District Oost

Bonehead

Well-known member
De Eversberg en Nijverdal, maar dat liep voor de hele club niet goed af.

Hehe. Hier werd de zondagclub trouwens flink genaaid. SV Nijverdal zat nogal goed in de slappe was maar dat verdween als sneeuw voor de zon. Maar dat krijg je als mieg in berre en pis in berre fuseren.

De Groene Scout

Well-known member
Losser is het helemaal kwijt na de winterstop. Tegen een stelletje caf?-voetballers uit Almelo kwamen ze niet verder dan 4-4.
Saasveldia zal dus toch wel de kampioen worden en Losser mag het via de nacompetitie gaan proberen.

Ceephax

New member
C8OoMr3UAAI1LEX.jpg

de waan

Well-known member
Goed bezig. Ik hoop van harte dat PW als zelfstandige club behouden blijft. Zo'n brok cultureel erfgoed mag niet opgaan in FC Diekman.

bqandy

Well-known member
Goed bezig. Ik hoop van harte dat PW als zelfstandige club behouden blijft. Zo'n brok cultureel erfgoed mag niet opgaan in FC Diekman.

Hier in Groningen hebben ze een, niet te vreten, gefrituurde eierbal op de erfgoedlijst gekregen.
Dan moet je PW ook op zo'n lijst kunnen krijgen.
RTV Noord kreeg de eierbal op de lijst. Ik zie een klus voor RTV Oost.

De Groene Scout

Well-known member
Haha, in de 86ste minuut gestaakt bij 8-1 en dan staat er dat de resterende speeltijd nog ingehaald moet worden.
Gewon eindstand invullen en de tokkies uit Rijssen 3 punten in mindering.

KVV Losser opnieuw niet gewonnen, zijn compleet de weg kwijt en kunnen nu slechts via de nacompetitie nog promoveren naar de 3e klasse.

de waan

Well-known member
Als je de krant al nodig hebt in een poging spelers te strikken voor je club dan is het einde wel nabij vrees ik.

Moeten ze in Rijssen niet eens aan een fusie gaan denken? Er zijn daar inmiddels drie nauwelijks levensvatbare clubs.

Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Hebben we hier toevallig nog leden van Babberich rondlopen of zijn die allemaal gesneuveld onderweg?

germania

Active member
Ook het voortbestaan van Germania is in gevaar.

GROESBEEK – “Al 80 jaar de trots van de Stekkenberg. Een echte volksclub met een mooie en rijke historie. Het doet ons pijn om te moeten constateren dat het voortbestaan van de club in gevaar is gekomen”.

Dat zijn enkele zinnen uit het begin van de brief die het bestuur van Germania naar haar leden heeft verstuurd en in ons bezit is.
Minder inkomsten
In die brief wordt aangegeven dat er veel jeugdspelers en vrijwilligers de club verlaten. “Het is een hele klus om genoeg spelers en begeleiding voor onze teams te vinden. Het werk dat vrijwilligers voorheen deden blijft liggen”, schrijft Germania. De inkomsten lopen terug. Niet alleen vanuit de contributie, maar ook doordat er minder activiteiten georganiseerd worden.
Te weinig betrokkenheid
De leden zouden volgens Germania te weinig betrokken zijn bij de club. Zij nemen te weinig taken en verantwoordelijkheden op zich. Dat zorgt tevens voor meer werkdruk bij de bestuursleden en die druk is, zo zegt Germania, “onacceptabel hoog”. De bestuursleden kunnen dit niet langer combineren met hun werk en priv?.
Extra vergadering
Het bestuur heeft besloten een extra ledenvergadering te organiseren. Die wordt op 20 april om 19:30 uur in het clubhuis gehouden. Leden worden vriendelijk doch dringend verzocht hier bij aanwezig te zijn. “Wij kunnen niet langer situaties gedogen die niet verantwoord zijn voor de club. Ieder lid is belangrijk voor onze club en samen kunnen we een nieuwe koers uitzetten. Denk na wat jij voor de club kan betekenen”.
Bron: DeGroesbeek.nl

De Groene Scout

Well-known member
Deze zag ik dan weer niet aankomen. Dacht dat het wel een goede gezonde 3e club uit Groesbeek was.
Hou je ons op de hoogte, of hoor jij ook tot de leden die steeds meer afstand neemt?

germania

Active member
Het is vooral ook zo dat de wijk "Stekkenberg" waar Germania het sportpark heeft liggen aan het vergrijzen is.
Jan Peters schreef ook al in De Gelderlander dat voor 20 jaar terug toen de golfbaan aangelegd werd en er geen nieuwe wijk kwam dat Germania ten dode opgeschreven was.

germania

Active member
Deze zag ik dan weer niet aankomen. Dacht dat het wel een goede gezonde 3e club uit Groesbeek was.
Hou je ons op de hoogte, of hoor jij ook tot de leden die steeds meer afstand neemt?

Ik woon inmiddels ook niet meer op de Stekkenberg en kom ook steeds minder bij Germania aangezien mijn kinderen bij andere clubs spelen samen met hun vrienden.

Bovenaan