6-6 als ik goed geteld heb? Lekker hoor.
In de eerste klasse willen/denken veel clubs bij de eerste (te) 5 eindigen. PKC’83 bijvoorbeeld. En opponent Broekster Boys ook. De Friezen waren beter en kwamen pas na de 1-3 in de 75’ minuut in de problemen. Beetje mazzel met twee keer paal, maar BB won wel. Vierde divisie degradant Buitenpost ging op eigen veld met 1-4 onderuit tegen Winsum. Velocitas won bij Stiens met 1-3 en ON speelt as we speak uit tegen Rolder Boys (0-1 na een half uur).
Be Quick 1887 is samen met Buitenpost op voorhand titelfavoriet, morgen thuis tegen promovendus Roden, moet kunnen.
Het vernieuwde VVG begon goed, 7-0 tegen Borger. Dokkum 0-0 bij ONT, Mamio 2-0 gewonnen, buh kwiek Dokkum 3-1 gewonnen.
Groen Geel is on fire, ondanks de slechtste oefenperiode aller tijden, vorige week nog thuis met 1-5 van een vierde klasser verloren, maar klaar voor de competitiestart.
0-0 bij Aduard 2000 valt dan wel wat tegen.
De zaterdagmannetjes van BQ1887 moesten op bezoek bij Lycurgus en verloren met 2-1. Zelfde competitie waar ook VVG en Groen Geel in zitten. Net als Lewenborg (2-6 verloren van Loppersum) en the Knickerbockers (3-0 van DVC Appingedam gewonnen).
Volgende week op de Esserberg BQ1887-VVG. Daar ga ik heen, al om half 2, kan ik daarna mooi door naar Helpman, die beginnen om 15.30. Spelen tweede klasse en begonnen met een 4-1 nedrrlaag tegen Achilles 1894. Stond na 70 minuten nog 0-1.