District Noord

Abubakari

Well-known member
VVG wint de derby bij Mamio met 3-2 en Pelikaan S de topper bij Loppersum. Loppersum heeft nu 7 verliespunten meer dan VVG(en nog 3 duels te goed), Pelikaan S heeft 3 verliespunten meer (en 1 wedstrijd minder). Daarmee lijkt het nu echt definitief tussen VVG en Peli S te gaan.
 

Abubakari

Well-known member
Bovenin verspeelden GRC en Noordster punten, GRC verloor, Noordster speelde gelijk. Nu staan ze in punten gelijk. Volgende week moeten ze tegen elkaar in Groningen. Maar effe heen!

Na lang twijfelen toch maar gelaten voor wat het was, ik heb met mijn ergernis over het klot'nweer (hele week droog, wil je naar het voetbal, regent het GVD weer) geen bonuspunten gescoord voor een plekkie in de hemel. GRC won wel (2-0) en is nu weer alleen koploper. Groninger Boys liet het op het moment supreme afweten, verloor met 1-0 en heeft daardoor (nog?) niet de tweede periodetitel gepakt.

In plaats van GRC-Noordster wat dichterbij huis naar een potje gegaan, Forward-Heiligerlee in 3C waar het altijd doelpunten regent, nu ook weer, 8-1.
 

Abubakari

Well-known member
In 1E neemt Balk de koppositie over van Oranje Nassau.
ASVDronten vindt 1E maar een zwakke competitie. Het verliest nu met 4 - 1 van Omlandia en zakt steeds verder weg. :duim:

En die koppositie is Balk nu alweer kwijt, Zelf met 0-2 van Blauw Wit'43 verloren en Oranje Nassau won bij Feanwalden met 0-2.

Ik zag vanmiddag 12 doelpunten. 11 bij VV Groningen-Stadspark (10-1) en eentje (diep in blessuretijd) bij VVK-de Fivel (2-0).
Qua Dokkum wonnen Dokkum (3-1 van RWF) en Buh Kwiek (2-0 vanne Westerein) allebei.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
In 1E liep Oranje Nassau weer twee punten uit op Balk, zelf met 5-0 van Leeuwarder Zwaluwen gewonnen, Balk speelde 2-2 bij Bedum. Ook verrassend, Groen Geel wint bij Blauw Wit'34 en grijpt een strohalm, het gat met een nacompetitie plaats is maar 4 punten. Al hebben ze het de komende weken wel lastig, de komende 3 duels zijn tegen clubs die bij de eerste vier staan.

Zelf was ik in 3C bij koploper VV Groningen tegen de club die op basis van verliespunten derde staat, Loppersum. Makje 3-0 voor VVG.

VV Dokkum won bij Opende met 2-1, Buh Kwiek verloor weer eens, 1-2 deze keer. :heinz: middag dus.
 

Abubakari

Well-known member
VV Groningens grote titelconcurrent Pelikaan S versterkt zich nog even met ??n van de beste spelers van WKE. Die vanavond prompt scoort in een magere 2-1 zege op Mamio. Voorlopig blijft VV Groningen echter mooi bovenaan en winnen ze hun wedstrijden nog steeds soepeler dan het sterrenensemble van Pelikaan S. Op de ??n na laatste speeldag is het VV groningen-Pelikaan S, VVG staat 3 punten voor.
 

Abubakari

Well-known member
Dat denk ik ook. Gerechtigheid.

Net bij Groninger Boys-GRC geweest, voor rust van beide kanten niet best (maar wel 0-1, Alt), na rust counterde GRC GB helemaal weg, 0-7. Tussen de 53' en de 57' liepen ze weg naar 0-4 en na 75 minuten stond het 0-7. GB weer in de vorm van begin dit seizoen en GRC alweer met een flinke score. Langs de kant hoorde ik dat concurrent met 0-3 achter stond tegen Roden, dan zou GRC nu 6 punten los zijn.
 

