District Noord

de waan

Well-known member
Fusies ontstaan in de regel ook niet uit luxe.

Maar een rijke geschiedenis of grote naam is in het amateurvoetbal natuurlijk niet zo bijster relevant. Veel belangrijker is of het organisatorisch allemaal een beetje goed geregeld is.
 

Joost

Well-known member
Wat ook meestal beter lijkt te gaan is een fusie tussen clubs uit hetzelfde dorp of stad. Wanneer twee dorpen samengaan dan gaat op den duur toch een van de twee zich niet meer in de vereniging herkennen.
 

erka

Well-known member
Wat ook meestal beter lijkt te gaan is een fusie tussen clubs uit hetzelfde dorp of stad. Wanneer twee dorpen samengaan dan gaat op den duur toch een van de twee zich niet meer in de vereniging herkennen.

Bij het voorbeeld Zoutkamp/Ulrum is Zoutkamp natuurlijk een nog steeds behoorlijk eigenzinnig (oud)-vissersdorp. Dat kan niet echt werken met een agrarisch dorp als Ulrum.

In Delfzijl zijn het twee clubs die hard getroffen worden door bevolkingsdaling en bovendien vroeger (jaren 50) ook al ??n club waren. Eems Boys was de zaterdagafsplitsing van het oudere Neptunia. Een zondag en een zaterdagclub samen dus. Misschien daardoor ook minder rivaliteit. Een fusie tussen deze clubs en bv. vv Appingedam gaat nooit gebeuren.

Ik ken veel mensen daar en de enigen die tegen stemden bij de fusiebeslissing waren enkele echte oudjes.
 

Abubakari

Well-known member
Straks de -nu al- topper VV Groningen - Appingedam in 3C, of toch maar naar de derby/topper in spe Oranje Nassau-PKC'83 in 1E? Twijfels twijfels.
 

Abubakari

Well-known member
Toch maar het fraaiste affiche in het Noordelijk amateurvoetbal op deze eerste zaterdag van het seizoen, ON-PKC'83 dus. Tegenvallende (zeg maar gerust slechte) wedstrijd die gered werd door spektakel in de slotfase. In de blessuretijd van de eerste helft kwam ON op 1-0, vlak voor tijd werd de 1-1 wegens buitenspel afgekeurd waarna PKC'83 een minuut later alsnog de 1-1 maakte. Zelfverklaard titelfavoriet ON maakte -net als PKC'83 trouwens- weinig tot geen indruk. Na de fraaie bekerresultaten van beide clubs waren de verwachtingen hooggespannen. ON mocht de handjes dicht knijpen dat er eerder ook al een PKC'83 treffer (onterecht) afgekeurd werd. Al is 1-1 verder wel een terechte uitslag.

VV Groningen-Appingedam (are you watching erka?) werd... 4-0. Voor VVG natuurlijk.:duim:
Mamio begon met een puntje bij Poolster.
Dokkum met een dramatische 3-0 nederlaag bij Anjum.:devil:
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
VV Groningen-Appingedam (are you watching erka?) werd... 4-0. Voor VVG natuurlijk.:duim:
Mamio begon met een puntje bij Poolster.
Dokkum met een dramatische 3-0 nederlaag bij Anjum.:devil:

Ik hou me nu bezig met topvoetbal :rumcolaa:
2e Klasse J....NEC Delfzijl verliest met 3-2 bij LTC, bah.

Mamio dat niet kan winnen in Spiek achter Diek, ja dan wordt het een moeilijk seizoen!
 

Abubakari

Well-known member
Ik hou me nu bezig met topvoetbal :rumcolaa:
2e Klasse J....NEC Delfzijl verliest met 3-2 bij LTC, bah.

Mamio dat niet kan winnen in Spiek achter Diek, ja dan wordt het een moeilijk seizoen!

Geloel, ons goede geheugen weet nog dat je stiekem meer met Appingedam hebt, ontkennen is zinloos, deze 4-0 komt aan als een MOKERSLAG!

Ik heb laatst een stukje Mamio gezien in een oefenwedstrijd, met twee Zeefuiken in de spits. De vijf beste spelers zijn vertrokken (naar GRC en Groninger Boys in 2L zondag), ik verwacht een zwaar seizoen na de promotie.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
BQD - Hardegarijp 2-1 :duim:

Anjum - VV Dokkum 3-0 :duim::duim:
 

Abubakari

Well-known member
BQD - Hardegarijp 2-1 :duim:

Anjum - VV Dokkum 3-0 :duim::duim:

Och god, de SanMark. van Dokkum komt ook weer relnichten hoor. Gaan tenniss'n juh, kakker.

Morgen trouwens naar Groninger Boys-Roden in 2L. Nu al zin in.:duim:
Echt heerlijk dat het amateurvoetbal weer los is. Jammer dat ze hier niet het Fox verdelingssysteem hebben.

zaterdag
12.30 Lycurgus-Aduard 2000
14.30 VV Groningen-Appingedam
17.00 Groen Geel-Weet ik Veel
19.30 ON-PKC'83

En dan op zondag
12.30 VVK-Bedum
14.30 Groninger Boys-Roden
17.00 Stadspark-Forward
 

Joost

Well-known member
Je kunt ook de lagere teams in de gaten houden en daar de krenten uit de pap uit kiezen :D
 

Abubakari

Well-known member
Je kunt ook de lagere teams in de gaten houden en daar de krenten uit de pap uit kiezen :D

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ook nog wat tijd aan mijn gezin besteed, al doe ik dat door de week ook al wat meer dan de gemiddelde man waardoor ik zonder al te veel schuldgevoel elke zaterdag- en zondagmiddag een wedstrijd kan kijken. Niet dat mijn dochters er iets van merken dat ik er niet ben, die zijn zelf ook de hele middag druk met buiten en/of binnen spelen.
 

Abubakari

Well-known member
Morgen trouwens naar Groninger Boys-Roden in 2L. Nu al zin in.:duim:

In de eerste twintig minuten zes dikken kansen om zeep helpen, toch op 1-0 komen, slap aan de tweede helft beginnen, 1-1, daarna nauwelijks nog een kans cre?eren, toch in 83' minuut uit een penalty op 2-1 komen om het in de 88' minuut nog weg te geven. Wel een mooi doelpunt, met de hak uit de lucht geplukt/binnen gehakt.
Dom puntverlies, dat dan weer wel.
 
Bovenaan