District Noord

Abubakari

Well-known member
Het lek is boven!

Groen Geel... Tsja, ik zou dan toch iets minder feesten, het zou mijn eer te na zijn, het lachertje van 1E zijn. Zeker na de praatjes voor het seizoen/na hun kampioenschap in 2J.
En wat nou als ze weer net te groot blijken voor de tweede klasse? Dan gaan ze zeker weer wat meer feesten om de promotie te voorkomen.
Hebben ze nog iets over volgende week gezegd? Groen Geel-VIBOA, een heuse degradatiekraker, nummer 14 tegen nummer 12. Ga ik misschien wel even heen.

Forward kwam een kwartier voor tijd 4-2 achter las ik net, werd dus nog 4-5! Ga ik volgende week zeker heen. Sowieso veel goals in 3c dit weekend.
Lewenborg FC 5 - 3 Velocitas 1897
Hunsingo 0 - 9 ZFC Zuidlaren
MOVV 4 - 5 Forward GSAVV
Veendam 1894 2 - 4 ASVB
Siddeburen 1 - 2 Stadspark SC
Wildervank 3 - 2 Muntendam
Heiligerlee 3 - 1 HSC
 

Abubakari

Well-known member
Hebben ze nog iets over volgende week gezegd? Groen Geel-VIBOA, een heuse degradatiekraker, nummer 14 tegen nummer 12. Ga ik misschien wel even heen.
Het werd zowaar nog spannend ook, Groen Geel kwam al na 8 minuten op 1-0, ging daarna massaal verdedigen, kwam vlak voor rust met 10 man te staan, hield 5 kwartier stand, maar toen brak de slechte conditie -zoals verwacht- ze weer op. 76' 1-1 en 86' 1-2.

Dokkum uit bij de koploper met 2-1 gewonnen! Buh Kwiek thuis met 0-1 verloren!
VV Groningen bij de nummer 4 met 4-2 gewonnen en Mamio thuis met 2-4 van Loppersum verloren.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat een kakclub is dat trouwens. Patjepee?rs. Gisteren even met 4-0 van dat stelletje omhooggevallen studenten gewonnen. Heerlijk.
 

Abubakari

Well-known member
Hoe kan het toch dat Groen-Geel dit seizoen zo zwak presteert.
In korte tijd zijn ze opgestoomd naar de 1e klasse en ik begreep dat ze zich opnieuw behoorlijk versterkt hadden.
Vorig jaar kampioen in de 2e klasse, nu stijf onderaan.
Blessures ? Trainer ? Spelers weg gegaan ?
Zoals bqandy het vorige week samenvatte:
Gisteren een hele leuke wedstrijd tussen PKC'83 en Groen Geel gezien. Vooral vanwege PKC en echt allemaal mooie doelpunten. En de spelers van Groen Geel gaven het achteraf toe, met een peukje en een biertje in de hand. :) Na een dik uur is de pijp leeg. Maar dat niet alleen. Al die jongens die top en hoofdklasse gespeeld hebben of toppers waren bij TKB in de "oude" eerste klasse halen hun niveau niet meer. Volgend seizoen weer lekker ballen in de 2e klasse en dan is alles weer prima.
En dan nog wat zelfoverschatting in combinatie met onderschatting van de eerste klasse. Ze proberen het nu met ultra defensief spel, levert ook niet veel op, 5-0 verloren, 5-1 verloren en gister dus tegen een ploeg die dit seizoen ook niet veel laat zien met 1-2 verloren.
 

Abubakari

Well-known member
Weer of geen weer, gewoon naar het voetbal gegaan vanmiddag. En terecht. Forward boekte zijn achtste opeenvolgende zege in de met 4-3 gewonnen topper tegen Lewenborg. Twee rode kaarten, een strafschop, een prachtig scoreverloop en een winnende goal in de 93' minuut. Kortom, een hoop dramatiek en een prachtige stadsderby!

Groninger Boys won trouwens ook weer, nu uit bij stadgenoot GVAV Rapiditas, met 1-2. Op naar de tweede periodetitel!
 

