District Noord

bqandy

Well-known member
Een mooie stad Groninger finale volgende week zondag: GVAV - SC Stadspark voor een plek in de 2e klasse. GVAV (volgend seizoen op zaterdag) speelt daarin en Stadspark hoopt te promoveren. Ik was bij GVAV - Twedo. Beide ploegen wilden voetballen, maar er kwam nauwelijks een bal aan bij iemand van dezelfde kleur. Na rust was het iets beter. Twedo kwam voor, maar GVAV kwam terecht nog op 3-1.

Stadspark won ook met 3-1 bij Olyphia. Stadspark kwam snel op 1-0, maar speelde vanaf de 13e minuut met 10 man na rood. Stadspark bleef desondanks beter en won terecht volgens de verhalen.

bqandy

Well-known member
De noordelijk eerste klasse H voor volgend seizoen is al in te vullen:
Be Quick 1887, GRC Groningen, Velocitas 1987, Oranje Nassau (allen Groningen), Winsum, WVV (Winschoten), Buitenpost, Broekster Boys (Damwoude), Drachtster Boys, Surhuisterveen, Heerenveense Boys, Blauw Wit'34. LAC Frisia (Beide Leeuwarden), DZOH, SVBO (Beide Emmen), Nieuwleusen. Nieuwleusen is dan de 'leenclub' uit oost.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
De noordelijk eerste klasse H voor volgend seizoen is al in te vullen:
Be Quick 1887, GRC Groningen, Velocitas 1987, Oranje Nassau (allen Groningen), Winsum, WVV (Winschoten), Buitenpost, Broekster Boys (Damwoude), Drachtster Boys, Surhuisterveen, Heerenveense Boys, Blauw Wit'34. LAC Frisia (Beide Leeuwarden), DZOH, SVBO (Beide Emmen), Nieuwleusen. Nieuwleusen is dan de 'leenclub' uit oost.
Dat zijn er 16, er zitten er maar 14 in de eerste klasse.

bqandy

Well-known member
O, Ja natuurlijk. Ik had het even niet op een rijtje. Dan zal Heerenveense Boys of één van de clubs uit Emmen naar oost moeten.

Abubakari

Well-known member
Wel een spectaculair slot bij WKE-Surhústerfean. Het stond 3-1 voor WKE, de gelijkmaker en de 3-4 vielen in de laatste minuten.

Ik denk trouwens dat Heerenveense Boys naar de andere eerste klasse gaat.

Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Apeldoorn Nieuwleusden en Berkum naar IJsselmeerklasse
2 teams uit regio Emmen naar Oost
Heerenveen in Noord

noordooster

Well-known member
Die clubs uit Emmen moesten het afgelopen seizoen ook al naar Oost.
Ik betwijfel of hen dat goed beviel en of ze dat het komend jaar ook graag zouden willen.
En als er 1 naar Oost zou moeten, zijn ze ook hun plaatselijke derby kwijt.

Abubakari

Well-known member
Ik betwijfel of hen dat goed beviel en of ze dat het komend jaar ook graag zouden willen.
Daarom lijkt me Hveense Boys ook de meest voor de hand liggende optie.

Abubakari

Well-known member
684eedb5dcdd6-IMG_0467.jpeg

De Groninger finale GVAV Rapiditas-SC Stadspark eindigde in 5-2 voor GVAV Rap.
Bij rust was het 2-2 maar had GVAV de grootste kansen gehad. Kort voor rust trapte Michel Boonstra een vrije trap in de winkelhaak en kwam Stadspark tegen de verhouding op 2-2. Na rust ging GVAV wat beter met de kansen om, vlot na rust 3-2 en kort voor tijd 5-2. En daar tussendoor uiteraard nog de 4-2. Clayton Bonevacia gaat naar Heerenveen o21 en scoorde twee keer. Handige buitenspeler. Miste bij een 1 tegen 1 met de keeper wel de rust en schoot toen huizenhoog over, maar liet daarna zijn talent wel zien. GVAV blijft tweedeklasser (en stapt over naar zaterdag), Stadspark blijft zondag derde klasser.

• Leuk
Waarderingen: PES5

de waan

Well-known member
Als ik zo die beelden zie van Surhústerfean-WKE kunnen ze in Emmen denk ik wel een paar spelers afschrijven met een schorsing komend seizoen.

Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Clubs hebben op dat niveau niet echt iets te kiezen.

bqandy

Well-known member
Ik sprak tijdens de bekerwedstrijd Velocitas - DZOH met mensen van de club uit Emmen. Oost was ze goed bevallen. Sterke tegenstanders , mooie ambiances, meer beleving dan in noord.

Abubakari

Well-known member
De andere kraker in Noord op zondag tussen rivalen Musselkanaal en Stadskanaal om een plek in de tweede klasse trok bijna 3000 toeschouwers. Musselkanaal won trouwens met 2-1. Bij Stadskanaal is Joop Gall trainer.

Bij Stadspark-GVAV ook wel aardig wat publiek, tussen 500 en 600.

Bovenaan