District Noord

SanMark.

Well-known member
Ook Kenny v.d. Aa, eerste elftal speler van Msc gaat naar Fds. Allemaal spelers op leefdtijd, van zowel Steenwijk als Olde Veste. Vrienden, die recreatief willen gaan voetballen, maar in de praktijk, toch nog wel fanatiek zijn.
Nou ik weet niet wat jij op leeftijd vind maar bv Tim Jansen is 27 , Swen Kruisweg 22, Holleboom 25 Clint Kruisweg 26 , dat is bij mij nog niet echt oud

Of hebben ze op de Havelterberg ook een suikeroompje, wat ik niet geloof.
Nee dat geloof ik ook zeker niet.
 

Abubakari

Well-known member
Appingedam verliest van laagvlieger Grijpskerk....prutsers.
Zuidhorn wint met 3-0 van VV Groningen, NEC Delfzijl idem van Stadspark en Marum van Helpman.

Kortom, VV Groningen officieel kansloos voor de titel en Appingedam alleen nog theoretische kans.

Blijft over:

Zuidhorn 24-47 +25
NEC Delfzijl 24-47 +17
Marum 24-46 +8
Appingedam 24-43 +11

CEkfqn4WEAA868M.jpg:large


Het is NEC Delfzijl geworden. Marum, Appingedam en Zuidhorn spelen nacompetitie.
VV Groningen heeft nog 4 punten uit de laatste 8 wedstrijden gehaald buiten de ene zege (6-1) nog een gelijkspel (vanmiddag 2-2) en 6 nederlagen met een doelsaldo van 1-17. Beschamend om het seizoen zo labbekakkerig af te maken.
Volgend jaar maar ergens anders een seizoenkaart (al is en blijft het wel een spektakelclub, maar wat een schijtmentaliteit zeg...).

En in het ook lang zeer spannende 2K zondag lijkt VV Heerenveen de titel te gaan pakken. Frisia liet het vorige week liggen bij GAVC en nu staat Heerenveen eerste met 1 punt voorsprong op Groninger Boys. Heerenveen moet thuis tegen het zwakke Velocitas (7 uit 25 en doelsaldo 16-82), GB moet winnen om zeker te zijn van plek 2 en nc. Dat moet dan tegen GRC gebeuren, de nummer 4.

Over Dokkum zullen we het maar niet hebben...
(Laatste kans op een periode en dan 1-5 verliezen... BQD trouwens ook verloren, weet niet of ze dat de NC kost).
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
BQ was eigenlijk al kansloos voor de nacompetitie, want dan moesten ze zelf winnen en het al gedegradeerde Kollum moest winnen bij Leeuwarder Zwaluwen. Als dat laatste gebeurd is, dan kan BQ zichzelf wel voor de kop slaan.

VV Dokkum krijgt trouwens aardig wat spelers van BQD, die nu tussen 1 en 2 pendelen of in het 2e spelen daar, bij de A-selectie volgend seizoen.

VV Heerenveen gaat morgen denk ik toch de titel pakken. Had ik niet verwacht met zo'n ongelooflijk jong team. De andere clubs hebben het toch wel laten liggen.
 

erka

Well-known member
Toch knap, direct in eerste fusiejaar kampioen worden.

Volgend jaar naar TKB en veel naar Drenthe.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
ONS Sneek speelde zich trouwens veilig in de topklasse met een spetterende 5-2 zege op Genemuiden, terwijl concurrenten Hoek en Sparta Nijkerk beiden verloren. Mooie prestatie. In de Hoofdklasse C greep Harkemase Boys naast de titel. Ze verloren thuis van Flevo Boys en DVS won wel en pakte de titel. Ook Exc 31 ging er nog overheen. De Harekieten kunnen nu nog via de loodzware nacompetitie promoveren. Drachtster Boys pakte nog een puntje bij het gedegradeerde WVF en bleef daardoor ternauwernood Urk voor en speelde zich zo veilig.


