WKE - Rolder Boys 1-3. WKE degradeert, Rolder Boys promoveert naar de eerste klasse.
Dat maakt de indeling voor volgend seizoen makkelijker. De drie clubs uit Emmen kunnen in Oost gaan spelen. De overige veertien clubs uit Groningen, Friesland en Drenthe vormen dan de noordelijke eerste klasse.
Winsum heeft de voorlopige indeling 'gelekt'. Dit wordt inderdaad de de eerste klasse H. Op 5 juli weten we het zeker.Roden
Rolder Boys
Drachtster Boys
Broekster Boys
Heerenveense Boys
Blauw Wit’34
Stiens
Buitenpost
Oranje Nassau
Be Quick 1887
Velocitas
PKC’83
Winsum
WVV
Nee hoor. Ik kreeg het bevestigd van PKC'83 en Oranje Nassau.Maar komt dit echt van de KNVB, of zit Winsum zelf iets te verzinnen?
Ik heb nog nooit ergens een officieel concept gezien. Het blijken door de jaren heen altijd maar weer goedwillende amateurs te zijn die een indeling maken. Die wordt dan weer doorgestuurd waarbij gedurende het doorsturen de bron verandert van 'wellicht wordt het dit' naar 'concept'.Nee hoor. Ik kreeg het bevestigd van PKC'83 en Oranje Nassau.
Het bericht dat Winsum via twitter lekte was een lijstje uit Excel.Winsum heeft de voorlopige indeling 'gelekt'. Dit wordt inderdaad de de eerste klasse H. Op 5 juli weten we het zeker.
Overigens was er ook vorig jaar een voorlopige indeling, die helemaal werd omgegooid. De Friese clubs zaten verdeeld over twee eerste klassen en maakten daar bezwaar tegen. Maar voor komend seizoen lijkt deze voorlopige indeling wel de meest logische.
Bijzonder. De clubs zijn er wel van overtuigd dat het van de KNVB afkomstig is. Vorig jaar rond deze tijd kreeg ik bij een oefenwedstrijd zelfs van Jan en Alleman van de clubs de voorlopige indeling onder mijn neus geduwd.Het bericht dat Winsum via twitter lekte was een lijstje uit Excel.
In dat lijstje staat VV Buitenpost. Maar de KNVB gebruikt die naam niet, die gebruiken alleen Buitenpost.
Wie wel toevallig precies dezelfde volgorde heeft, dezelfde opmaak gebruikt en ook VV Buitenpost gebruikt is...
x.com
x.com
Bijzonder. De clubs zijn er wel van overtuigd dat het van de KNVB afkomstig is. Vorig jaar rond deze tijd kreeg ik bij een oefenwedstrijd zelfs van Jan en Alleman van de clubs de voorlopige indeling onder mijn neus geduwd.
Een paar jaar geleden kreeg ik ook een voorlopige indeling te zien van de hoofdklassen. Dat was een advies van het Centraal Overleg Hoofdklassen aan de KNVB. Kunnen die lijsten ook zoiets zijn? Een advies? Maar ik vraag er nog wel naar.
Dat er waarschijnlijk slechts 1 1e klasse Noord overblijft komt ook door wat er is gebeurd met 1I Noord:Als dit het wordt, zal het wel de enige 1e klasse worden die onder district Noord valt. Nu ook clubs al Olde Veste, VKW, HZVV en Alcides op een ander niveau gaan spelen zie ik de KNVB niet weer kiezen voor 2 noordelijke eerste klassen met aanvulling van clubs uit oost.
Deze waarschijnlijke 1H kent ook maar weinig ploegen met de zondag als voorkeursspeeldag ( ook Roden stapt over)