District Noord

bqandy

Well-known member
Voor een plek in de eerste klasse: Noordster - Roden 3-1 na verlenging. Doelpunt Roden van de aanstaande Be Quick 'er Van der Tuin.
 

Abubakari

Well-known member
Noordster voor en na de winterstop. Zelfde spelers, andere trainer.

593d5f85b836f-noordster.png
 

Abubakari

Well-known member
Ik was vanavond bij Stadspark toernooi, VV Groningen won met 4-3 van Stadspark zondag (na een 4-1 voorsprong, typische VVG wedstrijd dus) en hoorde nog een 'transfernieuwtje', Raphael Tuankotta komt van Oranje Nassau over naar VV Groningen. Was ook al sprake van maar een tijdje geleden stond op tweenul nog dat ie bij ON bleef. Dus toch niet. Goeie versterking voor VVG.
 

bqandy

Well-known member
Ik was vanavond bij Stadspark toernooi, VV Groningen won met 4-3 van Stadspark zondag (na een 4-1 voorsprong, typische VVG wedstrijd dus) en hoorde nog een 'transfernieuwtje', Raphael Tuankotta komt van Oranje Nassau over naar VV Groningen. Was ook al sprake van maar een tijdje geleden stond op tweenul nog dat ie bij ON bleef. Dus toch niet. Goeie versterking voor VVG.

Zeker. Ik las het net in het DvhN. Ik was verbaasd, want ik begreep bij ON dat hij zou blijven.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Gister won VV Groningen in 80 minuten met 10-3 van tweede klasser GVAV Rapiditas, na 40 minuten stond het al 6-1. Ziet er weer goed uit wat VVG heeft staan, ze speelden met hun nieuwe selectie. Zaterdag spelen ze eerst in de halve finale (45 minuten) tegen Groninger Boys en als ze winnen in de finale (ook 45 minuten) tegen de winnaar van SC Stadspark (zondag)-GRC. Waarschijnlijk dus VVG-GRC in de finale, zou een mooie afsluiter van dit seizoen zijn, de zaterdagclub die ik dit seizoen het vaakst zag tegen de zondagclub die ik dit seizoen het vaakst zag.

Tuankotta naar VVG is in die zin verrassend dat op tweenul inderdaad stond dat ie bij ON zou blijven, maar verder vind ik het niet zo verrassend.
 

Abubakari

Well-known member
Ook wel een opmerkelijke versterking voor VVG: Gill G?bel, komt over van IJshockeyclub GIJS. Daar heeft ie een jaar gespeeld omdat ie bij ACV gestopt was omdat hij het te druk had met zijn werk. Speelde behalve voor ACV ook voor WKE, BV Veendam en FC Emmen. Doelstelling voor komend seizoen in de eerste klasse verschilt, de ??n zegt handhaven zonder nacompetitie, de ander "middenmoot moet kunnen".
 

Abubakari

Well-known member
Gister won VV Groningen in 80 minuten met 10-3 van tweede klasser GVAV Rapiditas, na 40 minuten stond het al 6-1. Ziet er weer goed uit wat VVG heeft staan, ze speelden met hun nieuwe selectie. Zaterdag spelen ze eerst in de halve finale (45 minuten) tegen Groninger Boys en als ze winnen in de finale (ook 45 minuten) tegen de winnaar van SC Stadspark (zondag)-GRC. Waarschijnlijk dus VVG-GRC in de finale, zou een mooie afsluiter van dit seizoen zijn, de zaterdagclub die ik dit seizoen het vaakst zag tegen de zondagclub die ik dit seizoen het vaakst zag.

Finale was inderdaad VVG-GRC. GRC won tegen de verhouding in met 1-0 van SC Stadspark, VVG boog in de slotfase tegen Groninger Boys een 1-2 achterstand om in een 4-2 zege. in de finale was de pijp leeg bij VVG, ze kregen een pak slaag van GRC, 5-0 in 45 minuten.
 

bqandy

Well-known member
Oh ja.

Leve 1E dan maar weer!

Altijd al een mooie klasse. Maar dit jaar echt smullen met vooral Friese en Groningse clubs en veel derby's. Daarnaast alleen Noordscheschut (Drenthe) en Olde Veste (Overijssel) in deze competitie?
Buitenpost kampioen en Oranje Nassau, Olde Veste en Drachtster Boys in de nacompetitie.
 

Abubakari

Well-known member
Klopt, 6x Fryslan, 6x Grunn en twee lelijke eenden in de bijt.

Geen NC voor je favo zaterdagcluppie PKC?

Buh Kwiek puntloos terug naar de tweede klasse wilde ik daar nog graag aan toevoegen.
 

bqandy

Well-known member
Klopt, 6x Fryslan, 6x Grunn en twee lelijke eenden in de bijt.

Geen NC voor je favo zaterdagcluppie PKC?

Buh Kwiek puntloos terug naar de tweede klasse wilde ik daar nog graag aan toevoegen.

Haha.
PKC is net iets zwakker geworden denk ik. De beste speler Fatima is weg. Ze gaan niet in de problemen komen. Outsider voor een periode.
Opvallend is dat Joost Haandrikman terug is. Die komt vast op de positie van Fatima als hij nog de vorm van indertijd heeft. Haandrikman stond altijd wel garant voor een zooi kaarten.
 

bqandy

Well-known member
Min zeven voor BQ Dokkum door drie keer wegblijven uit Groningen, vanwege een gevaarlijke vv Dokkum hooli. :D
 
Bovenaan