District Oost

bqandy

Well-known member
Uit nieuwsgierigheid even de selectie langs gelopen. Komt zo'n beetje die hele selectie uit Deventer? Zie allemaal Deventer clubs achter de namen van de spelers staan. Met voor mij Emir Balavac als bekendste speler.
 

de waan

Well-known member
Klopt, allemaal vriendjes van (inmiddels dus voormalig) trainer Bj?rn Rutten.

Ik zit even te kijken, maar dat wordt nog lachen. Het 2e speelt reserve 4e klasse tegen onder meer ON 4 en Enter Vooruit 4. Het 3e en 4e is helemaal kelderklasse. Misschien kunnen ze nog wat jongens uit de O17 overhalen. Die hebben dit seizoen in ieder geval al drie punten meer behaald dan HSC'21 JO17-4.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Zwak. Ik ben sterkere reacties van je gewend als het zaterdagvoetbal betreft.

Zwak ?

Jij denkt dat ik tegen zaterdag voetbal ben, maar dat is zeker niet het geval. Vroeger niet nu niet en dat zal ik ook nooit zijn.

Alleen heb ik niet dezelfde mening , die jij hebt en daarom denk jij dat ik tegen het zaterdagvoetbal ben.

Of zoals jij het zegt dat ik het haat.
 

Bonehead

Well-known member
Het staat nu al in Sportlink maar morgen krijgt RV officieel 1 punt in mindering voor het staken tegen Blauw Wit. Daarmee zijn ze zo goed als gedegradeerd. Komt daarbij nog de wedstrijd van afgelopen weekend. Dus dit is nogal loze geste van een club die dit weekend nog riep dat er niks aan de hand was. Nu wordt de TS op non-actief gesteld. Bj?rn Rutten was toch al non-actief gesteld (om te kunnen voetballen met een stroman langs de lijn)? Ik heb het idee dat ze proberen de tuchtcommissie te pleasen. Sportief valt er niks meer aan te redden. Het was al een tijdje bekend dat Rutten en zijn gevolg na dit seizoen weg zijn. Dan blijft er niet veel over. Dit zijn de laatste stuiptrekkingen.

Laat ik toch altijd hebben gedacht dat SC Rijssen een keurig clubje was.

Ze koketteren daar nogal met gezelligheid. De laatste keer vloog er zelfs een kinderwagen (gelukkig zonder inhoud) door de lucht. Niet mijn gezelligheid. De laatste wedstrijden zag ik bij meerdere spelers pupillen zo groot als schoteltjes en dan schoppen op alles wat beweegt met een zeer grimmige sfeer.
 

noordooster

Well-known member
Zwak ?

Jij denkt dat ik tegen zaterdag voetbal ben, maar dat is zeker niet het geval. Vroeger niet nu niet en dat zal ik ook nooit zijn.

Alleen heb ik niet dezelfde mening , die jij hebt en daarom denk jij dat ik tegen het zaterdagvoetbal ben.

Of zoals jij het zegt dat ik het haat.

Jij vindt dat de piramide moet bestaan uit competities waarbij de thuisclub dag en tijd bepaalt.
En je weet dat een grote meerderheid van de zaterdagverenigingen daaraan niet kan en wil voldoen.
En je vindt dat clubs die daar niet aan mee willen doen maar recreatief moeten voetballen.
Tsja, als je dat vindt, dan moet je wel een hekel hebben aan het zaterdagvoetbal.

Of wanneer je meermalen ongenuanceerde uitspraken doet over " het vele zwarte geld van de zaterdagclubs ", waaraan deze clubs hun successen te danken hebben.
 

SanMark.

Well-known member
Jij vindt dat de piramide moet bestaan uit competities waarbij de thuisclub dag en tijd bepaalt.
En je weet dat een grote meerderheid van de zaterdagverenigingen daaraan niet kan en wil voldoen.
En je vindt dat clubs die daar niet aan mee willen doen maar recreatief moeten voetballen.
Tsja, als je dat vindt, dan moet je wel een hekel hebben aan het zaterdagvoetbal.

Of wanneer je meermalen ongenuanceerde uitspraken doet over " het vele zwarte geld van de zaterdagclubs ", waaraan deze clubs hun successen te danken hebben.


Ja ik vind dat er vanaf de hoofdklasse wel gemixt mag worden. Veel te veel clubs zijn vastgeroest in hun gewoontes en het is echt niet erg om een paar keer per jaar op de zondag te voetballen. Het voetbal verschuift toch steeds meer naar de zaterdag dus het 'probleem' lost zich tzt voor 80 a 90 % zelf op.