Abubakari

Well-known member
Mijn vrouw komt uit Hallum, koekjes- en beschuitbakdorp tussen Dokkum en Leeuwarden in. Dorp ook van de koploper van 3B (met oa VV Dokkum).
De koppositie leidt tot enige hoogmoed bij de Hallumers.
Zo zag ik net dat Wykels Hallum-SC Stiens (derby in de vorm van vlak bij elkaar liggende dorpen) afgelast was.
Vraagt ze "Wegens IS dreiging"?
;)
 

Abubakari

Well-known member
Vanmiddag in 1E naar Oranje Nassau-Blauw Wit'34 geweest, topper tussen de nummers 1 (gedeeld) en 4. ON won met 3-0, een echte topper werd het niet, ON speelde niet best maar had toch een makje. En omdat mede koploper ASV Dronten thuis tegen Groen Geel (laatste) niet verder kwam dan 1-1 is ON nu alleen koploper.

Reuzendoder VV Groningen behoudt zijn koppositie in 3C, 5-1 van de Heracliden gewonnen. Op ??n na (1-1) alles gewonnen.

Goed nieuws ook uit Dokkum, zelf met 4-3 van Kollum gewonnen en daardoor nu koploper. En Buh Kwiek? 3-1 verloren tegen Zuidhorn.:duim:
 

Abubakari

Well-known member
Heb je niet zoveel op met Be Quick Dokkum, Abubakari ? :eek:mg:

Dat ASV Dronten niet verder komt dan 1-1 vind ik mooi.
Dat gezeik over dat 1E zoveel zwakker is dan 1D...
Waar zo'n beetje alle noordelijke ploegen wel wisten te winnen van Groen Geel komen zij niet verder dan een gelijkspel.
Nee, als rechtgeaarde groen witte Dokkumer heb ik niks met die kouwe kakclub.

Wel apart, Groen Geel heeft beide punten gepakt tegen een club die op dat moment eerste stond.
Wykels Hallum is ongeveer 25 jaar geleden ontstaan na een fusie van zondagclub vv Hallum met zaterdagclub De Wykels.
De laatste club was vernoemd naar een plaatselijke banketfabriek.

Overigens zou de terugkeer van Jurjen Bosch ( ex PKC' 83 en ex ONS ) er iets mee te maken hebben dat Wykels Hallum nu voor het eerst in 7 jaar weer meedoet voor het kampioenschap ?
Ik dacht dat wykel de Friese naam voor een vogel is, namelijk die in het emblem van Wykels. Een torenvalk.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Broekster Boys - Buh Kwiek 3-0!

Kan gebeuren. Niets aan het handje.

Laatste zeven wedstrijden; twee keer gewonnen, vier keer verloren en uit de beker tegen de nummer 8 uit de vijfde klasse B.
Kan gebeuren, niets aan het handje? :eek:

Straks naar Groninger Boys - Titan in 2L. Nummer 12 tegen nummer 13. Kijken of GB de stijgende lijn van de laatste weken voort kan zetten. Zou moeten kunnen, Titan is -1 zege, op de eerste speeldag- niet echt een ploeg in vorm.
 

bqandy

Well-known member
Straks naar Groninger Boys - Titan in 2L. Nummer 12 tegen nummer 13. Kijken of GB de stijgende lijn van de laatste weken voort kan zetten. Zou moeten kunnen, Titan is -1 zege, op de eerste speeldag- niet echt een ploeg in vorm.

Gezellig. Zie ik je daar. Zou naar Achilles - Be Quick voor radioverslag. Maar dat is afgelast. Nu maar het kunstje doen op West End.
 

Abubakari

Well-known member
Straks naar Groninger Boys - Titan in 2L. Nummer 12 tegen nummer 13. Kijken of GB de stijgende lijn van de laatste weken voort kan zetten. Zou moeten kunnen, Titan is -1 zege, op de eerste speeldag- niet echt een ploeg in vorm.

Makje 4-0. Sinds stoorzender en rotte appel Maikel Hoitink uit de mand is gehaald 9 uit 3, kan geen toeval zijn.;)
 

Abubakari

Well-known member
Straks naar de kraker VVK-Amicitia in 4C. VVK is koploper, Amicitia tweede, allebei even veel punten.
 
Bovenaan