Vandaag naar de derby in 2L tussen GVAV Rapiditas en Helpman geweest.
Publiek stond vooral aan de kant waar ik ook stond, al hield het met een man/vrouw of 75 wel op.
Voor rust was GVAV Rapiditas heer en meester. In een rommelige eerste helft namen ze door een vroege treffer van Ingmar Liezenga in de negende minuut de leiding, kort voor rust maakte Patrick Venema er 2-0 van.
In de tweede helft speelde Helpman beter dan voor rust maar wist het van de drie grote kansen die dat opleverde er geen te benutten. Een kwartier voor tijd zorgde Liezenga met zijn tweede treffer voor de beslissing, 3-0 was tevens de eindstand.
In 1F verloor Stadspark met 2-5 van Heerenveen. Afgaande op de oefen en bekerwedstrijden gaat Stadspark het zwaar krijgen in de eerste klasse. Stonden vanmiddag bij rust nog op 1-1 maar in het laatste half uur liep Heerenveen uit naar 1-5. GRC pakte een punt bij WVV. Moet kunnen.
GRC verwacht ik degelijk in het linkerrijtje.
In 2L stond nog een stadsderby op het programma, ik had verwacht dat Gruno dik van Lewenborg zou winnen, maar het eindigde daar in 1-1. Zoals ik (vooral) GVAV Rap en Helpman bovenin verwacht verwacht ik (vooral) Lewenborg en Gruno onderin.
Een overzicht is niet compleet zonder Forward (0-2 gewonnen bij de club van Andre, SVZ) en Groninger Boys, 2-2 thuis tegen TLC. Bogen tegen 10 man een 0-1 achterstand om in 2-1 om de zege in overtal alsnog weg te geven. Ik denk niet dat Groninger Boys een rol van betekenis gaat spelen. Forward is vrij onvoorspelbaar, maar die zullen wel minimaal linkerrijtje en wellicht top 5 spelen.