Abubakari

Well-known member
Er staat een stuk over Groninger Bys-GRC in het DVHN, gaat met name over de puinhoop binnen Groninger Boys. Er komen maar een paar spelers trainen, de rest komt niet omdat de geldschieter alleen de eerste twee maanden betaald heeft en daarna niet meer (...). Goeie reden om niet meer te gaan trainen.


Er is veel gezeik op elkaar en verdediger Danny Harms is gister na de 0-4 het veld uitgelopen, zat van het gezeik en gescheld van jongens die niet trainen maar wel altijd zeuren. Harms zegt dat ze hem niet meer zien bij groninger boys, dat hij bij VVG gaat traienen en volgend seizoen waarschijnlijk bij PKC83 of VVG gaat voetballen. Harms vindt het op zijn beurt dan weer onzin dat anderen niet komen trainen omdat ze geen geld meer krijgen. Er zijn er nogal wat die vooral voor het geld bij GB spelen.
Zal wel een flinke leegloop worden bij GB, benieuwd hoe dat verder gaat daar. Op zich nog een wonder dat ze met zoveel gezeik nog (bijna) de tweede periode hebben gepakt.

Dat niet trainen, is dat nou iets typisch Stad Gronings? Ik hoorde er zaterdag ook al een speler van VVG over klagen dat er altijd maar een klein groepje komt trainen. Is dat bij de meeste amateurclubs zo of zijn Groninger Boys en VVG uitzonderingen?
 

bqandy

Well-known member
Dat niet trainen, is dat nou iets typisch Stad Gronings? Ik hoorde er zaterdag ook al een speler van VVG over klagen dat er altijd maar een klein groepje komt trainen. Is dat bij de meeste amateurclubs zo of zijn Groninger Boys en VVG uitzonderingen?

Dat was indertijd bij DIO ook al zo. Bij PKC had je ook zo'n periode. Vaak gaat het om clubs waarbij het voornamelijk om de centen gaat. Dat is blijkbaar de grootste motivatie. Be Quick is er altijd volle bak tijdens de training. En als je er niet bent dan speel je ook niet.
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Pelikaan S haalt Edu de Jonge Rosa van hoofdklasser ACV. Gaat weer lekker in Oostwold met de spelers.
 

Abubakari

Well-known member
Zullen ze wel beter hun best moeten doen, want met dat gemakzuchtige gedoe kom je in 3C nog net weg met late zeges op clubs als Mamio, HFC'15 en Aduard 2000, maar in de nacompetitie ga je het daar niet mee redden. Vanmiddag moeten ze uit naar Glimmen, de nummer 3, benieuwd of ze daar wel scherp zijn. Over 3C gesproken, ik ga zo meteen naar Mamio-Appingedam.
 

Abubakari

Well-known member
Mamio wint in een 110 minuten durende wedstrijd met 2-1 van Appingedam en staat nu niet meer laatste. Volgende week spelen ze uit tegen Lycurgus, de nieuwe nummer laatst. Een derby.

VV Groningen verspeelde verrassend twee punten bij nummer 12 Poolster. Zo win je bij een eersteklasser, zo verspeel je dure punten bij een bijna vierde klasser. Peli S won met 3-4 bij Glimmen, verschil is nu nog maar 1 punt in VVG voordeel.
 

Abubakari

Well-known member
En het mooiste in Noord is haast nog wel dat ASVDronten met 1 - 0 verliest bij VIBOA en intussen is afgezakt naar plek 7.
Zij vonden als ploeg uit Oost de Noordelijk 1E klasse zwak vergeleken bij 1D.
Voorlopig spelen ze in 1E weinig klaar.

Het zit je wel dwars he? ;)

Oranje Nassau verliest trouwens bij Buitenpost, maar Balk profiteert maar half, ze spelen in de toppper bij PKC'83 met 2-2 gelijk.
Had Olde Veste de lachende derde kunnen worden en op 3 punten van ON kunnen komen, maar die verliezen van Groen Geel.
Tweede zege op rij voor Groen Geel, die nog maar 4 punten achter staan op de veilige tiende plaats. Zou het dan toch...
 

erka

Well-known member
Fusieclub NEC Delfzijl wint in 2J trouwens eventjes met 5-1 van De Weide en staat nu 7e, gaat zich moeiteloos handhaven.
 

