District Noord

bqandy

Well-known member
De amateurs gaan komend seizoen in het stadion spelen. Voor Kolder en Cijntje dus erg bekend terrein.
Dit jaar speelde er alleen soms E en D jeugd in het stadion.
 

Ceephax

New member
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Cijntje en Kolder kunnen de 3e klasse nog makkelijk aan, maar hebben ze verder nog wat versterkingen gehaald?

Doelman Hindrik Snijders uit de jeugd van Veendam. Later Appingedam, Nieuw Buinen, Be Quick 1887 en ACV. Het was de beoogde doelman van Veendam mocht die doorstart in de hoofdklasse door gaan.
 

bqandy

Well-known member
En 2e klasse mag toch wel minimaal gespeeld worden in Veendam met slechts 1 club (Wildervank niet meegerekend).
 

Ceephax

New member
Als er geen geld beschikbaar is dan moet je hopen op Oud-Veendam spelers die net zoals Cijntje en Kolder die nog wat voor hun oude club willen betekenen. Misschien wordt Koos Gjaltema na verloop van tijd ook wel weer enthousiast. Zag nog een mooi overzicht op transfermarkt, kan je zien waar voormalig Veendam spelers (in dit geval) momenteel spelen. http://www.transfermarkt.nl/sc-veendam/weristwo/verein/1284
Als je volgend seizoen vd Vlag, Zimmerman, Feenstra en Woudenberg weet te strikken, en wat talenten uit de regio warm weet te maken om in een stadion te mogen spelen kan je weer een stapje maken.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Erwin Buurmeijer zou ook naar Veendam gaan, maar die kan het fysiek niet meer aan. Waarschijnlijk gaat hij iets in de begeleiding doen.
 

Unregistere

Well-known member
Als er geen geld beschikbaar is dan moet je hopen op Oud-Veendam spelers die net zoals Cijntje en Kolder die nog wat voor hun oude club willen betekenen. Misschien wordt Koos Gjaltema na verloop van tijd ook wel weer enthousiast. Zag nog een mooi overzicht op transfermarkt, kan je zien waar voormalig Veendam spelers (in dit geval) momenteel spelen. http://www.transfermarkt.nl/sc-veendam/weristwo/verein/1284
Als je volgend seizoen vd Vlag, Zimmerman, Feenstra en Woudenberg weet te strikken, en wat talenten uit de regio warm weet te maken om in een stadion te mogen spelen kan je weer een stapje maken.

Een nobele gedachte, maar ik geloof niet dat Zimmerman nu zo'n Veendam-hart heeft dat hij besluit om op een veel lager niveau voor nop te gaan spelen. En Woudenberg zit bij De Dijk ook prima, terwijl hij ook ver uit de buurt woont. Dus dat zie ik niet zo gauw gebeuren.
 

bqandy

Well-known member
Ik vraag me ook af of het bestuur van Veendam 1894 wel zo ambitieus is. Ik denk niet dat ze daar snel gekke dingen gaan doen. Cijntje was natuurlijk al mooi meegenomen en dat hij zijn maatje Kolder heeft overgehaald is nog mooier. Die jongens willen gewoon maximaal 2 keer in de week trainen en verder aan hun maatschappelijke carriere werken.
Het heeft overigens wel een positief effect op de andere spelers. Wat ik begrepen heb zijn er een paar die wel zo fit mogelijk aan de eerste training willen beginnen om geen modderfiguur te slaan bij types als Cijntje en Kolder. :D
 

Abubakari

Well-known member
Nou, waar blijven die competitieschema's!? 15 juli toch? Nou, vooruit met de geit. Of heeft de KNVB het weer eens ergens op de site verstopt waar ik het niet kan vinden?
 

de waan

Well-known member
Van oost zag ik vanochtend langskomen dat de nummering bekend is. Noord hobbelt er schijnbaar een beetje achteraan.
 

Joost

Well-known member
In voetbal.nl kun je intussen, ook voor noord, de indeling vinden van alle reserve en jeugdteams als je de naam intoetst van een vereniging.
Is er iemand die me kan uitleggen hoe je een totaaloverzicht krijgt van alle poules van de jeugd en van de reserveteams in noord ?

Ik vrees dat je enkel dat bewerkstelligd als je ze allemaal apart opent.
 

Abubakari

Well-known member
Nou, waar blijven die competitieschema's!? 15 juli toch? Nou, vooruit met de geit. Of heeft de KNVB het weer eens ergens op de site verstopt waar ik het niet kan vinden?

De nummering is inmiddels bekend, maar staat onder een link die niet opent.
We leven in 2016 en de KNVB verstaat onder het bekend maken van competitieschema's een hoop nummerinkjes waarbij je zelf het schema bij elkaar moet puzzelen?

Wat een gestuntel allemaal.
 