In 1E degradeerde Broekster Boys ondanks een zege op mede-degradant DZOH, omdat concurrenten LTC en VEV '67 ook punten pakten.

Ik zie nu net dat Leeuwarder Zwaluwen dus met 6-0 won van Kollum, dus de uitslag van BQD deed er al niet meer toe.

Blauw Wit werd daar kampioen en Zeerobben, Zwaluwen en Veenwouden gaan de NC in. Opvallend is ook wel de degradatie van Oeverzwaluwen. Ooit 1e klasser en nu al afgezakt naar 3 dus.

VV Dokkum heeft het wel heel vies laten liggen inderdaad tegen Wykels Hallum. ONT werd daar kampioen en keert weer terug naar 2.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Overigens is Freddy Frikandel ook weer een titel rijker. Pelikaan S oppermachtig in 4C en Freddy Frikandel 50 goals (vandaag is nog niet bekend, dus het kunnen er maximaal 52 zijn, haha) HELD!
 

Abubakari

Well-known member
BQ was eigenlijk al kansloos voor de nacompetitie, want dan moesten ze zelf winnen en het al gedegradeerde Kollum moest winnen bij Leeuwarder Zwaluwen. Als dat laatste gebeurd is, dan kan BQ zichzelf wel voor de kop slaan.

VV Dokkum krijgt trouwens aardig wat spelers van BQD, die nu tussen 1 en 2 pendelen of in het 2e spelen daar, bij de A-selectie volgend seizoen.

VV Heerenveen gaat morgen denk ik toch de titel pakken. Had ik niet verwacht met zo'n ongelooflijk jong team. De andere clubs hebben het toch wel laten liggen.

LZ heeft met 6-0 gewonnen.

Jij speelt toch ook in BQd2? ook maar naar VV Dokkum? Kom ik volgend jaar even kijken! Doe ik sowieso een keer, de zoon van mijn broer zit volgend jaar waarschijnlijk bij het eerste, nu zo nu en dan eens mee gedaan, is 17 en kan veel beter voetballen dan mij.

Nou, Frisia en Groninger Boys hebben het flink laten liggen, met een beetje pech is GB na morgen elfs al klaar. Lees wel eens iets over "slechte mentaliteit" in het DVHN bij de wedstrijdverslagen. Goeie spelers, maar geen team. Maar goed, wie weet halen ze het nog. Al is de NC meestal weinig soeps bij GB, liggen er elke keer na ronde 1 al uit.

We hebben er ook nog een sterke eerste klasser (zaterdag) bij in Stad, Groen Geel is vanmiddag kampioen geworden en hebben een brede sterke selectie, die moeten zich wel makkelijk handhaven in 1E lijkt mij.
 

Abubakari

Well-known member
Overigens is Freddy Frikandel ook weer een titel rijker. Pelikaan S oppermachtig in 4C en Freddy Frikandel 50 goals (vandaag is nog niet bekend, dus het kunnen er maximaal 52 zijn, haha) HELD!

Slechts 1 nederlaag. Tegen... Mamio! Die zijn ook gepromoveerd, als nummer 2 achter Pelikaan S. Veel stadsderbys volgend jaar in 3C met VVG, Lycurgus, SC Stadspark en Mamio.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik speel sinds de winterstop niet meer. Veel te druk met werken en ben weer op niveau gaan tennissen. Eerder ben ik al overgestapt van 1 naar 2, omdat ik het te druk had met werk en de reistijd van en naar mijn werk. Als je dan 's avonds om 18.45 thuiskomt, nog moet eten en ook nog lessen moet voorbereiden, dan is het bijna niet meer te doen om om 20.00 op het veld te staan.
Het kan wel zijn dat ik volgend seizoen weer voetbal, want ik heb eergister met de trainer gesproken op zijn verzoek.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Oeverzwaluwen - Delfstrahuizen. Ik had 'm liever in de 2e Klasse gezien, maar ach.
 

SanMark.

