District Noord

bqandy

Well-known member
We zijn weer los in Noord. Gisteren in 1H een onderhoudend potje gezien tussen Oranje Nassau en Drachtster Boys. Een terechte 3-3. ON moest wel van een 3-1 achterstand terug komen. Vandaag in 1H won Be Quick met 3-0 bij plaatsgenoot GRC Groningen. BQ was op alle fronten beter. GRC wordt dan ook als degradatiekandidaat nummer 1 gezien.

Derdeklasser Groen Geel met alle versterkingen, zoals Michael de Leeuw, maakt het voorlopig waar. Een ronde verder in de beker en ook de eerste driepunter in de competitie tegen NEC Delfzijl.

Abubakari

Well-known member
68d81e8852634-IMG_2291.jpeg

Middagje BQ1887 gedaan, eerst het vlaggenschip, dat verloor thuis verdiend met 1-2 in de stadsderby van Velocitas, daarna (BQ-Velo was al om 13.30) naar Corpus voor Groen Geel-BQ1887 zat.
68d81ecda43d9-IMG_2294.jpeg

Bij Groen Geel Michael de Leeuw en Rob van der Leij. Stond 1-0 toen ik kwam (halverwege de eerste helft), maar kort na rust kwam BQ op 1-1. Die verdedigden best wel goed en waren in de omschakeling gevaarlijker dan Groen Geel.
Pas twintig minuten voor tijd werd het 2-1, beetje gelukkige penalty benut door Michael de Leeuw en een minuut later strafte vd Leij balverlies af, 3-1. Groen Geel op 6 uit 2.
Net als Groen Wit trouwens, Dokkum won met 3-0 van Friese Boys en is ook nog zonder puntverlies.

Abubakari

Well-known member
68e168c756a60-IMG_2323.jpeg

Slechte middag. Dokkum leed zijn eerste nederlaag, Mamio verloor, ik zat bij een 0-0 (Oranje Nassau- Winsum), ook geen leuke 0-0.

De middag begon op Kardinge met GVAV Rapiditas o17 tegen Be Quick Dokkum o17. Bij BeQuick speelt de kleinzoon van mijn broer, wat mij dan geloof ik zijn oudoom maakt. Anyway, met een mooie pass stond hij aan de basis van de 0-1, maar het werd 30 seconden voor tijd nog 1-1.

Op hetzelfde complex waar ON en Winsum 0-0 speelden waren ook twee wedstrijden uit de vijfde klasse. De derby Blauw Geel - Gruno eindigde in 7-4 en Amicitia won met 15-0 van Amboina. Dat is een heropgestarte club uit Assen, beetje het Mamio van Assen maar dan met Molukse roots. Vorige week 10-0 verloren, week daarvoor 4-0. Zit voor Amboina nog niet echt een stijgende lijn in.

De andere wedstrijd in stad in 1H was de derby Velocitas-GRC, 5-0. Velo koploper.
BQ1887 speelde in Damwâld met 2-2 gelijk tegen Broekster Boys.

erka

Well-known member
Michael de Leeuw pikte zijn doelpuntje ook weer mee bij Groen Geel, dat met 4-0 won van CEC.

bqandy

Well-known member
De andere wedstrijd in stad in 1H was de derby Velocitas-GRC, 5-0. Velo koploper.
Daar was ik. Velocitas was de hele wedstrijd beter dan GRC. Bij een 2-0 tussenstand kreeg de keeper van GRC ook nog eens rood en was het helemaal een gelopen zaak. De bevindingen:

Bovenaan