District Oost

Afgelopen zondag was ik aanwezig bij de Goorse derby tussen Twenthe en Hector. Ruim 400 toeschouwers die wel zin hadden in een leuke pot voetbal. Helaas kregen we een gezapige pot voetbal voorgeschoteld. Zeer matig voetbal, weinig lef en het werd dan ook 0-0.
 
Een jeugdig GFC Goor pakte afgelopen zaterdag terecht een punt tegen het zaterdagteam van HSC '21.

Het was echt een ontzettend leuke wedstrijd waar echt alles in zat. Je zag dat HSC kwalitatief betere spelers had, maar GFC streed voor iedere centimeter. Na een half spelen kwam HSC '21 op voorsprong, maar in het eerste half uur had GFC drie 100% kansen. Twee van deze kansen werden door hun spits verprutst. De eerste kans was een rolletje met zijn rechterbeen en bij zijn 2e kans struikelde hij over zijn eigen benen. De beste man bleek stijf links te zijn. Heerlijke kolderieke momenten.

Vlak na de 0-1 kreeg HSC '21 de ultieme mogelijkheid om de wedstrijd in het slot te gooien, maar de toegekende penalty werd naast geschoten. Vijf minuten voor tijd kreeg een speler van GFC zijn 2e gele kaart, waar het ook direct rood had mogen zijn. Dus voldoende mogelijkheden voor HSC '21 om de wedstrijd naar zich toe te trekken.

De gasten kwamen echter niet scherp uit de kleedkamer, want na een seconde of veertig kwam GFC op gelijke hoogte door een knappe kopgoal. HSC '21 kreeg goede kansen om weer op voorsprong te komen, maar de zeer jeugdige keeper van GFC had een topdag. Ondanks de grotere kansen had ik niet het gevoel dat HSC met een man meer speelde. Toch kwamen de gasten na 70 minuten op voorsprong door een prachtige vrije trap. Toch haalden ze de trekker niet over, GFC kreeg in de 2e helft ook beste mogelijkheden, en de strijdlust van GFC werd uiteindelijk beloond.

In blessuretijd viel de meer dan terechte gelijkmaker.

Hiervoor ga je naar het voetbal!
 

de waan

Well-known member
Ik had een vol weekendje met een bijzonder fletse dorpserby tussen SEH en Heerde in de derde klasse (wel met zo'n 800 toeschouwers). Binnen een kwartier was het al 0-2 en beslist. Eindstand 1-3.

Op zondag een alleraardigste pot tussen Stevo en Bon Boys (1-1) in de eerste klasse. Onze noorderburen hebben een prima voetballende ploeg, maar onderschat nooit de strijdlust van Stevo.
 
Bovenaan