Jij vindt dat de piramide moet bestaan uit competities waarbij de thuisclub dag en tijd bepaalt.
En je weet dat een grote meerderheid van de zaterdagverenigingen daaraan niet kan en wil voldoen.
En je vindt dat clubs die daar niet aan mee willen doen maar recreatief moeten voetballen.
Tsja, als je dat vindt, dan moet je wel een hekel hebben aan het zaterdagvoetbal.
Of wanneer je meermalen ongenuanceerde uitspraken doet over " het vele zwarte geld van de zaterdagclubs ", waaraan deze clubs hun successen te danken hebben.
Ja ik vind dat er vanaf de hoofdklasse wel gemixt mag worden. Veel te veel clubs zijn vastgeroest in hun gewoontes en het is echt niet erg om een paar keer per jaar op de zondag te voetballen. Het voetbal verschuift toch steeds meer naar de zaterdag dus het 'probleem' lost zich tzt voor 80 a 90 % zelf op.
In een gemixte klasse speelt een zaterdagclub circa 70 tot 80% van zijn wedstrijden op hun geliefde zaterdag middag op een door hun geliefde tijd van tussen de 14.00 en 15.00 uur. en daar buiten dus een wedstrijdje van 4 tot 6 op de zondag middag.
Een grote meerderheid van de zaterdagclubs kan daar juist wel aan voldoen het is een zeer kleine minderheid van de clubs die om geloofredenen dwarsligt. Nou die gaan dan maar lekker recreatief tegen elkaar ballen.
Je zou ze wel tot de eerste klasse kunnen gedogen maar dan is daar de kampioen ook elk jaar bekend en dat vinden ze zelf heel oneerlijk als ik nu de geluiden mag horen over de belofte teams. Dus dat doen we dan maar niet.
Omdat mijn mening een andere is dan de jouwe betekend nog niet dat ik een hekel aan het zaterdagvoetbal heb en of de zaterdagclubs heb. Dat maak jij ervan. De zaterdag is de beste dag om op te voetballen in mijn ogen.
Jij hebt zoveel ongenuanceerde stellingen en aannames deze topics ingegooid en daar heb ik wat tegen ingebracht. Sommige waren wat over de top en anderen opmerkingen waren gemeend.
Het Nederlandse voetbal is gebaat bij een fikse verandering van de onderkant van het profvoetbal. Want daar praten we gewoon over. Begrotingen van over een miljoen maar dan struikelen over 5 zondag voetballen.