District Oost

Bonehead

Well-known member
Het kostte een versterker omdat ik ietwat te enthousiast was maar we hebben ons in extremis gehandhaafd. Klein biertje op gedronken:rumcolaa:
 

De Groene Scout

Well-known member
Net even bij KVV Loser - HVV Hengelo geweest voor een plek in de 3e klasse.
Viel mij mee qua Nivea wat ik te zen kreeg van Loser-zijde. De intentie om leuk te voetballen was er wel, maar in de afronding erg slordig en vaak verkeerde keuzes gemaakt.
Door de vele gemiste kansen (verhouding was ongeveer 10-3) bleef de thuisploeg steken op 0-0.
Dat wordt dus nog en spanende return op 2e pinksterdag in Hengelo.
 

de waan

Well-known member
Gefeliciteerd nog, Bonehead. Zag het gister al langs komen, maar was het vervolgens weer vergeten.
 

Bonehead

Well-known member
Dank je, Waan. Alle vier doelpunten gemaakt door junioren. Er deden gisteren vier spelers mee die dit seizoen in de JO19-1 zijn gestart. Dat en de terugkeer van lang geblesseerden ziet het er voor de toekomst goed uitziet. Eigenlijk horen we ook een stabiele 3de Klasser te zijn.
 

De Groene Scout

Well-known member
BWO lijkt ook aardig op weg richting de 1e klasse. De eerste wedstrijd in de tweeluik met STEVO werd met 2-0 gewonnen.
Tweede pinksterdag de return.
 

de waan

Well-known member
Feest in Hengelo en Winterswijk, BWO en FC Winterswijk gaan debuteren in de 1e klasse. Door het stoppen van Dieze West komt er ook nog een heerlijk toetje achteraan: Stevo-TVC'28 voor de laatste plek in de 1e klasse.
 

De Groene Scout

Well-known member
En feest in Losser. KVV Losser won vanmiddag met 1-3 bij HVV Hengelo en promoveert naar de 3e klasse.
Dat lijkt mij voorlopig ook even een prima plekje om de komende 2 tot 3 jaar te bivakkeren en daarna een stapje richting 2e klasse te wagen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
En feest in Losser. KVV Losser won vanmiddag met 1-3 bij HVV Hengelo en promoveert naar de 3e klasse.
Dat lijkt mij voorlopig ook even een prima plekje om de komende 2 tot 3 jaar te bivakkeren en daarna een stapje richting 2e klasse te wagen.

De 'H' in HVV, is dat echt nodig in de 4e Klasse?
 

Abubakari

Well-known member
Net even bij KVV Loser - HVV Hengelo geweest voor een plek in de 3e klasse.
Viel mij mee qua Nivea wat ik te zen kreeg van Loser-zijde. De intentie om leuk te voetballen was er wel, maar in de afronding erg slordig en vaak verkeerde keuzes gemaakt.
Door de vele gemiste kansen (verhouding was ongeveer 10-3) bleef de thuisploeg steken op 0-0.
Dat wordt dus nog en spanende return op 2e pinksterdag in Hengelo.

Nivea? KVV Loser? Spanende?

Leuke derde helft gehad zeker.
 

De Groene Scout

Well-known member
Haha, zie het nu pas, was een post van vorige week. Dat was na slechts 3 biertjes, dus dat viel reuze mee. Op mijn toetsenbord thuis heb ik wel vaak dat ik een letter niet helemaal lekker indruk. Af en toe mis ik daardoor een lettertje.
Maakt me ook niets uit; Losser is gepromoveerd!!!!!:duim:
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
HVV Hengelo, ik neem aan dat de H voor 'Hengelose' staat? Kijk, bij een profclub is het al raar, maar in de 4e klasse helemaal. Alsof de lokale slager niet weet waar HVV (of VV Hengelo) vandaan komt?
 

de waan

Well-known member
Als je een club opricht denk je daar niet echt bij na vermoed ik. Overigens is het in de volksmond gewoon "Hengelo" en speelde de club voor de proftijd geruime tijd op het hoogste niveau.
 

germania

Member
PERSBERICHT 6 JUNI 2017
Per 1 augustus a.s. zal Wim Benders aantreden als de nieuwe (interim)voorzitter van vv Germania. Hij neemt hiermee het stokje over van Ronald Sillessen die de club drie jaar heeft geleid maar het voorzitterschap niet langer kon combineren met zijn functie als bedrijfsmanager.

