District Oost

de waan

Well-known member
Het is wel leuk al die romantische verhalen over Groesbeek met zijn vele clubs, maar behalve De Treffers (Achilles is weer een verhaal apart) is er niet ??n club op eigen kracht nog levensvatbaar. Kan me voorstellen dat voor Germania een fusie niet zoveel oplost vanwege hun duidelijke binding met de Stekkenberg, maar de andere clubs moeten daar misschien toch maar eens aan gaan denken.

Ceephax

New member
Ze hebben daar geloof ik 6 clubs in een dorp van nog geen 13.000 inwoners. Het is sowieso vrij bijzonder dat die clubs het uberhaupt zo lang hebben volgehouden.

de waan

Well-known member
Rood Wit heeft alleen vier seniorenelftallen, maar speelde vorig jaar nog wel eerste klasse. Nutteloos geld verbrassen is dat. Ik vermoed alleen dat het geld op is, want ze dreigen voor het 2e jaar op rij te degraderen.

germania

Active member
Clubs als Rood-Wit en Groesbeekse Boys komen uit het kerkdorp Breedeweg en zouden makkelijk samen kunnen gaan.
Maar zolang daar mensen in het bestuur zitten die nog steeds te eigenwijs zijn om dit in te zien zal dat niets worden.
Germania zelf zit ver uit de buurt bij andere clubs dus is het voor een fusie niet al te aantrekkelijk, jeugd die er nog is moet dan erg ver om te kunnen gaan trainen en spelen.
Het zelfde geld voor DVSG uit kerkdorp de horst, die overigens op zondag toch 6 senioren teams hebben dat zelfs een club als De Treffers niet heeft.

De Groene Scout

Well-known member
In Losser zijn ze eruit. Er komt geen fusie tussen AJC'96 en KVV Losser, maar AJC'96 gaat zelfstandig verder als zaterdagclub.
Vanavond is de uitslag van het fusie-onderzoek in beide kantine gepresenteerd.

de waan

Well-known member
In Losser zijn ze eruit. Er komt geen fusie tussen AJC'96 en KVV Losser, maar AJC'96 gaat zelfstandig verder als zaterdagclub.
Vanavond is de uitslag van het fusie-onderzoek in beide kantine gepresenteerd.
Dat is wel heel snel gegaan dan ineens. Voor Losser lijkt me dit beter, die schieten niet zoveel op met een fusie.

Sjorro

Active member
Clubs als Rood-Wit en Groesbeekse Boys komen uit het kerkdorp Breedeweg en zouden makkelijk samen kunnen gaan.
Maar zolang daar mensen in het bestuur zitten die nog steeds te eigenwijs zijn om dit in te zien zal dat niets worden.
Germania zelf zit ver uit de buurt bij andere clubs dus is het voor een fusie niet al te aantrekkelijk, jeugd die er nog is moet dan erg ver om te kunnen gaan trainen en spelen.
Het zelfde geld voor DVSG uit kerkdorp de horst, die overigens op zondag toch 6 senioren teams hebben dat zelfs een club als De Treffers niet heeft.

Met een beetje pech heeft De Treffers volgend seizoen op zondag alleen nog maar het eerste elftal. Het tweede team staat op omvallen door te weinig spelers. Blijft er alleen op zaterdag nog een aantal teams over.

Verder is het natuurlijk raar dat een club als Rood Wit met 4 elftallen nog steeds bestaat in Groesbeek. Voor Germania zie ik het ook somber in op korte termijn. DVSG zie ik het nog wel redden de aankomende jaren. Groesbeekse Boys heeft ook nog een aardige achterban en kunnen ook nog vooruit. Achilles'29 blijft een vraagteken voor mij.

Sjorro

Active member
Toen ik begon in de lagere elftallen, zat de hele kantine zondag's vol. Allemaal lange tafels voor elk team. Op het hoogtepunt had je toen Treffers 11 of 12 geloof ik. Nu is zondag toch meer een familie-dag en is er veel meer te doen, dan alleen maar in de kantine hangen....

Nu mag je blij als de kantine open is op zondag.
Persoonlijk hoop ik nog 2 seizoenen te kunnen voetballen in een lager elftal en dan vind ik het wel mooi geweest. (ik ben tegen die tijd bijna 47)

Susa

New member
Toen ik begon in de lagere elftallen, zat de hele kantine zondag's vol. Allemaal lange tafels voor elk team. Op het hoogtepunt had je toen Treffers 11 of 12 geloof ik. Nu is zondag toch meer een familie-dag en is er veel meer te doen, dan alleen maar in de kantine hangen....

Nu mag je blij als de kantine open is op zondag.
Persoonlijk hoop ik nog 2 seizoenen te kunnen voetballen in een lager elftal en dan vind ik het wel mooi geweest. (ik ben tegen die tijd bijna 47)

Bij welke club voetbal jij Sjorro ?

germania

Active member
En momenteel nog 3 teams op zaterdag, 2e is uit de competitie.
Inderdaad toch gek dat een grote club niet meer teams heeft.
Over jeugd hebben ze dacht ik niet te klagen.
Hoor toch vaak dat jeugdspelers die naar de senioren moeten voor andere clubs kiezen om te gaan spelen in vrienden teams, wat kan daar de reden van zijn.

de waan

Well-known member
Uit de groep recreatieve senioren moet je wel de kantineomzet en je vrijwilligers halen, dus dat lijkt me voor De Treffers best een punt van zorg dan.

Bovenaan