan niet naar uitwedstrijden hoeft. Juist vanaf Urk zijn de afstanden vaak groot.
Mijn door jou aangehaalde reactie was vooral een antwoord op de opmerking van DGS dat ze bij Quick'20 ook al zo'n onderlinge competitie hebben.
Jouw verhaal klopt niet: ik geef aan dat het op zaterdag chaos is bij Quick20 agv de enorme toename van recreatieve seniorenteams. Jouw oplossing was de onderlinge competitie voor O9/10/11 op een andere wedstrijddag en komt met SV Urk als voorbeeld. Nu blijkt SV Urk slechts met een deel van deze leeftijdscategorie onderling te spelen en ook nog eens gewoon op zaterdag. Is dus geen oplossing voor de situatie in Oldenzaal.
Daarnaast denk ik inderdaad dat het niet goed is om t/m O11 alleen maar onderling wedstrijdjes te spelen. Voor de mini's (4 t/m 6) is dat een prima opzet maar ik denk dat je een deel van de charme/plezier/ontwikkeling wegneemt als je die spelertjes jarenlang alleen meer tegen clubgenootjes laat voetballen. Dat ze op Urk liever geen uitwedstrijden willen spelen (behalve bij de selectie-teampjes, daar spelen de reisafstanden blijkbaar geen rol ??) zegt mij vooral iets over de mentaliteit daar en bevestigd tevens de vooroordelen die bestaan over de principiële zaterdagverenigingen ("alleen de lusten, niet de lasten").

Zolang het 1e elftal maar niet later begint dan 15:00 uur op zaterdag en dan vindt jij het allemaal prima. Voor mij, opnieuw, het bewijs dat je weinig gevoel/inhoud kent in het amateurvoetbal in Oost/Noord Nederland en hier alleen maar komt met preken voor de eigen parochie.
 

noordooster

Well-known member
Jouw verhaal klopt niet: ik geef aan dat het op zaterdag chaos is bij Quick20 agv de enorme toename van recreatieve seniorenteams. Jouw oplossing was de onderlinge competitie voor O9/10/11 op een andere wedstrijddag en komt met SV Urk als voorbeeld. Nu blijkt SV Urk slechts met een deel van deze leeftijdscategorie onderling te spelen en ook nog eens gewoon op zaterdag. Is dus geen oplossing voor de situatie in Oldenzaal.
Zoals ik reeds aangaf zou een onderlinge competitie bij Quick '20 wellicht een oplossing kunnen zijn. Kunnen ze zelf wedstrijddag en tijdstip bepalen.
De vergelijking met Urk is louter omdat men ook daar kiest voor een onderlinge competitie. Dat zij dat op zaterdagochtend kunnen doen, prima.
Als Quick'20 dat op vrijdag of op zondagochtend kan, ook prima.
Ik weet niet of je bij de jongste jeugd charme, plezier enz. wegneemt. In ieder geval doen ze het bij Urk al jarenlang zo en het bevalt hen goed.
Geen idee waarom ze de selectieteams bij de jongsten niet mee laten doen onderling. Sterkere tegenstanders?
Niet ongewoon trouwens dat men zeker bij topamateurs, selectieteams, ook bij de jongsten, anders benadert dan andere teams .

de mentaliteit daar en bevestigd tevens de vooroordelen die bestaan over de principiële zaterdagverenigingen ("alleen de lusten, niet de lasten").
Zolang het 1e elftal maar niet later begint dan 15:00 uur op zaterdag en dan vindt jij het allemaal prima. Voor mij, opnieuw, het bewijs dat je weinig gevoel/inhoud kent in het amateurvoetbal in Oost/Noord Nederland en hier alleen maar komt met preken voor de eigen parochie.

Inderdaad, over vooroordelen gesproken.......
 
Laatst bewerkt:

Baggio

Active member
Ik weet niet of je bij de jongste jeugd charme, plezier enz. wegneemt. In ieder geval doen ze het bij Urk al jarenlang zo en het bevalt hen goed.
Jarenlang iedere week, op hetzelfde complex tegen dezelfde tegenstanders vs wekelijks wisselde tegenstanders en om de week een uitwedstrijdje naar een club in de regio. Wat zou leuker, leerzamer en educatiever zijn?
Geen idee waarom ze de selectieteams bij de jongsten niet mee laten doen onderling. Sterkere tegenstanders?
Precies ! Wel de lusten van een KNVB-competitie maar als het niet even uitkomt dan niet de lasten.
 

noordooster

Well-known member
Op zaterdagochtend zie ik inderdaad. Een aparte keuze.
Op Urk vindt men dit gewoon een goede keuze. Ze doen het al jarenlang zo.
Hoeft niet per see, maar ik denk wel dat het beter is als jeugdspelers meer andere speelstijlen meemaken. Niet alleen maar steeds tegen dezelfde teams spelen.
Men heeft daar zoveel jongste jeugd, dat ze niet steeds tegen dezelfde teams spelen.
Je hebt daar best wel wat clubs in de buurt zitten hoor. Inderdaad, niet zo 'dichtbevolkt' als bijvoorbeeld in Brabant, maar dat gedeelte is ook niet zo dichtbevolkt.
Urk zit een beetje in de zuid-westelijke uithoek van district Noord met maar weinig voetbalverenigingen in de buurt. Dat zal meespelen.
 

Susaa

Well-known member
Weer een keer bij MASV geweest op een super Zaterdag werd FC -Winterswijk met 4-0 ingemaakt, was de voorzitter aan het zingen in de kantine en werd er continu vuurwerk afgestoken op het sportpark.

Ook de bezoekers uit Winterswijk kwamen met een extra bus vol supporters omdat er altijd een zangertje is na de wedstrijd in de extreem gezellige kantine in Malburgen.
 

Susaa

Well-known member
Niet echt grote namen daar meer zie ik. Maar ze doen het wel erg goed. Gaat daar nog veel geld om?
Lijkt me van wel.

Ze halen/scouten ieder jaar in de regio en halen over het algemeen jonge talentvolle voetballers naar de club met goede randvoorwaarden.

Met het andere 'koopclubje' Duno Doorwerth gaat het trouwens steeds minder. Ze hebben inmiddels grote moeite om een volwaardige selectie op de been te krijgen en krijgen en moeten alle zeilen bijzetten om degradatie te voorkomen dit jaar.
 

Joost

Well-known member
Bij Veenhuizen werd vooraf wat vuurwerk afgestoken.
Dat vond de buurman niet zo prettig dus die kwam met z'n scooter het veld op gereden tijdens de wedstrijd.

Gelukkig was Onze Club aanwezig!
 
Bovenaan