Reddingsplan voor De Langeleegte met twee tribunes minder
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/165310/Reddingsplan-voor-De-Langeleegte-met-twee-tribunes-minder
Veendam 1894 wil verleden laten herleven op De Langeleegte
http://www.vi.nl/nieuws/veendam-1894-wil-verleden-laten-herleven-op-de-langeleegte.htm
Cijntje en Kolder kunnen de 3e klasse nog makkelijk aan, maar hebben ze verder nog wat versterkingen gehaald?
Als er geen geld beschikbaar is dan moet je hopen op Oud-Veendam spelers die net zoals Cijntje en Kolder die nog wat voor hun oude club willen betekenen. Misschien wordt Koos Gjaltema na verloop van tijd ook wel weer enthousiast. Zag nog een mooi overzicht op transfermarkt, kan je zien waar voormalig Veendam spelers (in dit geval) momenteel spelen. http://www.transfermarkt.nl/sc-veendam/weristwo/verein/1284
Als je volgend seizoen vd Vlag, Zimmerman, Feenstra en Woudenberg weet te strikken, en wat talenten uit de regio warm weet te maken om in een stadion te mogen spelen kan je weer een stapje maken.
In voetbal.nl kun je intussen, ook voor noord, de indeling vinden van alle reserve en jeugdteams als je de naam intoetst van een vereniging.
Is er iemand die me kan uitleggen hoe je een totaaloverzicht krijgt van alle poules van de jeugd en van de reserveteams in noord ?
Nou, waar blijven die competitieschema's!? 15 juli toch? Nou, vooruit met de geit. Of heeft de KNVB het weer eens ergens op de site verstopt waar ik het niet kan vinden?
De nummering is inmiddels bekend, maar staat onder een link die niet opent.
We leven in 2016 en de KNVB verstaat onder het bekend maken van competitieschema's een hoop nummerinkjes waarbij je zelf het schema bij elkaar moet puzzelen?
Wat een gestuntel allemaal.
Toch nog even wat proberen :
Wij hier thuis denken dat Vitesse '63 en Elim het komend seizoen gaan degraderen.
Wie zijn wij ?
De huisgenoten, minus degenen die het voetbal niks kan schelen.
Leek me wel eens mooi om in "amateurvoetbal afdeling Noord" wat te voorspellen en te speculeren over de Drentse ( en andere ) amateurklassen .
Het is een zeer mooie klasse geworden maar het zal zeer pittig zijn.
Vorig jaar heeft Vitesse onder hun niveau gepresteerd zeker als je kijkt naar de jaren ervoor. Het team is niet of nauwelijks veranderd en de sterkhouders zijn op een leeftijd dat die er nog niet op achteruit op hoeven te gaan.
Trainer zit er nu voor het vierde jaar. Zijn opvattingen over voetbal zijn prima alleen wat ik zeer tegenvallend vind is dat er het er per jaar minder uit gaat zien. Toen hij kwam zag het voetbal er niet uit met lange ballen naar voren en de spitsen moesten het maar uitzoeken . Binnen een paar oefenwedstrijden had hij er al veel meer combinatievoetbal inzitten en dat werd dat jaar bij vlagen steeds beter. Dat ging het tweede jaar eigenlijk ook zo door en elke bal viel in de laatste minuten goed dus twee jaar op rij een periode met zeer aardig tot goed voetbal.
Toen het derde jaar waar het voetbal pijn aan de ogen deed en waar elke bal nu net steeds verkeerd viel.
Spelen zoals in het derde jaar dan gaan ze het zeer moeilijk krijgen. Zetten ze de lijn van de eerste twee jaar door word het 'gewoon' ergens dik in de middenmoot.
Elim raakt elk jaar zijn beste spelers kwijt en toch staat er het jaar erna weer een team wat van geen wijken weet. Ik zeg altijd dat het meest domme volk in Elim woont(lees de verslagen er maar op na voor een kleine indicatie gaat altijd over de scheids kaarten en wel of geen buitenspel). Maar wat betreft mentaliteit kan daar bijna elke voetbalclub een puntje aan zuigen. Geen enkele club zal daar dus makkelijk winnen.
Ik verwacht dat Borger degradeert en dat er voor plek 9 t/m 13 wel 8 a 9 clubs in aanmerking kunnen komen. Hoe de clubs uit Oost zijn heb ik geen inzicht in.