Well-known member
Beleid. Ze richten zich op studenten die blijven hangen, en daar zitten altijd goede tussen.

Vorig jaar in de winterstop stonden ze haast op degraderen. Ik heb toen begrepen dat er diverse spelers bijgekomen zijn om te zorgen dat het niet zou gebeuren.

Volgens mij hebben ze toen zelfs nog de 3de periode gehaald.
 

Abubakari

Well-known member
Groen Geel, waar komen die ineens vandaan? Club met beleid of club met centjes?

In hun eigen woorden:

Groen Geel en Neal Haan: een succesverhaal. Het zou de cover van een goed boek kunnen zijn, iets wat de nimmer bescheiden oefenmeester absoluut terecht zou vinden. “Dat wordt een dik boek!”, schatert Haan. In 2008 zocht hij met enkele vrienden het avontuur op sportpark Corpus den Hoorn op, geflankeerd door een flink aantal OKVC-bekenden als Jan Kracht, Maarten Groeneveld, Nanne Bakker en Groen Geels all time topscoorder Wiebren Jansen, die dat eerste seizoen maar liefst vijfendertigmaal doel trof. Groen Geel herbergde destijds slechts twee teams op zondag, waarbij Haan en consorten aan de wieg stonden van de zaterdagtak die tegenwoordig zo floreert. Haan: “We zijn als vriendenteam als Groen Geel zaterdag 1 begonnen. De club was op sterven na dood en stond op de nominatielijst van de gemeente en KNVB om opgeheven te worden. Vooral op financieel gebied kwamen er lijken uit de kast. Het was een wanorde, waarbij de rode cijfers behoorlijk waren. Mede door goed voorzitterschap van icoon Jacob Ritsema is de club gaan bloeien. De huidige selectiespelers Jeroen Vogel en Gerben Posthumus hebben als penningmeesters voor financi?le gezondheid gezorgd. Natuurlijk kan ik nog veel meer namen opnoemen, maar dan ben ik nog wel even bezig. Als ik dan echt iemand als verlosser, brein en principaal moet aanwijzen, dan wijs ik naar mezelf. Mijn bijnaam is dan ook de Ayatollah van Corpus.”

In de zesde klasse, oprecht de kelder van het amateurvoetbal, promoveerde Groen Geel in dat eerste seizoen via de nacompetitie naar de vijfde klasse. Een jaar later vocht het tegen degradatie, maar daarna was de beer los. Wiebren Jansen bleef maar scoren en zag zich gesterkt worden door aanwinsten als Johan Niemeijer en Hendrik-Jan Smit. Haan zag zijn dienaars achtereenvolgens kampioen worden in de vijfde (2011), vierde (2012) ?n derde klasse (2013). De zaterdagafdeling floreerde en had een onmiskenbare aantrekkingskracht op een breed scala aan noemenswaardige voetballers. Zelfs jongens die op een behoorlijk niveau hadden geacteerd kozen zonder blikken of blozen voor het fraaie hoofdveld, de houten feestschuur en de vervallen kleedkamers. Groen Geel was cult en als het ware de symbolisering van de term voetbalcultuur. Tegenwoordig kent de zondagtak vier teams en gedijt de zaterdagafdeling wel bij drie dames- en zeven herenteams. Er wordt gevoetbald op twee schitterende kunstgrasvelden en de sfeer is er, eigenlijk ongeacht de uitslagen van die dag, steevast opperbest.

