District Oost

de waan

Well-known member
De derde klasse D was misschien wel de spannende competitie dit seizoen, met de kleinste verschillen. Op de laatste speeldag twee titelkandidaten tegen elkaar: Markelo pakte de titel, Robur er Velocitas helemaal niets.

Half maart stond in deze afdeling Groen Wit’62 nog op kop en die hadden ook al een periodetitel op zak. Maar op de laatste speeldag zakken zij met 1,5 punt gemiddeld nog naar een nacompetitieplek.

Turkse Kracht was overigens niet alleen in sportief opzicht een drama. In februari was hun topscorer één van de slachtoffers van de aardbeving. Daarna heeft die ploeg geen enkel punt meer gepakt.

1685393362019.png
 

bqandy

Well-known member
Jammer dat ABS uit Bathmen het in 3D niet gered heeft ondanks een goede eindspurt met 9 uit 3. Ik heb daar een paar jaar in de jeugd gespeeld.
En dan ook nog balen dat de grote rivaal Holten net een plekje hoger staat. :)
 

Sjorro

Active member
SV Hatert is ter ziele…….

De club stopt met al haar voetbalactiviteiten.
Ook wel de club van Eric Meijers toen hij zelf nog voetbalde en daarna toen zijn eerste stapjes als trainer zette.
Hatert had vroeger (naar mijn mening) veruit het mooiste tenue uit de regio, trouwens.
 

de waan

Well-known member
Gisteren een heerlijk avondje deadlinetikken bij Rood-Wit'58 - WZC Wapenveld (voor een plek in de derde klasse). Ik had ongeveer een half uurtje om het stuk aan te leveren en nadat de 1-2 ruststand na 80 minuten ook nog op de borden stond, begon ik in mijn hoofd het verhaaltje al te tikken. Vervolgens:
80e minuut 2-2
86e minuut 2-3
91e minuut 3-3 (ik dacht nog: shit, penalty's, nog minder tijd)
93e minuut 3-4

WZC heeft trouwens wel een paar bijzonder treurige fans. Naast mij stonden twee mannen van in vermoed in de 70, die als een stel kleuters na de 2-3 tegen de trainer van Rood-Wit begonnen te tieren en hem uitlachen. Terwijl die man helemaal niet raar of vervelend deed of zo. Dan komt het echt niet meer goed met je, hoor.

 

de waan

Well-known member
Ze hebben toch nog 4 seniorenteams. Dat is eigenlijk meer dan ik had gedacht.

(eigenlijk 3, want zondag 2 speelde alleen in de bekerpoule dit seizoen)
 

de waan

Well-known member
Oh, dan had ik het sowieso niet meer gehaald. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet eens zeker wist (slechte voorbereiding, foei).
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb het gister aan de grensrechter gevraagd. En later zag ik dat Broekster Boys na verlenging door was tegen Winsum.
 

Pieros

Active member
Alverna heeft zich gisteren teruggetrokken uit de nacompetitie. Ze hadden niet genoeg spelers beschikbaar. Dit was ook het geval aan het einde van het seizoen, maar toen konden ze nog spelers halen uit lagere elftallen. Gisteren lukte dat niet, aangezien er veel spelers naar Emporium gingen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Dat ging toch om promotie? Zo'n kans laat je toch niet lopen, desnoods kom je met een mix van 1, 2 en JO19.
Terugtrekken is zo laf. Komende 10 jaar niet kunnen promoveren, lijkt mij een mooie maatregel van de KNVB.
 

Pieros

Active member
Dat ging toch om promotie? Zo'n kans laat je toch niet lopen, desnoods kom je met een mix van 1, 2 en JO19.
Terugtrekken is zo laf. Komende 10 jaar niet kunnen promoveren, lijkt mij een mooie maatregel van de KNVB.
Ja, ging om promotie. Weet ook niet of dat hun streven was of dat ze meer per ongeluk in de nacompetitie terecht kwamen.
 

Sjorro

Active member
Ja, ging om promotie. Weet ook niet of dat hun streven was of dat ze meer per ongeluk in de nacompetitie terecht kwamen.
Ze hebben bijna tot op de laatste speeldag meegedaan om het kampioenschap, samen met KolpingDynamo en De Treffers (zat1).
 

de waan

Well-known member
Dit moet toch wel de mooiste wedstrijd van het weekend zijn geweest: 2-2 bij rust, 6-6 na 90 minuten en 7-7 na verlenging. Scoreverloop hieronder klopt niet eens helemaal. Het werd eerst 5-2 voor Holten, toen 5-6 voor Orderbos en in de slotminuut nog 6-6.

 
Bovenaan