District Oost

Afgelopen zondag was ik aanwezig bij de Goorse derby tussen Twenthe en Hector. Ruim 400 toeschouwers die wel zin hadden in een leuke pot voetbal. Helaas kregen we een gezapige pot voetbal voorgeschoteld. Zeer matig voetbal, weinig lef en het werd dan ook 0-0.

Een jeugdig GFC Goor pakte afgelopen zaterdag terecht een punt tegen het zaterdagteam van HSC '21.

Het was echt een ontzettend leuke wedstrijd waar echt alles in zat. Je zag dat HSC kwalitatief betere spelers had, maar GFC streed voor iedere centimeter. Na een half spelen kwam HSC '21 op voorsprong, maar in het eerste half uur had GFC drie 100% kansen. Twee van deze kansen werden door hun spits verprutst. De eerste kans was een rolletje met zijn rechterbeen en bij zijn 2e kans struikelde hij over zijn eigen benen. De beste man bleek stijf links te zijn. Heerlijke kolderieke momenten.

Vlak na de 0-1 kreeg HSC '21 de ultieme mogelijkheid om de wedstrijd in het slot te gooien, maar de toegekende penalty werd naast geschoten. Vijf minuten voor tijd kreeg een speler van GFC zijn 2e gele kaart, waar het ook direct rood had mogen zijn. Dus voldoende mogelijkheden voor HSC '21 om de wedstrijd naar zich toe te trekken.

De gasten kwamen echter niet scherp uit de kleedkamer, want na een seconde of veertig kwam GFC op gelijke hoogte door een knappe kopgoal. HSC '21 kreeg goede kansen om weer op voorsprong te komen, maar de zeer jeugdige keeper van GFC had een topdag. Ondanks de grotere kansen had ik niet het gevoel dat HSC met een man meer speelde. Toch kwamen de gasten na 70 minuten op voorsprong door een prachtige vrije trap. Toch haalden ze de trekker niet over, GFC kreeg in de 2e helft ook beste mogelijkheden, en de strijdlust van GFC werd uiteindelijk beloond.

In blessuretijd viel de meer dan terechte gelijkmaker.

Hiervoor ga je naar het voetbal!

de waan

Well-known member
Ik had een vol weekendje met een bijzonder fletse dorpserby tussen SEH en Heerde in de derde klasse (wel met zo'n 800 toeschouwers). Binnen een kwartier was het al 0-2 en beslist. Eindstand 1-3.

Op zondag een alleraardigste pot tussen Stevo en Bon Boys (1-1) in de eerste klasse. Onze noorderburen hebben een prima voetballende ploeg, maar onderschat nooit de strijdlust van Stevo.

De belangstelling bij dorspsderbies is vaak goed. Vorige week was ik bij Vroomshoopse Boys tegen Den Ham. Daar waren ook zeker 800 toeschouwers.

SVZW deed gisteren zeer goede zaken in de top van de 1e klasse G. In de topper tussen Achilles '12 en SVZW gunden de teams elkaar weinig ruimte. Ondanks dat het spel op een neer ging werd er door beide teams niks gecreëerd. De verdedigingslinies aan beide kanten was zeer stabiel. Zodoende gingen ze met een brilstand de rust in.

De rust duurde nogal lang, dus ik vroeg aan een reservekeeper of er iets aan de hand was. Één van de grensrechters bleek geblesseerd te zijn en de vervanger moest uit Vriezenveen komen. Zodoende werd na een uur rusten de wedstrijd hervat. Het viel me op dat veel publiek bleef en daardoor deed de kantine op het mooie sportpark 't Wilbert goede zaken. Ik schat dat er ongeveer 350 tot 400 toeschouwers waren.

Direct na rust sloeg SVZW genadeloos toe, want 6 minuten na rust stond het op een comfortabele 0-2 voorsprong. De rest van het duel kwam SVZW niet meer in gevaar en vlak voor tijd werd het nog 0-3.

NEO mag vanmiddag op bezoek bij Bon Boys. Als NEO punten verliest, dan lijkt de titelstrijd tussen LONGA '30 en SVZW te gaan.

de waan

Well-known member
Op iets meer dan 1/3e van de competitie het aantal titelkandidaten al reduceren tot twee lijkt me wat overdreven.

NEO-Bon Boys werd overigens afgelast, naar ik begreep vanwege een sterfgeval bij NEO.

germania

Active member

Het is (weer) hommeles bij SC NEC (amateurs).