Een vriendenploeg met veel ex studenten (The Knickerbockers noemen ze hun jeugdopleiding) en hun kennissen die op hoog niveau amateurvoetbal speelden.
 

bqandy

Well-known member
Daar zit echt geen geld. Die lui lopen daar echt voor hun plezier te ballen. Ze kennen elkaar allemaal erg goed. Allemaal hoog opgeleid en aardige banen, dus die paar centen hebben ze niet nodig. Naast veel oud spelers van The Knickerbockers (toen dat nog in de "oude" 1e klasse speelde) ook veel oud spelers van Be Quick 1887. Ook mannen die bij ACV en Drachtster Boys geacteerd hebben. Zeg maar een stel gesjeesde ex-studenten bij Groen Geel, De gemiddelde leeftijd is wel aardig hoog.
Ik was er vanmiddag overigens bij toen Groen Geel kampioen werd in "epicentrum" Loppersum.

http://www.tweenul.nl/nieuws/stad-groningen/kampioen-groen-geel-is-voor-niemand-bang
 

Joost

Well-known member
Wat is het verhaal van Dieze-West? In vrijwel geen tijd van 3e klasse naar Hoofdklasse. Twijfelgeval tussen oost en noord maar ze komen uit Zwolle maar spelen in Noord.
 

SanMark.

Well-known member
Wat is het verhaal van Dieze-West? In vrijwel geen tijd van 3e klasse naar Hoofdklasse. Twijfelgeval tussen oost en noord maar ze komen uit Zwolle maar spelen in Noord.


Dieze West is wel een club waar dik betaald word. Ze zijn dit jaar uitgeleend aan Noord omdat die 1 club te weinig hadden. Bv vorig jaar werd HZVV (Hoogeveen) uitgeleend aan Oost omdat die een club te kort kwamen. Clubs uit het Noorden die uitgeleend worden aan Oost hebben het dat jaar eigenlijk altijd zeer moeilijk.

Bv HZVV vorig jaar in Oost een middenmoter ( dacht ik maar ze zijn 4de geworden dat valt me nog mee) en dit jaar kampioen in Noord.
 

de waan

Well-known member
Daar zit echt geen geld. Die lui lopen daar echt voor hun plezier te ballen. Ze kennen elkaar allemaal erg goed. Allemaal hoog opgeleid en aardige banen, dus die paar centen hebben ze niet nodig. Naast veel oud spelers van The Knickerbockers (toen dat nog in de "oude" 1e klasse speelde) ook veel oud spelers van Be Quick 1887. Ook mannen die bij ACV en Drachtster Boys geacteerd hebben. Zeg maar een stel gesjeesde ex-studenten bij Groen Geel, De gemiddelde leeftijd is wel aardig hoog.
Ik was er vanmiddag overigens bij toen Groen Geel kampioen werd in "epicentrum" Loppersum.

http://www.tweenul.nl/nieuws/stad-groningen/kampioen-groen-geel-is-voor-niemand-bang

Nadat ik de vraag had gepost had ik je stuk inmiddels gelezen. Duidelijk, een soort PW, maar dan met spelers die wel kunnen voetballen.
 

Abubakari

Well-known member
Frisia en Groninger Boys hebben het flink laten liggen, met een beetje pech is GB na morgen zelfs al klaar. Lees wel eens iets over "slechte mentaliteit" in het DVHN bij de wedstrijdverslagen. Goeie spelers, maar geen team. Maar goed, wie weet halen ze het nog. Al is de NC meestal weinig soeps bij GB, liggen er elke keer na ronde 1 al uit.

VV Heerenveen zoals verwacht van Velocitas gewonnen en kampioen, Frisia grijpt overal naast. Groninger Boys won met 4-2 van GRC en speelt nacompetitie (en komt uiteindelijk 1 punt te kort voor het kampioenschap), GRC en Wolvega spelen ook NC.

Pikante beslissingswedstrijd deze week. Forward en Sint Annaparochie speelden vanmiddag allebei 1-1 en zijn gelijk geeindigd, eerder dit seizoen won Sint Anna uit bij Forward door een goal vlak voor tijd gescoord nadat ze de bal na een blessurebehandeling niet terug gaven maar in ??n keer op (en in) het doel schoten. Hopen op gerechtigheid en degradatie voor Sint Anna. Moet kunnen, Forward had vandaag bij winst de derde periode nog kunnen winnen, ploeg in vorm dus. HUP FORWARD!!!
 
Bovenaan