Nou ja, het blijft altijd afwachten hoe clubs uit de zomerstop komen.
Van de clubs waar ik wel eens kom weet ik wel wat.
Wat VV Groningen betreft, die zijn er weer sterker op geworden. Goeie spits er bij, goeie keeper er bij, niemand vertrokken, brede selectie en voor de beker twee keer uit van een eerste klasser gewonnen. Verwachting is dat ze in 2J ook wel weer bovenin mee gaan doen.
*Mamio schijnt ook weer aardig versterkt te zijn (gaat een beetje om en om, ene jaar hoop goeie spelers er bij, jaar er op vertrekken er weer een hele hoop) en zal ook wel voor promotie gaan.
*Groninger Boys (2K) is 11 spelers kwijt geraakt, smalle selectie waarin de beste spelers dertigers zijn. Ik denk niet dat die om promotie gaan spelen.
* Groen Geel heeft zich ook versterkt, maar dat hadden ze vorig seizoen ook en de oefen en bekerwedstrijden geven hetzelfde beeld als vorig seizoen, het is makkelijk scoren tegen Groen Geel. Beginnen zaterdag thuis tegen Pelikaan S, pittige start dus, denk dat Pelikaan S dat wel ruim zal winnen.
* GRC heeft er een paar spelers bij gekregen, waaronder Fahim Bellgroub van Groninge Boys, goeie speler maar wel makkelijk te provoceren en uit zijn spel te halen.
In de beker als eerste klasser uitgeschakeld met maar 3 punten in een groep met louter tweede klassers waarbij aangetekend dat ook VVG in die groep zat. Openen zondag thuis tegen Emmen, volgens bqandy hebben die zich flink versterkt en vorig seizoen deed Emmen ook al bovenin mee, wordt dus ook een pittige start voor GRC.
* Van Forward heb ik geen idee wat er bij is gekomen of vertrokken is, bij de rivalen van TKB zag ik wel veel nieuwe spelers waaronder wat spelers met eerste klasse ervaring.
* In 4B gaat Gruno voor de titel, Groninger Boys Robert Oosterhof en Danny Mooijbroek moeten het verschil daar maken.