District Noord

erka

Well-known member
Wat ga je op je blog trouwens heerlijk tekeer tegen Groen Geel en volkomen terecht. We waren er zelf en zagen dat het dramatisch was van beide kanten in de 1e helft. En die invallers beweren dat het best redelijk was. En vandaag in de krant zegt de trainer het ook. Die stond overigens na de 2-0 achterstand meer met het publiek te lullen dan zich met de wedstrijd bezig te houden.

Mooi blog inderdaad weer. Ik ben inmiddels ook vaste lezer.
 

Abubakari

Well-known member
Straks:

*The Battle of Selwerd, de derby VV Groningen (kkoploper)-Mamio (12de) in 3C, ik ben er bij. Nulletje of 4 voor VVG, gok ik.
*Appingedam moet van Aduard 2000 winnen om in het spoor van VV Groningen te blijven.
*Gaan promovendi NEC Delfzijl (2J ZZVV uit) en Groen Geel(1E BCV uit) van de hatelijke 0 af komen? (IK denk het niet om eerlijk te zijn)
*Moet Dokkum nu ook uit eens winnen, Rijperkerk (13de) uit, mut kinne.
*Gedeeld koploper Buh Kwiek teugen 't Fean'58 (negende). Aangezien alles wat 't Fean heet zelden meer wint zal BK dat wel winnen.
 

Abubakari

Well-known member
Zonet:

*The Battle of Selwerd, de derby VV Groningen (koploper)-Mamio (12de) in 3C, ik ben er bij. Nulletje of 4 voor VVG, gok ik.
Tegenvallende wedstrijd, vooral VVG viel tegen, Mamio kan niet beter, VVG won wel, 2-1 en blijft zonder puntverlies.
*Appingedam moet van Aduard 2000 winnen om in het spoor van VV Groningen te blijven.
En dat deed Appingedam, 2-1.
*Gaan promovendi NEC Delfzijl (2J ZZVV uit) en Groen Geel(1E BCV uit) van de hatelijke 0 af komen? (IK denk het niet om eerlijk te zijn)
NEC Delfzijl won met 3-1, Groen Geel verloor met 3-1.
*Moet Dokkum nu ook uit eens winnen, Rijperkerk (13de) uit, mut kinne.
Keurige 0-2 zege, volgende eweek thuis tegen de ploeg die laatste staat, Opende, mooie gelegenheid om weer eens bij VV Dokkum te kijken, al was het maar omdat mijn halve familie deze en volgende week jarig is/was.
*Gedeeld koploper Buh Kwiek teugen 't Fean'58 (negende). Aangezien alles wat 't Fean heet zelden meer wint zal BK dat wel winnen.
Vier clubs met 12 uit 5 in 2I, ze wonnen vanmiddag allemaal, Buh Kwiek met 4-0 van 't Fean.
 

Abubakari

Well-known member
Groninger Boys-Actief laten schieten ivm Ajax-PSV, gelukkig geen spektakel gemist, wel weer verlies voor GB, 0-1. 2 uit 5 (en laatste) voor de club die zo graag naar de eerste klasse wil promoveren. Voorlopig maar even knokken tegen degradatie, goed voor al die grote ego's bij GB. Volgende week GRC uit, die wonnen vanmiddag bij koploper Noordster en staan nu 1 punt achter Noordster op plek 2.
 

bqandy

Well-known member
Na je blog van vorige week was het de vraag aan mij, zaterdag bij bij ON - Balk, van wie het stevige commentaar op Groen Geel was. (Toch niet GG zelf?) Want er is bij de 1E clubs verbazing over de slechte prestaties van GG. Ik heb uiteraard verwezen naar je blog.
 

Abubakari

Well-known member
Mwoah, "stevig commentaar"... Het is meer een parodie op de stukjes die Groen geel op tweenul zet, Adonis dit en Geweldenaar dat. Ik kan daar wel om lachen hoor, maar een beetje milde spot is dan wel je deel als de Adonissen opeens geen reet presteren. Ze refereerden in hun stukje over BCV-GG (alweer verloren) er nog aan. Daar ook maar weer even een reactie op geschreven.