In een gemixte klasse speelt een zaterdagclub circa 70 tot 80% van zijn wedstrijden op hun geliefde zaterdag middag op een door hun geliefde tijd van tussen de 14.00 en 15.00 uur. en daar buiten dus een wedstrijdje van 4 tot 6 op de zondag middag.

Een grote meerderheid van de zaterdagclubs kan daar juist wel aan voldoen het is een zeer kleine minderheid van de clubs die om geloofredenen dwarsligt. Nou die gaan dan maar lekker recreatief tegen elkaar ballen.

Je zou ze wel tot de eerste klasse kunnen gedogen maar dan is daar de kampioen ook elk jaar bekend en dat vinden ze zelf heel oneerlijk als ik nu de geluiden mag horen over de belofte teams. Dus dat doen we dan maar niet.

Omdat mijn mening een andere is dan de jouwe betekend nog niet dat ik een hekel aan het zaterdagvoetbal heb en of de zaterdagclubs heb. Dat maak jij ervan. De zaterdag is de beste dag om op te voetballen in mijn ogen.

Jij hebt zoveel ongenuanceerde stellingen en aannames deze topics ingegooid en daar heb ik wat tegen ingebracht. Sommige waren wat over de top en anderen opmerkingen waren gemeend.

Het Nederlandse voetbal is gebaat bij een fikse verandering van de onderkant van het profvoetbal. Want daar praten we gewoon over. Begrotingen van over een miljoen maar dan struikelen over 5 zondag voetballen.
 

noordooster

Well-known member
Een grote meerderheid van de zaterdagclubs kan daar juist wel aan voldoen het is een zeer kleine minderheid van de clubs die om geloofredenen dwarsligt. Nou die gaan dan maar lekker recreatief tegen elkaar ballen.

Een heel verhaal van je.
Blijft staan dat je vindt dat zaterdagverenigingen verplicht op zondag moeten voetballen en dat ze maar recreatief moeten gaan voetballen wanneer ze dat niet willen. Ik zal het maar niet hebben over welke gevolgen zoiets zou hebben.
Maar voor mij heeft iemand met zo'n mening inderdaad een hekel aan het zaterdagvoetbal.
 

bqandy

Well-known member
Lieve mensen. Graag on topic blijven. Dit is de afdeling district oost.
Tot mijn genoegen is mijn oude cluppie ABS uit het mooie Battum volgend seizoen ook weer 4e klasser. Het ergert me wel dat de "natuurlijke vijanden" Holten en Lettele, 2 en 4, zo hoog staan. :)
 

SanMark.

Well-known member
Een heel verhaal van je.
Blijft staan dat je vindt dat zaterdagverenigingen verplicht op zondag moeten voetballen en dat ze maar recreatief moeten gaan voetballen wanneer ze dat niet willen. Ik zal het maar niet hebben over welke gevolgen zoiets zou hebben.
Maar voor mij heeft iemand met zo'n mening inderdaad een hekel aan het zaterdagvoetbal.

De gevolgen zullen niet zo groot zijn. Zeker op lange termijn zullen de gevolgen zeer klein zijn.

Lijkt erop dat jij een hekel hebt aan de ontwikkeling van het voetbal, en de mensen die daar tegen zijn, zijn een veel groter gevaar voor het ontwikkelen van het voetbal in Nederland.
 

bqandy

Well-known member
@SanMark @NoordOoster De zaterdag/zondag discussie wordt al in veel topics gevoerd. Laat ??n van jullie de verstandigste zijn en die discussie gaan voeren op de plek waar het hoort en hier stoppen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Haha, Rijssen Vooruit heeft de spelers echt overal vandaan getoverd. Van B jeugd tot de veteranen.
De doelman vandaag is 61 jaar oud!!!!:duim:
 

De Groene Scout

Well-known member
Al die weggestuurde druktemakers van Rijssen Vooruit uit Deventer gaan het nu proberen bij een nieuw op te richten zaterdagteam van Be Quick Zutphen. Nou, succes ermee.
 

De Groene Scout

Well-known member
BVC'12 kampioen in de Noord/Oostelijke 1e klasse. Neem aan dat die toch wel erg graag naar de Zuidelijke hoofdklasse willen. Hoe gaat dat er precies uitzien?
 
Bovenaan