In Losser zijn de gronden in erfpacht van de gemeente met eeuwig durende looptijd. 4 velden, allen voorzien van kunstgras, allen in eigendom van de club dus baas eigen huis.
Dat klinkt mij als de ideale situatie. Voordeel is natuurlijk dat het onderhoudsarm is zodat het niet veel vrijwilligersuren kost. Bij ons mogen we elke week de lijnen trekken... Gisteren bij Helios geweest. Die hebben net iets minder leden als ons. Prima kunstgrasveld en op het bijveld wat een robotmaaiertje aan het werk. Daar ben ik dan best jaloers op.
Ik acht Losser ook in staat om de nacompetitie te halen maar van mij mag het allemaal wat aanvallender/dominanter. Trainer Gielink houdt voorlopig vast aan de groep die vorig jaar kampioen werd en kiest voor behoudende speelstijl. Als Losser de stap naar de 2e klasse wil maken moet er nog wel gebeuren qua doorselecteren.
Het zal uitproberen zijn, maar de vraag is of je dan ook hetzelfde of een beter resultaat haalt. Ik ben zelf tevreden met dit niveau en denk dat we soms met een zeer goede lichting een niveautje hoger kunnen spelen. Maar dan houdt het ook op. Met het niveau van de huidige selectie is top 3de klasse het maximale. Er wordt betaald op dit niveau en dat wordt alleen maar erger als je hogerop gaat. Als je niet wilt betalen dan weet je dat je plafond hebt.
Gisteren een hele leuke eerste helft gezien waarbij beide niets voor elkaar onder deden. SVVN was deze wedstrijd dramatisch slecht bij dode spelmomenten en heeft hun de das om gedaan. De zware nederlaag was onnodig. Ik hoorde van vaste supporters dat het elke wedstrijd de tweede helft een pak minder is dan de eerste. Genoeg verbeterpunten gezien dus. Maar de eerste helft ook genoeg positieve punten en dat terwijl er zes basisspelers niet fit zijn. Maar volgende week wordt het wel weer tijd dat we punten gaan pakken anders komen we in een situatie te zitten wat we niet willen. En dat thuis tegen Blauw Wit dat prima gestart is.
Losser trouwens thuis verloren van Aadorp dat vind ik een enorme verrassing.