Ik heb trouwens wel eens de indruk dat een beetje zelfspot of humor bij sommige amateurvoetbalvolgers ontbreekt, het is allemaal bloedserieus bij sommige mensen. Viel me ook al op bij mijn voorbeschouwing op dokkum-Buh Kwiek van een paar jaar geleden. stond opeens heel voetbalminnend Dokkum op zijn kop.:D

https://abubakaridevries.wordpress....l-de-meest-krankzinnige-voorbeschouwing-ooit/
 

Abubakari

Well-known member
Een mooie zaterdag in Dokkum gehad, 4-0 winst en twee familieleden die op mooie wijze van zich deden spreken (check https://abubakaridevries.wordpress.com/ voor het hoe & wat).
Groen Geel verloor alweer, zesde nederlaag op rij met overigens een celeb langs de lijn:
2015-10-10-10-10-2015-044-1920-636x424.jpg

VV Groningen verspeelde zijn eerste punten, 1-1 bij loppersum en Mamio tegen het strerrenensemble van Pelikaan S werd 5-8 (ga je ook een keer naar Dokkum ipv naar Mamio)...
Oh ja, en Buh Kwiek dan? Ze speelden een topper tegen Zeerobben (waar Robben eigenlijk beter langs de kant had kunnen staan), 3-0! Voor Zeerobben dus.

Op zondag naar de derby in 2L geweest, GRC-Groninger Boys. In de nacompetitie misten ze op een haar na promortie naar de 1e klasse, ze werden ook beide gezien als ploegen die ook dit seizoen weer om promotie zouden gaan strijden. Maar na vanmiddag (GRC won met 3-0) is het verschil groter dan ooit. GRC is de nieuwe koploper, Groninger Boys blijft laatste. En het wordt daar alleen maar minder, zo lijkt het. Volgende twee wedstrijden moeten er toch echt punten gepakt worden, tegen Dalen en Annen, de twee ploegen die net boven Groninger Boys staan.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Ik was vanmiddag bij de subtopper Oranje Nassau-Buitenpost in 1E. Omdat de koplopers allebei op 0-0 bleven steken tegen laagvliegers (hetgeen Groen Geel zowaar zijn eerste punt opleverde!) was dit de kans voor ON om op gelijke hoogte te komen cq voor Buitenpost om op 1 punt van de koplopers te komen. Niets van dat al, hoop kansen, twee doelpunten, 1-1, leuke wedstrijd.

Ondertussen pakte VV Groningen de draad van zeges weer op, Poolster werd thuis met 5-1 verslagen, Appingedam blijft de grootste concurrent voor de eerste periode, die wonnen met 4-1 van Mamio en hebben 1 punt minder. Pelikaan S kwam thuis tegen Glimmen niet verder dan 2-2, ook wel wat verrassend.

En dan Dokkum! De TOPPER uit tegen Wykels Hallum werd met 2-1 gewonnen waardoor Dokkum nu gedeeld tweede is op 3 punten van Grootegaast, de koploper.
En Buh Kwiek? Hahahaha, verloren, tweede nederlaag op rij, thuis met 0-2 van het onbetekenende Nijland verloren. Geen idee of het Stef of Hans was, maar BK zakt weg, is nu zesde op 6 punten van het leidende duo.

Morgen (vandaag) vroeg uit de veren na een nachtdienst, eens kijken of Groninger Boys (laatste) dan eindelijk eens een wedstrijd kan winnen. Moet gebeuren tegen nummer 12 Dalen.
 

Abubakari

Well-known member
Morgen (vandaag) vroeg uit de veren na een nachtdienst, eens kijken of Groninger Boys (laatste) dan eindelijk eens een wedstrijd kan winnen. Moet gebeuren tegen nummer 12 Dalen.

Gebeurde niet, redelijke eerste helft tegen een dramatisch Dalen, tweede helft was het bar en boos, van beide kanten. Maar Dalen kreeg opeens in de gaten dat ze van het losse zand waaruit de Groninger Boys gebouwd zijn kunnen winnen, 0-2 door twee goals in het laatste kwartier. Het wordt gewoon met de week slechter bij GB.
bqandy hoeft zich geen zorgen te maken volgende week (beker Groninger Boys - Be Quick 1887), 0,0 zelfvertrouwen en onherkenbaar slecht.
 

bqandy

Well-known member
bqandy hoeft zich geen zorgen te maken volgende week (beker Groninger Boys - Be Quick 1887), 0,0 zelfvertrouwen en onherkenbaar slecht.

