District Noord

Abubakari

Well-known member
Ik mag toch wel hopen dat @Abubakari bij VVG tegen Sweltsjes is geweest.
632f3e761330e-IMG_2844.JPG

Jawis. Nog een beetje getwijfeld tussen Gorecht-ON (ook een leuk affiche) en VVG-Leeuwarder Zwaluwen, maar uiteindelijk toch maar gewoon naar VVG gegaan. Rust 0-3, na rust in een kwartier naar 4-3, kort voor tijd 4-4 en 4-5 en diep in blessuretijd 5-5. Leuke wedstrijd!
Verslag:
PKC verloor met 5-3 van ONS, ON Groningen won met 0-4 bij Gorecht. Daar was bqandy.

In de tweede klasse begon Velocitas met winst (2-0 achterstand omgebogen in een 2-3 zege) bij SV Oosterwolde en verloor BQ1887 met 1-5 van Bedum. In de vierde klasse won Mamio de derby tegen VVK met 4-2.

buh kwiek (bij Velocitas en BQ1887 in de tweede klasse) verloor met 3-1 van Marum, Dokkum verloor met 2-0 van Birdaard.
 

bqandy

Well-known member
PKC verloor met 5-3 van ONS, ON Groningen won met 0-4 bij Gorecht. Daar was bqandy.
Dat klopt in het rustieke Haren, tien jaar na de Project X rellen. :)
ON was iets sterker, maar het verschil was vooral dat alle ON kansen de touwen in vlogen en Gorecht het aluminium koos.

 

bqandy

Well-known member
In 1E zondag won GVAV in Coevorden met 2-0 van Germanicus.Mooie rentree in de 1e klasse. GRC ging in Tubbergen met 4-3 onderuit tegen TVC'28. In 2K werd degradant Stadspark met 3-1 verslagen door HOVC.
In 3B werd de stadsderby Groninger Boys - FC Lewenborg 0-6.
Ik pakte mijn 3e potje maar dit weekeinde. Het werd Helpman - Annen in 2K.

 

Abubakari

Well-known member
Ik had een Noord-Oostertje, alleen zaterdagvoetbal dit weekend.
Vanmiddag naar de Oosterstraat 44 geweest. Maar gelukkig pakt bqandy het hier goed op als ik niet ga. :)
 

bqandy

Well-known member
Ik had een Noord-Oostertje, alleen zaterdagvoetbal dit weekend.
Vanmiddag naar de Oosterstraat 44 geweest. Maar gelukkig pakt bqandy het hier goed op als ik niet ga. :)
Nog even het overzicht van zondag:

 

noordooster

Well-known member
Ik had een Noord-Oostertje, alleen zaterdagvoetbal dit weekend.
Vanmiddag naar de Oosterstraat 44 geweest. Maar gelukkig pakt bqandy het hier goed op als ik niet ga. :)
Nou wil het geval, dat ik ook erg vaak op zondagmiddag een wedstrijd bezoek.
En overigens, dat ik ook vaak bij Vera binnen ben geweest.
 

bqandy

Well-known member
Bulten had eerst een slechte naam, maar de laatste tijd ontpopte hij zich toch meer en meer als sociale verhuurder.
Zijn club Pelikaan S zou dinsdagavond tegen Be Quick 1887 oefenen, maar dat gaat uiteraard niet door. Dat wordt nu VV Groningen.

Ik ben wel benieuwd hoe het met Pelikaan S gaat. Zijn zoon Jos Bulten zit of zat bij de eerste selectie. Misschien dat hij het stokje gaat overnemen qua geldschieter cq baantjes regelaar.
 

Abubakari

Well-known member
Ik was ook bij PKC-Blauw Wit, had beter naar de Oranje Nassau battle kunnen gaan, die uit Sneek wonnen met 2-3 van die uit Groningen.
6338a43e14a7b-2E814A44-44F1-4FE4-8D73-9EC1C45E5E22.jpeg

Ik ging iets eerder weg bij PKC om de tweede helft van de derby in 3C tussen Groen Geel en Helpman te zien, 0-1 in de laatste minuut, Groen Geel zoals altijd topfavoriet in de derde klasse.😀

VVG speelde om 17.00 bij FVC en gaf in de laatste minuut de winst nog weg, 1-1. Gorecht won met 0-1 bij Broekster Boys.

BQ1887 verloor voor de tweede keer op rij met 5-1 in 2L.
Hier een prachtig overzichtje

BQ Dokkum speelde 1-1 en VV Dokkum won met 3-0. Mamio verloor met 3-0 bij DVC Appingedam.
 

bqandy

Well-known member
Nog even over PKC - Blauw Wit. Vorige week liep een wedstrijd tussen beide tweede elftallen helemaal uit de hand, met 5 keer rood voor PKC en nog heibel met het publiek.
Dus vanmiddag was de Groninger pers volop aanwezig. Blijkbaar voor een "vervolg". Want ik heb verder niemand gezien in de bestuurskamer om een wedstrijdformulier op te halen. En ik heb er gezeten tot de deur op slot ging. Ik ben benieuwd naar de verhalen. :)
Er gebeurde overigens niks. Op een makkelijk gegeven gele kaart voor PKC na verliep de wedstrijd uiterst sportief.

En het blijft lachen met die lui uit Leeuwarden. Ze zijn geen Friezen.
Gelukkig was Abubakari aanwezig voor een topografieles: "En de hoofdstad van Friesland is?"
We kregen geen antwoord. :)
 

Abubakari

Well-known member
6339a8a29ba0e-IMG_2883.JPG

Vanmiddag in 1E naar GVAV Rapiditas-WVV geweest, GVAV kwam twee keer op voorsprong maar verloor door een late penalty met 2-3.
GRC verloor ook, 0-3 en staat nog op 0 punten. GVAV heeft wel al 3 punten.
Forward kende een prima terugkeer in de tweede klasse, 5-0 winst tegen ASVB.
Overzichtje:
 

bqandy

Well-known member
Een opmerkelijk moment bij GVAV - WVV vanmiddag. WVV maakte de 2-2, maar de scheidsrechter dacht dat de bal via het zijnet er in was gevlogen. Op advies van de clubgrensrechter van GVAV werd het toch een doelpunt. Vermakelijk potje.

 

Abubakari

Well-known member
6341ca54c5bf3-IMG_2899.JPG

VVG-Drachtster Boys vanmiddag, pover. Zeer pover. En net als vorige week weer kort voor tijd de zege uit handen gegeven. DB maakte in de 88' de 1-1 en dat was niet onverdiend. VVG valt me tot nu toe behoorlijk tegen.
Maar het kan altijd erger, PKC'83 verloor vanmiddag thuis met 0-6 van Hoogezand en staat nog op 0 punten met 15 tegentreffers. Bertje Vos is niet te benijden.
ON 1-1 bij BW34 en Gorecht de beste van de gemeente Groningen, 6 uit 3 en vanmiddag 3-1 van 't Fean gewonnen.
Leest u het hier (wat uitgebreider) op uw gemak terug:

Velocitas won in 2L ook zijn tweede wedstrijd, BQ1887 deed wat Volendam tegen Ajax net niet lukte en BQ Dokkum won ook, uit bij LTC.
Mamio gewonnen en VV Dokkum verloren.
En nog zo'n overzichtje:
 
Bovenaan