District Noord

de waan

Well-known member
Al is het maar de vraag of er wel clubs degraderen uit 1F met al die overstappers (nee NO, niet doen).

Ik gok dat ik wel mag antwoorden. En het antwoord is: ja. Door het horizontaal overstappen worden plekken niet meer opgevuld van onderaf. De 'noordelijke' 1e klasse zal dus volgend seizoen een hele trits clubs uit Overijssel en Gelderland erbij krijgen.

Abubakari

Well-known member
Ja er wordt wel gedegradeerd?

Maar dan wordt het voor de eerste klassers dus minder leuk qua reisafstanden. Dacht dat dat nou juist niet de bedoeling was.

Maar promoveren de tweede klassers dan ook niet? Ik neem aan dat die gewoon ook voor een deel van de opvulling zorgen toch? Anders kunnen ze nu ook wel stoppen met de competitie.

de waan

Well-known member
Jawel, de promotie en degradatie gaat gewoon door volgens de planning. Volgend seizoen zullen de afstanden op zondag een stuk groter worden (en op zaterdag juist kleiner), maar dat is als het goed is een seizoen later weer voorbij (in ieder geval in de eerste klasse).

de waan

Well-known member
Ik leg het liefde nog een keer extra uit. Ik vergeet soms wel eens dat hier ook mensen komen die niet traag van begrip zijn.

Abubakari

Well-known member
622cd2c40e7c8-IMG_0895.jpg

MOTD was vandaag PKC'83 - Broekster Boys, subtopper in 1E, eindigde in (een verdiende) 2-2 dankzij een doelpunt voor PKC'83 in de 95' minuut.
ON en VVG blijven voortmodderen, VVG verloor bij koploper Olde Veste met liefst 6-0 en ON verloor ook zijn derde duel na de winterstop, nu thuis met 1-3 van Winsum. Dinsdag is het ON-Zeerobben (nr 11 vs nr 12) en volgende week VVG-ON (10 vs 11).

622cd590aaf2c-IMG_0900.jpg

Daarna nog een stukje Velocitas-Groen Geel gezien stond 2-0 en dat bleef het ook. Velocitas is koploper, Groen Geel was bij winst op 6 punten gekomen met nog een wedstrijd te goed. BQ1887 kwam niet in actie.

In 2J won Gorecht zijn eerste zeven wedstrijden maar won het daarna geen van zijn volgende vijf wedstrijden meer, 1x verlies, 4x gelijk. Vanmiddag 1-1 tegen Achilles 1894. The Knickerbockers won het 6 puntenduel bij FC Meppel met 1-2 en doet (zeker nadat ze vorige week ook al wonnen) goede zaken onderin.

De kampioensaspiraties van Mamio kunnen in de koelkast, 2-1 verloren bij Appingedam en 8 punten achter. Dokkum won dankzij een late goal met 1-2 van laagvlieger Friese Boys. In 2I won Buh Kwiek ook weer.

Abubakari

Well-known member
622e28a63694a-52C078F4-F98E-4A8D-8381-FECEC95FAB6C.jpeg

De kraker van de dag was GVAV Rapiditas vs Valthermond, nr 2 vs nr 1 in 2L, met ook de eerste periodetitel op het spel. GVAV rap is het na de winterstop een beetje kwijt en raakte de koppositie kwijt aan Valthermond. Die sloegen vanmiddag dankzij een 1-2 zege een gat van 5 punten en pakten dus de eerste periode. Valthermond kwam na 8 minuten op 0-1 en kort na de gelijkmaker van GVAV scoorden ze de 1-2. Toen waren er pas 20 minuten gespeeld. Daarna waren de beste en meeste kansen voor GVAV, maar ze scoorden niet. Na rust kwam Valthermond nauwelijks meer in de problemen en kregen ze de beste kansen. Maar in zo’n prachtig uittenue heb je natuurlijk sowieso een psychologische voorsprong.

In 1F speelde GRC 2-2 tegen GOMOS, in 2L won Lewenborg met 2-0 van Helpman.
Forward speelde niet en zag concurrenten SVZ (Andre) en Actief winnen.

de waan

Well-known member
Bovenste rij al bijna vol met de clichébingo, die trainer.
“We hebben de slag verloren, maar de oorlog nog niet. We gaan onze wonden likken en maken wel even pas op de plaats”.

bqandy

Well-known member
Bovenste rij al bijna vol met de clichébingo, die trainer.
“We hebben de slag verloren, maar de oorlog nog niet. We gaan onze wonden likken en maken wel even pas op de plaats”.
Hahaha, Het rolde er ook makkelijk uit. :)

Gisteravond een flink aantal inhaalwedstrijden.
The Knickerbockers hield koploper DZOH in 2J knap op 1-1. DZOH nu 5 punten voor op Gorecht. Gorecht wedstrijd minder gespeeld.
In 3C verstevigde Velocitas de koppositie door een 0-1 winst bij Zuidlaren. Gat met Be Quick (za) is 9 punten. BQ heeft wel een wedstrijd tegoed.
Verder: Holwierde - Groen Geel 2-2. Omlandia - Glimmen 3-0 en Noorwolde - Loppersum 1-3.

Abubakari

Well-known member
En het degradatieduel van ON tegen Zeerobben werd afgelast. Komt mooi uit, nu kan ik er waarschijnlijk wel heen, gister stond ie tegenover Ajax-Benfica.

Zaterdag ook een mooie kraker, VV Groningen vs Oranje Nassau. Uitgelezen kans voor VVG om eindelijk eens van ON te winnen.

Abubakari

Well-known member
Spookt omdat er iemand in de belangstelling staat van Harkemase Boys of staat dat los van het spoken?
Denk dat het wel wat meevalt met dat spoken, maar als jij meer weet deel het met ons zou ik zeggen.

Ze missen een hoop spelers is de verklaring voor de slechte start van 2022. Lijkt mij een probleem waar alle clubs mee te maken hebben.
Feit is dat ON ook voor de winterstop al een lekke defensie had. Alleen toen werd er nog best veel gescoord.

Bovenaan