Je zult het zien. Een onderschatting en een opleving. :)

Ik sprak zondag in Meppel de trainer van Olde Veste nog even hoe het kon dat Groen Geel daar het eerste puntje pakte. Antwoord: Ze kwamen voor een punt en lagen voor het doel, maar vooral: We hebben de laatste 20 minuten niet kunnen profiteren van hun conditionele achterstand Werk aan de winkel dus.
 

Abubakari

Well-known member
Je zult het zien. Een onderschatting en een opleving. :)

Ik sprak zondag in Meppel de trainer van Olde Veste nog even hoe het kon dat Groen Geel daar het eerste puntje pakte. Antwoord: Ze kwamen voor een punt en lagen voor het doel, maar vooral: We hebben de laatste 20 minuten niet kunnen profiteren van hun conditionele achterstand Werk aan de winkel dus.

Ik las vandaag in het DVHN dat de trainer er helemaal klaar mee is. De selectie is te oud, hij wil een aantal spelers vervangen. Het tweede schijnt het erg goed te doen en voor het verse bloed te moeten gaan zorgen. "Wat heb ik aan fantastische spelers, ik wil een fantastisch team" aldus de trainer.

Ik heb zo'n idee dat Pong Clemencia wel eens ??n van de slachtoffers zou kunnen zijn. En wat mij betreft Luca Amelo ook.
Bij Mamio spits, bij GB rechtsbuiten, wat een blind paard is dat zeg. Ben je lekker mee als spits zijnde.
Ruben Bermudez is trouwens ook al een tijdje uit beeld bedenk ik me nu, hoort denk ik ook bij de oude garde die zichzelf boven het team plaatst. Reineta zat zondag ook niet bij de selectie. Ben benieuwd hoe dit verder gaat en wie er gaan sneuvelen.

Dus zaterdag het schokeffect, Groninger Boys-BQ1887 2-1.:p
Nee, serieus, dat wordt een makje/minimaal 0-5 voor BQ1887.

Groen Geel? Dat bestaat toch uit Adonissen en Goden? Hoe kunnen die nu een slechte conditie hebben?
 

Abubakari

Well-known member
Dus zaterdag het schokeffect, Groninger Boys-BQ1887 2-1.:p
Nee, serieus, dat wordt een makje/minimaal 0-5 voor BQ1887.

Ha, zowaar, een schokeffect. Al had de trainer geen grote maatregelen genomen.

Grunn Stad in de beker, met 3 stadsderby's:
Oranje Nassau-Mamio 10-0
Veenhuizen-VV Groningen 0-2
Middelstum-PKC'83 1-3
Groninger Boys-Be Quick 1887 1-0

Zondag
GRC-Helpman
Musselkanaal-HFC'15
Stadskanaal-Be Quick 1887 2
FC Assen-Velocitas
GOMOS-SC Stadspark
FC Lewenborg-Eext

En ach, het blijft District Noord, dus hier ook even, omdat ie zo leuk & grappig is.

Na twee nederlagen op rij in de competitie mocht Be Quick Dokkum zaterdag aantreden in een bekerduel tegen 5e klasser Ouwe Syl in Oudebildtzijl. De verwachting bij veel Dokkumers was dat het zelfvertrouwen in deze wedstrijd weer kon worden opgekrikt en er minstens een half dozijn doelpunten kon worden bewonderd. Niets bleek minder waar. Na 90 minuten stond er 1-1 op het scorebord en in de beslissende strafschoppenserie miste Marcel Stormer de 5e strafschop, terwijl Ouwe Syl het net wel wist te vinden. Einde bekertoernooi voor Be-Quick!
 

Abubakari

Well-known member
Goed nieuws en slecht nieuws in District Noord. Ik ging naar de topper VVK-GEO (nr1 vs nr 3) met als inzet de eerste periodetitel, werd 7-0 voor VVK. Was bij rust al 4-0 dus beslist. Daarom maar geswitcht naar Mamio-Lycurgus, degradatieduel en stadsderby in 3C. En jawel! Mamio heeft na 6 nederlagen op rij eindelijk gewonnen, 2-0 in een barslechte maar wel spannende degradatiekraker.
In datzelfde 3C kon VV Groningen de eerste periode pakken. En dat lukte, dankzij een 4-1 zege staat het op 22 uit 8 en dat is 1 punt meer dan Appingedam, die verloren 1 wedstrijd, op de eerste speeldag, 4-0 bij VV Groningen.