De functie van voorzitter was al een tijdje vacant bij de Groesbeekse volksclub, tijdens de jaarlijkse ledenvergadering in december zal Wim Benders officieel aangesteld worden.

De 70-jarige Wim Benders is al meer dan 30 jaar verbonden aan de club van de Stekkenberg. Hij was in de jaren `90 trainer van het eerste elftal en ging later aan de slag als technisch co?rdinator. Deze rol zal hij overigens blijven vervullen in combinatie met zijn nieuwe functie als voorzitter.

Benders heeft de afgelopen jaren bij Germania nog diverse andere functies bekleed en verschillende commissies bijgestaan,in 2014 werd hij uitgeroepen tot Gr?tste Germaan een titel voor mensen die uitzonderlijke prestaties voor de club hebben geleverd.

Het bestuur van Germania is daarom zeer verheugd dat Wim Benders het nieuwe boegbeeld wil worden van “Noord” en ziet hiermee de toekomst positief tegemoet.

Bestuur VV Germania
 

De Groene Scout

Well-known member
De promotie van KVV Losser zorgt blijkbaar ook voor enige aantrekkingskracht. Van buurman AJC'96 (dat een stapje terug gaat doen) komen er 3 goede spelers bij en een A-speler die het 2 jaartjes bij Quick'20 heeft geprobeerd sluit ook aan bij de 1e selectie. Groep lijkt mij 3e klasse waardig.
 

De Groene Scout

Well-known member
Haha, voetballen in het donker. Wat een fout van de KNVB; een P/D duel om 20.00 uur inplannen op een veld zonder verlichting:


't Peeske-Rekken: een wedstrijd die nooit gespeeld had mogen worden

VARSSEVELD - Vraagt de KNVB voetballers in het vervolg een mijnwerkershelm mee te nemen naar beslissingswedstrijden? Misschien wel, want het beslissingsduel tussen 't Peeske en Rekken (4-5) was donderdag een aanfluiting.

Voor de voetballers van 't Peeske en Rekken stond er donderdag veel op het spel. De winnaar mocht in de vierde klasse blijven, de verliezer daalde af naar de kelder van het amateurvoetbal. Daarom wekte het bevreemding dat het belangrijke duel door de KNVB vastgesteld was om 20.00 uur op de accommodatie van SC Varsseveld. ,,Wij hebben geen verlichting op het hoofdveld en dat hebben we de clubs ook gezegd'', vertelde bestuurslid Bas Arentsen van Varsseveld voor het beslissingsduel.

,,We waren dan ook verbaasd dat de KNVB de wedstrijd bij ons had ingepland. Dat zag ik dinsdagavond ineens op sportlink. Wij willen met alle plezier het veld ter beschikking stellen, zijn er verder ook geen partij in. Maar als er verlengd moet worden, is het donker.'' En zo ver kwam het ook. Na 90 minuten stond het 3-3 en moest er 2 x 15 minuten verlengd worden. Dat was gezien de ingevallen duisternis onmogelijk, moet ook scheidsrechter Peter Bloksma hebben gezien. Toch begon hij om 21.50 uur aan de verlenging. Dat was niet alleen uit sportief oogpunt een slechte beslissing, het was zelfs onverantwoord.

Dat spelers en trainers op het veld bleven, mag ook hen worden aangerekend. Ze hadden een statement moeten maken: de kleedkamer opzoeken omdat verder spelen onmogelijk was. Midzomernachten komen in Nederland nu eenmaal niet voor en dus ook in Varsseveld niet. In de verlenging, waarin nog driemaal gescoord werd, zagen spelers en toeschouwers geen hand voor ogen meer. Bloksma stuurde 't Peeske-verdediger Michael Gosseling uit het veld, maar kon de vermeende overtreding nooit hebben geconstateerd. Hij stond veel te ver weg en ging enkel en alleen af op het geluid van de schreeuwende Rekken-speler.

Uiteindelijk won Rekken na de verlenging met 4-5 en werd het voor 't Peeske uit Beek letterlijk en figuurlijk een inktzwarte avond.
 

Sensini

Active member
Haha, voetballen in het donker. Wat een fout van de KNVB; een P/D duel om 20.00 uur inplannen op een veld zonder verlichting:

694
 
Bovenaan