Ze hebben in de nacompetitie de 2e klasse net niet gehaald.
Maar ik denk dat ze daarin het komend seizoen ook niks te zoeken hadden.
De jeugd van tegenwoordig is niet meer zo honkvast als in de tijd van Bertus en Arend Benjamins en Henk Prijs toen Elim enkele jaren met allemaal Elimieten in de hoogste klasse van het zaterdagvoetbal speelde.
Inclusief die 3 clubs ( en exclusief Olympia '28 ) kwam ik in Noord uit op 52 derde klassers.
Dat is eigenlijk al 4 te weinig om opnieuw 4 klassen van 14 te maken.
Wat zou de KNVB dan van plan zijn?
Er 3 klassen van maken ? Lijkt me niet handig. Of 4 kleinere 3e klassen ?
Een aantal clubs uit Oost naar Noord , zoals Lutten , SCD en Hardenberg '85 ?
Lijkt me ook niet zo waarschijnlijk.
Robert wilde wel, maar VVG dus niet. En nu gaat Robert Oosterhof naar zondag vierde klasser Gruno. Robert wil schijnbaar weer veel doelpunten maken en dat wil in de vierde klasse beter dan in de tweede klasse.
Op zondag zijn de stad-Groninger clubs toch verdeeld over de beide tweede klassen
Het lijkt wel of ze bij de KNVB deze site ook lezen.
In de 3e klassen op zaterdag zat Noord op 52 teams. Dit is aangevuld tot 56 door in 3D 4 teams uit Oost toe te voegen : Lutten, Hardenberg '85, Nieuwleusen en SCD '83.
En daardoor moesten de derde klassen Oost op zaterdag aangevuld worden met 4 clubs uit West 1.
Op zondag min of meer hetzelfde. We hadden al geteld dat de derde klassen in Noord 4 teams te weinig hadden.
Dat is nu aangevuld met 4 uit Oost. ( Daar zal vooral Dedemsvaart wel blij mee zijn )
En Oost wordt vervolgens weer compleet gemaakt met teams uit Zuid 2.
4D Noord op zaterdag wordt een poule met 12 teams. Waarbij 4 uit Oost. Een verrassende samenstelling met als grote favoriet DKB.
Voor het eerst in de historie krijgt Noord op zaterdag nu 5 4e klassen.
SVDedemsvaart is derde klasser en USV 4e klasser.
Die zouden dus toch niet bij elkaar in komen of ze nou in Noord of in Oost komen.
Nu speelt USV in Noord bv tegen IJhorst, Wacker en OVC '21.
Dat is toch redelijk in de buurt lijkt me.
Ik weet dat clubs als Dedemsvaart, Balkbrug , DKB en misschien ook wel Avereest en SCD '83 al jarenlang aangaven graag naar noord te willen verhuizen.
Daaraan heeft de KNVB nu toegegeven en direct hebben ze ook maar clubs als Lutten, Gramsbergen, Nieuwleusen, USV , sv Zwolle Hardenberg '85 , Bruchterveld enz naar noord overgezet.