Tot zover het goede nieuws, het slechte nieuws komt uit Dokkum, 1-3 van Grijpserk verloren.
Buh Kwiek won na 3 zeperds wel weer eens, 0-2 bij ONT.

Waarom is iedereen weggegaan bij Mamio ?
De leider van Mamio vertelde dat veel spelers voor het geld naar andere clubs zijn gegaan.
 

Abubakari

Well-known member
GRC (2L) en Forward (3C) konden vanmiddag de eerste periodetitel pakken. GRC hoefde thuis alleen maar van laagvlieger Helpman te winnen, lukte niet, 0-0. Noordster profiteert.

Forward moest zelf van Siddeburen winnen en hopen dat koploper Lewenborg niet van nummer 3 Veendaam 1894 won. Veendaam won die topper met 2-4, Forward zwijnde, draaide na rust een 0-1 achterstand om en maakte in de 86' de 2-1. Three Cheers voor Forward.
 

bqandy

Well-known member
En Groninger Boys tegen een andere laagvlieger in 2L Annen niet verder dan 1-1.
Beetje jammer allemaal. Groninger Boys heeft veel goede en ervaren spelers, maar dat kan blijkbaar alleen een goed elftal worden als er een hoofdklasser langs komt. (Bekerwinst tegen Be Quick 1887)
Ik heb het vermoeden dat GB met dezelfde mentaliteit het veld is ingewandeld tegen Annen als BQ vorige week tegen Groninger Boys.......
 

Abubakari

Well-known member
Inderdaad, je verwacht dat ze tegen BQ1887 zien hoe het moet en zo verder gaan, maar niks hoor, gewoon weer het losse zand op de uitslag afgaande.
Ook dom hoe GRC het vanmiddag laat liggen. Ik ben er dit seizoen een paar keer geweest, ik vind dat ze een leuke ploeg hebben maar die slagen er ook regelmatig in verder onder hun kunnen te voetballen. Ben er na de wat saaie bekerwedstrijd tegen Helpman deze keer ook maar niet heen gegaan. Forward-Siddeburen was ook niet heel goed, maar wel vermakelijk.

Ik heb nog even overwogen naar BQ1887-Q20 te gaan, maar dat wilde ik je niet aan doen. Maakte niets uit, ook zonder mijn aanwezigheid scoorde BQ1887 niet.
 

Abubakari

Well-known member
Vanmiddag naar VV Groningen geweest, degelijke 2-0 zege op HFC 15. Concurrent Appingedam verloor de derby tegen de Pelikanen met 1-3.
Mamio pakte een puntje en doet de laatste plaats over aan HFC.

Dokkum won met 5-0 van Friese Boys, Buh Kwiek won 5-4.
 

Abubakari

Well-known member
Nou, daar issie dan! De eerste zege van Groninger Boys, 3-1 tegen Amicitia.

Forward won met 5-4 bij MOVV en blijft koploper. Al de tweede keer dat ze 5-4 spelen dit seizoen. Hopelijk volgende week weer, dan ga ik naar de topper Forward-Lewenborg, stadsderby tussen de nummers 1 en 3.
 

bqandy

Well-known member
Nou, daar issie dan! De eerste zege van Groninger Boys, 3-1 tegen Amicitia.

En nog positiever: Aan kop in de tweede periode. :)
Gisteren een hele leuke wedstrijd tussen PKC'83 en Groen Geel gezien. Vooral vanwege PKC en echt allemaal mooie doelpunten. En de spelers van Groen Geel gaven het achteraf toe, met een peukje en een biertje in de hand. :) Na een dik uur is de pijp leeg. Maar dat niet alleen. Al die jongens die top en hoofdklasse gespeeld hebben of toppers waren bij TKB in de "oude" eerste klasse halen hun niveau niet meer. Volgend seizoen weer lekker ballen in de 2e klasse en dan is alles weer prima.
 
Bovenaan