District Noord

bqandy

Well-known member
Wat een apart verhaal. De Treffer had eerst toch een andere naam?

Ja. De Treffers 16. Een club uit Groesbeek maakte daar wat bezwaar tegen. Het sportpark in Tweede Exloërmond heet De Treffer. Vandaar de "nieuwe naam".

Korte voorgeschiedenis. TEVV ging in acht jaar van de 6e naar de 1e klasse. Geld ineens op en alle spelers liepen weg. Geen spelers dus en de club trok zich terug uit de competitie. Nieuwe club opgericht door oud leden van TEVV: De Treffer 16. "Vooral voor de jeugd weer voetbal". Niks aan de hand denk je dan, maar dan wil TEVV (niet opgeheven) het speelveld ook weer op. De gemeente Borger/Odoorn zit hier niet op te wachten en vraagt in feite om een fusie.

Dat waren de feiten en nu de veronderstellingen: Twee clubs in een dorp van tweeduizend inwoners is bull shit en afspraken maken over een gezamenlijk gebruik van het sportpark, zoals de gemeente voor stelde, zijn natuurlijk ook masserend gelul. Bij beide clubs zitten 60, 70+ bestuurders die elkaar wel kunnen afmaken. Bezig met hun eigen ego en sores en nauwelijks met blik op het algemeen belang.

En dat doet een gemeente dit: Alle bestuurders of anderen die het gewenste resultaat in de weg staan moeten ophoepelen. Anders geen subsidie of in dit geval geen speelveld. En dan hopen dat mensen die ECHT willen dat er voetbal is in hun dorp opstaan en het overnemen. Die krijgen dan de ruimte.

De burgemeester van Borger/Odoorn is Jan Seton. Die is wethouder geweest in Groningen toen daar met hetzelfde bijltje werd gehakt bij een falende directeur bij een belangrijke culturele instelling. Samenwerken,of anders de deuren dicht. Dat is goed verlopen. Dus ik wens Seton succes in dit proces.
 

de waan

Well-known member
Ja. De Treffers 16. Een club uit Groesbeek maakte daar wat bezwaar tegen. Het sportpark in Tweede Exloërmond heet De Treffer. Vandaar de "nieuwe naam".

Korte voorgeschiedenis. TEVV ging in acht jaar van de 6e naar de 1e klasse. Geld ineens op en alle spelers liepen weg. Geen spelers dus en de club trok zich terug uit de competitie. Nieuwe club opgericht door oud leden van TEVV: De Treffer 16. "Vooral voor de jeugd weer voetbal". Niks aan de hand denk je dan, maar dan wil TEVV (niet opgeheven) het speelveld ook weer op. De gemeente Borger/Odoorn zit hier niet op te wachten en vraagt in feite om een fusie.

O ja, nu weet ik het weer. De oude naam van De Treffer'16 die ik bedoelde was dus TEVV. :eek:mg:

Jammer, die ego'tjes die kennelijk niet in de gaten hebben dat ze alles kapot maken.
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Ik lees dat ON Groningen een echte topper heeft aangetrokken. Tim Deelen.

Ruik ik cynisme?
Deelen gaat het eerste van Be Quick 1887 of hoofdklasse voorlopig niet halen. Maar wel een supersnel mannetje voor ballen achter de defensie, dat mogelijk een klasse lager wel succesvol kan zijn.
 

de Kok

Member
De zaterdag selectie Be Quick 1887 heeft een nieuwe trainer als opvolger van de vertrekkende van den Berg. Rik Spekken is oude speler en oud jeugdtrainer en was laatstelijk speler van Groen geel.
Het wordt zijn eerste klus als trainer van een senioren selectie team. Een gok? Och BQ heeft dat wel veel vaker al zo geregeld.
 

Unregistere

Well-known member
Die kans is groot. Verder had WVV ook een beter puntengemiddelde in deze afdeling, dus die ploeg was de koploper en niet Sneek...
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Ah je doelt op ONS Sneek.
Begrijpelijke wens van ONS , zeker wanneer je je wat verdiept hebt in de achtergronden.
Goed ook, dat de KNVB deze wens heeft gehonoreerd.
Ze doen daar bij de sectie amateurvoetbal veel verkeerd, maar dit hebben ze goed aangepakt.

Nee dat bedoel ik niet.
 

Joost

Well-known member
Ik vind niet willen promoveren een stuk genuanceerder. Wellicht wilden ze niet op deze manier promoveren, dat verhaal heb ik meerdere keren gelezen.
 

Abubakari

Well-known member

VVG presenteert zijn nieuwe aanwinst, Tyson Dos Santos komt over van ONS, speelde daarvoor bij ON in Grunn, vond ik daar toen een goeie aanvaller, dus blij dat ie naar VVG komt want van de vorige nieuwelingen was ik nog niet zo onder de indruk.
 

Unregistere

Well-known member
Leuk gedaan! Vorig seizoen 3 goals gemaakt voor ONS in de derde divisie. Ook ex-Be Quick 1887 toch? Kan me herinneren dat hij ooit naar ASWH 2 wilde komen een paar jaar terug.
 
Bovenaan