bqandy
Well-known member
Amicitia VMC, van oudsher 1 van de katholieke voetbalclubs ( net als tot zo'n 14 jaar geleden Astrea ) in Groningen, speelt komend seizoen voor het eerst zonder standaardelftal op zondag.
Goed op de hoogte NoordOoster. Amicitia VMC als de elite katholieken en Astrea als het RK werkvolk, plat gezegd.
Het was voor mij en een paar vrienden idd een overweging om bij Amicitia te gaan spelen, omdat de eerste wedstrijd van de lagere elftallen op zondag pas om 12.00 uur was. Zo kon je in de ochtend nog naar de kerk. Maar door toch naar BQ te gaan wel het programma "Vroege Vogels" ontdekt.
Ik heb diverse keren tegen Astrea gespeeld en het veld in Selwerd, waarop ik speelde ligt er ongebruikt, maar verzorgd, bij. Volgens mij was er ook nog een hoofdveld op de plek waar nu een loopvereniging actief is. Maar dat weet ik dus niet zeker.
Astrea is wel kapot gegaan door een aantal mislukte fusies in het stadsdeel Selwerd/Paddepoel. Hellas VC en GCSV werden vv Paddepoel. Vervolgens Astrea er bij en toen werd het SGVV 07. Dat kreeg financiële problemen en einde verhaal.
Maar terug naar Amicitia: Schande dat een katholieke vereniging geen standaardelftal heeft op zondag.