Bestuursleden aangevallen, wedstrijden afgelast en gestaakt: NEC trekt eerste elftal terug​

Het eerste elftal van SC NEC wordt teruggetrokken uit de vierde klasse D. Dat heeft het bestuur van de amateurtak medegedeeld. De beslissing volgt in een seizoen vol incidenten.

„Dit zat er aan te komen”, reageert Frank Koch, sinds dit seizoen de trainer van de Nijmeegse ploeg. „Ik kreeg woensdagochtend bericht dat het eerste elftal uit de competitie gehaald is. Dit is dinsdagavond tijdens een bestuursvergadering besloten. Het is het beste voor de club.”

,,Dit was de enige oplossing”, zegt Ton Spaan namens het bestuur van SC NEC. ,,Na het incident in Overasselt zijn spelers weggestuurd en zijn spelers opgestapt. We kampen vooral met een capaciteitsprobleem. Het heeft geen nut om telkens van andere teams spelers te plukken. We houden die teams liever overeind.”

Tumult na opstootje in Overasselt​

Bij SC NEC stond alles al maanden op scherp. De aanleiding was een opstootje tegen Overasseltse Boys langs de lijn in oktober. Een van de spelers ging na afloop van de wedstrijd met zijn vader, lid van de begeleidingsstaf, verhaal halen bij een toeschouwer van de tegenstander. Daarbij zouden klappen zijn gevallen. De club heeft daarop de speler en zijn vader geroyeerd. Senior was het daar niet mee eens en deelde tikken uit aan twee bestuursleden. Voor voorzitter Jesper van den Boogaard was de maat vol: hij stapte op.
https://www.kiosk.nl/bladcadeau?ota...ntent=SUBSCRIBE_KERST_ARTICLE_INLINE_KIOSK_DG
Niet alle leden waren het eens met de beslissing om de desbetreffende speler en zijn vader te royeren. Omdat meerdere spelers van NEC weigerden te spelen, werd de wedstrijd tegen OSC uit Oosterhout op zondag 6 oktober plotseling afgelast. In eerste instantie communiceerde de club dat dit vanwege een griepgolf was.

Gestaakt​

Alsof dat nog niet genoeg was, werd het duel met DDV’23 op zondag 3 november gestaakt. Bij een 8-0 achterstand in Ooij en na een rode kaart van Naoufal Zaki verschenen de NEC’ers niet meer op het veld voor de tweede helft. Volgens Koch waren zijn spelers van slag vanwege een ernstige knieblessure van een ploeggenoot. „Ze zaten schreeuwend en huilend in de kleedkamer”, zei de trainer toen. Daar hadden ze bij tegenstander DDV een andere kijk op (‘de blessure was zeker niet de reden om te stoppen’) en ook bij de KNVB. De voetbalbond strafte NEC met aftrek van drie punten.
Het duel in de vierde klasse D zou donderdagavond worden uitgespeeld. Maar zover komt het dus niet. Alle wedstrijden van SC NEC worden geschrapt. Voor de stand zal dat geen grote gevolgen hebben. NEC verloor immers al zijn tien competitiewedstrijden dit seizoen. Het elftal van Koch was daardoor hekkensluiter met -3 punten.

Slechts vijf spelers​

„Ik had er veel meer van verwacht”, zegt Koch nu. „Ik ben hier bij NEC opgegroeid. Dat dit gebeurt, is echt jammer. Maar bij de club moeten ze zich achter de oren krabben. Hoe ze hier over elkaar praten, dat kan niet. Alles gaat achter de rug om. Bij NEC moet eerst iedereen maar eens een eenheid vormen. Sinds het incident bij Overasseltse Boys was het ook gewoon geen doen meer. Slechts vijf jongens waren er altijd voor het eerste elftal. Ik moest elke week schrapen om een team bij elkaar te sprokkelen.”
Dat schrapen deed Koch voor het seizoen al. Bij SC NEC vond in de zomerstop een hele metamorfose plaats. Niet één veldspeler hield de club over na de derde degradatie op rij. Koch kwam als nieuwe coach en alleen keeper Bob Kuppen bleef.
Of NEC volgend seizoen een doorstart maakt met het eerste elftal blijft de vraag. Spaan wil daar nog niet veel over kwijt.

Bovenaan