Temeer omdat goalgetter Diek Hakstege komend seizoen voor Rohda Raalte gaat spelen.CSV'28 is jarenlang een zware underperformer geweest. Zijn ooit verhuisd naar de gigantische nieuwbouwwijk Stadshagen, dus heel veel (en ook wel goede) jeugd, maar ze bleven met het eerste altijd maar hangen in de vierde klasse. Eerste klasse zal ook wel het plafond zijn.
Die heeft nog met Kuif den Dolder gespeeld, of zou dat Diek Hakstege senior zijn?Diek Hakstege
Ik pas al jaren met enige regelmaat op het huis van mijn broertje in Stadshagen. Die wijk heeft inmiddels zo'n 30 duizend inwoners en je zag CSV in die periode ook echt groeien. Die verhuizing was een schot in de roos. Het is de enige voetbalclub in de wijk met veel gezinnen.CSV'28 is jarenlang een zware underperformer geweest. Zijn ooit verhuisd naar de gigantische nieuwbouwwijk Stadshagen, dus heel veel (en ook wel goede) jeugd, maar ze bleven met het eerste altijd maar hangen in de vierde klasse. Eerste klasse zal ook wel het plafond zijn.
Zeker een prima voetbalnaam.Die heeft nog met Kuif den Dolder gespeeld, of zou dat Diek Hakstege senior zijn?
Maar wel in het Convenant!Die C in CSV is ook vooral voor de sier, hoor. Het is vooral een buurtclub.
Wat is daar bijzonder of grappig aan? Net zo dichtbij heb je een openbare school.Ik was de wijk eens aan het bekijken op Google Maps maar het is wel grappig dat er een Katholieke basisschool ligt schuin tegen het complex van CSV.
En daarom is het grappig (of eigenlijk volstrekt idioot) dat een wijk die zo gemêleerd is vanwege een totaal achterhaalde afspraak zondags een leeg sportpark heeft.En trouwens behalve die RK school heb je in de buurt van de velden van CSV''28 op loop- of desnoods fietsafstand diverse andere basisscholen, protestant-christelijke openbare en een islamitische.
Gezien ook het feit, dat veel van die 15 amateurclubs uit Zwolle ooit overstapten van zondag naar zaterdag is er misschien helemaal niet veel behoefte aan voetballen op zondag.En daarom is het grappig (of eigenlijk volstrekt idioot) dat een wijk die zo gemêleerd is vanwege een totaal achterhaalde afspraak zondags een leeg sportpark heeft.
Doe ik zodra jij komt met het gedegen onderzoek naar behoefte aan zaterdagvoetbal in Limburg dat je al 9 jaar beloofd!Gezien ook het feit, dat veel van die 15 amateurclubs uit Zwolle ooit overstapten van zondag naar zaterdag is er misschien helemaal niet veel behoefte aan voetballen op zondag.
Maar misschien kun jij het initiatief nemen een zondagclub te beginnen in Stadshagen ?
Ja, dat is een grote club. Mijn neefje voetbalde daar, omdat mijn broer en aanhang al in Stadshagen woonde voordat CSV er naar toe ging.Ik ben blij dat ik de veldenplanning bij WVF (twee kilometer zuidelijker) niet hoef te doen.
Hét platform voor amateurvoetballend Nederland | Voetbal.nl
www.voetbal.nl