District Noord

G

Gast

Guest
En de 18.00 uur wedstrijd in 3D tussen ZZVV en Vitesse '63 eindigt in 2-2 .

Gister bij 2 wedstrijden geweest in 3D. Eerst Rouveen - Borger, daar werd het slechts 1-0. Rouveen speelde nog niets een super maar vergat wel heel veel kansen af te maken, daarvoor kreeg het nog bijna de rekening gepresenteerd.

Daarna om 18.00 ZZVV - Vitesse'63. Derby die eindigde in 2-2. Vroege voorsprong van ZZVV was niet echt lekker voor de wedstrijd, ZZVV hoefde niet en Vitesse'63 wilde (nog) niet. Drie minuten voor rust uit eerste goede aanval 1-1. Eerste kans van Vitesse na rust ging er ook meteen in. In de resterende 25 minuten gaf ZZVV vol gas en kwam het veel vaker in scoringspositie. Uiteindelijk maakt Hartman een paar minuten voor tijd met een omhaal in de kruising de gelijkmaker. In de minuten die volgden probeerde hij het met nog een omhaal en een stift, die beiden niet aan hem besteed. Daardoor een puntendeling in de gemeentelijke derby.

Verder in 3D is CSVC de enigszins verrassende rode lantaarn. Elim wist zoals eerder vermeld te winnen van SCD '83, ondanks 2 rode en 3 gele kaarten. Ook SVN'69 pakte een puntje. Koploper Nieuwleusen wist niet te winnen van Lutten, 1-1. Daardoor staat alles nog mooi dicht bij elkaar op de ranglijst. Verschil tussen nummer 1 DESZ en nummer 9 Rouveen is slechts 4 puntjes.

Abubakari

Well-known member
IK wilde eigenlijk naar GRC-LSC (1F), maar omdat Ajax nog niet klaar was met Utrecht werd het Forward-Amicitia (2L).
GRC-LSC eindigde in 0-0, dus dat is niet zo erg dat ik die gemist heb.

GRC's topschutter Erwin Alt had een PSV'ertje, hij miste een penalty. Is sowieso uit vorm, ook nu weer een hoop kansen voor GRC, maar geen koelbloedigheid bij het afmaken.

Joost

Well-known member
Waarom draaien ze het dan niet om? Spelen ze prestatief op zondag op het terrein van Klazienaveen.

Als de jeugd al sinds 2008 onder de gezamenlijke vlag van KZC '08 speelt dan lijkt het wel alsof vooral de oude leden die fusie willen tegenhouden.
Overigens is dat gedraal over de locatie een beetje onzinnig want de accomodaties liggen naast elkaar.

SanMark.

Well-known member
Onbegrijpelijk dat je het veld van Klazienaveen niet wilt gebruiken als hoofdveld er zit een mooie tribune bij en een leuke kantine er achter. Als je wilt fuseren moet je gewoon kijken wat het beste is voor je nieuwe club. Des noods haal je wat mensen van buiten de club die je laat adviseren wat er van welke club gebruikt moet worden.

SanMark.

Well-known member
Had dan de naam Zwartemeer gebruikt daar zit ook veel meer historie in. Ze hadden beter mij als adviseur kunnen aantrekken.

Joost

Well-known member
Had dan de naam Zwartemeer gebruikt daar zit ook veel meer historie in. Ze hadden beter mij als adviseur kunnen aantrekken.

De jeugd noemt zichzelf al 8 jaar KZC'08. Was een prima optie.

Wil je een neutrale naam kies dan VV Evert.

Joost

Well-known member
Ah zo.
Volgens Mart Smeets had die zijn naam al gegeven aan de handbalclub uit Emmen : Evert en Omstreken .

Volgens die wikipediapagina over Klazienaveen is Evert ten Napel ook een verzetsheld uit het dorp. VV Evert is dus historisch zeer verantwoord.

SanMark.

Well-known member
Je hoort ook vaak het argument dat het voor de jeugd beter is. Van F tem A spelen ze vaak in 1 team en als ze senior worden gaan ze uit elkaar.

Haha dat is zo'n kul reden. Hoeveel jongens van bv de A's komen in 1 team terecht als ze in de senioren komen ?

Zeker in bv een eerste team zal het aantal spelers wat speelt uit een zelfde lichting nooit erg hoog zijn. (natuurlijk heb je uitzonderingen).

de waan

Well-known member
Boso stopt ermee las ik in het stuk.

Zou het trouwens niet beter zijn als beide clubs tot de conclusie zouden komen dat er geen draagvlak is voor topamateurvoetbal in Sneek? Bij ONS heb ik nog nooit publiek langs de kant gezien en bij SWZ is het de laatste jaren ook helemaal ingestort. Een samengaan gaat daarvoor echt niet helpen.

Bovenaan