Joost

Well-known member
De nummering is inmiddels bekend, maar staat onder een link die niet opent.
We leven in 2016 en de KNVB verstaat onder het bekend maken van competitieschema's een hoop nummerinkjes waarbij je zelf het schema bij elkaar moet puzzelen?

Wat een gestuntel allemaal.

Inderdaad, dat is niet handig.

Welke klassen wil je weten?
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb gezien dat VoetbalNoord alle programma's inmiddels al ingevoerd heeft. Dus ik ben weer blij & tevreden.
 

Abubakari

Well-known member
In het kader van de voorpret... Ik denk dat ik het zaterdagseizoen (qua eerste t/m vijfde klasse) open met Groen Geel-Pelikaan S uit 2J en op zondag met GRC-Emmen uit 1F.
Wat op zich wel een beetje jammer is is dat GRC, Groninger Boys, Forward, GVAV Rap, BQ1887 en Velocitas vaak allemaal tegelijk thuis spelen.
Maar goed, keus zat in Stad, dus dat komt ook wel weer goed.
 

SanMark.

Well-known member
Toch nog even wat proberen :
Wij hier thuis denken dat Vitesse '63 en Elim het komend seizoen gaan degraderen.

Wie zijn wij ?

De huisgenoten, minus degenen die het voetbal niks kan schelen.
Leek me wel eens mooi om in "amateurvoetbal afdeling Noord" wat te voorspellen en te speculeren over de Drentse ( en andere ) amateurklassen .

Het is een zeer mooie klasse geworden maar het zal zeer pittig zijn.

Vorig jaar heeft Vitesse onder hun niveau gepresteerd zeker als je kijkt naar de jaren ervoor. Het team is niet of nauwelijks veranderd en de sterkhouders zijn op een leeftijd dat die er nog niet op achteruit op hoeven te gaan.

Trainer zit er nu voor het vierde jaar. Zijn opvattingen over voetbal zijn prima alleen wat ik zeer tegenvallend vind is dat er het er per jaar minder uit gaat zien. Toen hij kwam zag het voetbal er niet uit met lange ballen naar voren en de spitsen moesten het maar uitzoeken . Binnen een paar oefenwedstrijden had hij er al veel meer combinatievoetbal inzitten en dat werd dat jaar bij vlagen steeds beter. Dat ging het tweede jaar eigenlijk ook zo door en elke bal viel in de laatste minuten goed dus twee jaar op rij een periode met zeer aardig tot goed voetbal.

Toen het derde jaar waar het voetbal pijn aan de ogen deed en waar elke bal nu net steeds verkeerd viel.

Spelen zoals in het derde jaar dan gaan ze het zeer moeilijk krijgen. Zetten ze de lijn van de eerste twee jaar door word het 'gewoon' ergens dik in de middenmoot.

Elim raakt elk jaar zijn beste spelers kwijt en toch staat er het jaar erna weer een team wat van geen wijken weet. Ik zeg altijd dat het meest domme volk in Elim woont(lees de verslagen er maar op na voor een kleine indicatie gaat altijd over de scheids kaarten en wel of geen buitenspel). Maar wat betreft mentaliteit kan daar bijna elke voetbalclub een puntje aan zuigen. Geen enkele club zal daar dus makkelijk winnen.

Ik verwacht dat Borger degradeert en dat er voor plek 9 t/m 13 wel 8 a 9 clubs in aanmerking kunnen komen. Hoe de clubs uit Oost zijn heb ik geen inzicht in.

Even uit het andere topic gehaald.
 

Balderas

New member
Vitesse is ook een paar spelers kwijt geraakt toch? En weet niet wat er bij gekomen is, maar onder de huidige trainer zie ik ze niet meedoen voor het linkerrijtje. Elim heeft inderdaad erg veel moeten inleveren en de jongens die vanuit het tweede of de A's de selectie aan moeten vullen, daar ga je het niet mee redden. Afgelopen seizoenen zaten wij met ons 3de bij Elim 2 in en dat leverde iedere keer een ruime overwinning op.

SVN'69 heeft naar eigen zeggen een paar "talenten" uit Meppel over kunnen halen om daar te komen spelen, maar ook die zie ik dit seizoen onderin eindigen. Zelfde geldt voor Borger, Hollandscheveld en Fit Boys. CSVC durf ik niet te zeggen, die deden het afgelopen seizoen behoorlijk goed.

Voor de bovenste plekken zal het gaan tussen Lutten, Nieuwleusen en Hardenberg. Ik hoop dat Rouveen ook aan kan sluiten en heb nu afgaande op een paar training best wel vertrouwen in deze nieuwe trainer. Maar al met al is dit een mooie competitie geworden met erg veel streekderby's.
 

SanMark.

Well-known member
De 150 jaar oude Herman de Weert is in de winterstop al opgestapt en een andere jongen is naar Msc zaterdag gegaan maar dat was al niet meer altijd een basisspeler. Volgens mij is het de rest intact gebleven plus nog een paar goede A spelers die aansluiten .
 
Bovenaan