SanMark.

Well-known member
En het mooiste in Noord is haast nog wel dat ASVDronten met 1 - 0 verliest bij VIBOA en intussen is afgezakt naar plek 7.
Zij vonden als ploeg uit Oost de Noordelijk 1E klasse zwak vergeleken bij 1D.
Voorlopig spelen ze in 1E weinig klaar.
Ga je dat elke week herhalen ?
 

bqandy

Well-known member
Het zit je wel dwars he? ;)

Oranje Nassau verliest trouwens bij Buitenpost, maar Balk profiteert maar half, ze spelen in de toppper bij PKC'83 met 2-2 gelijk.
Had Olde Veste de lachende derde kunnen worden en op 3 punten van ON kunnen komen, maar die verliezen van Groen Geel.
Tweede zege op rij voor Groen Geel, die nog maar 4 punten achter staan op de veilige tiende plaats. Zou het dan toch...

Ik mocht de tweede fase van de houdini act van Groen Geel vanmiddag aanschouwen. Het was geen beste wedstrijd, maar wel spannend. Olde Veste was op zich wel beter, maar als je rond de 16 steeds de foute keuzes maakt dan roep je het over jezelf af.

Maar ik snap noord ooster wel. Die onderschatting van noord is irritant. Die clubs uit het zuiden die naar de hoofdklasse C op zondag moesten dachten ook het niveau in C lager zou zijn. Uiteindelijk eindigden ze op ongeveer dezelfde plek als in de HKB. Maar dat kwam natuurlijk door het "fysieke" in C, waar Hollandia ook over klaagde. Het grappige was wel dat de trainer van OJC Rosmalen dat jaartje in C als goede ervaring zag en ook meer fysiek/opportunisme in de strijd wilde gooien als het niet liep. Het jaar er op promoveerde OJC meteen naar de topklasse. :rumcolaa:

FF oud interview met Dennis Dekkers (OJC) opgescharreld: http://www.zondaghoofdklasse.nl/nieuws/3281
 

Abubakari

Well-known member
Rare jongens, die Groen Gelen. Zullen de derde periode wel weer pakken.

IK snap Noord Ooster ook wel hoor, maar hij begon ietwat in herhaling te vallen over ASVD en hun hoogmoed (al valt vrijwel iedereen in herhalingdat op dvk, dus moet kunn'n), vandaar mijn niet onaardig bedoelde opmerking.
Zeg ik er gelijk maar even bij: ik ben hartstikke blij met Noord Oosters bijdragen in de amateur sectie. Kennis en enthousiasme, een fijne combi!
 

Joost

Well-known member
IK snap Noord Ooster ook wel hoor, maar hij begon ietwat in herhaling te vallen over ASVD en hun hoogmoed (al valt vrijwel iedereen in herhalingdat op dvk, dus moet kunn'n), vandaar mijn niet onaardig bedoelde opmerking.
Zeg ik er gelijk maar even bij: ik ben hartstikke blij met Noord Oosters bijdragen in de amateur sectie. Kennis en enthousiasme, een fijne combi!

Hoewel Noord Ooster en ik op vele punten een compleet andere mening hebben ben ik het wel volkomen met je eens. Goede 'aanwinst' voor de amateursectie.
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb zitten twijfelen tussen GRC-ZNC in 2L en Forward-Wildervank in 3C.
GRC wint thuis vaak vrij makkelijk, verwacht ik geen al te spannende wedstrijd, in 3C vallen altijd veel doelpunten en met Forward en Wildervank staan sowieso twee scorende ploegen tegenover elkaar, topper bovendien, nummer 2 vs 3. Dus zo naar Zernike en hopen op een stuk of 10 doelpunten. 6-4 lijkt me wel een aardige uitslag.
 

de waan

Well-known member
Hetzelfde hoorde ik wanneer ploegen als Heino , TVC , Stevo enz een jaartje vanuit 1E werden uitgeleend aan 1F.

Ik wil niet de ASVD uithangen, maar ik heb het idee dat op zondag (in de regel) toch wel degelijk een kwaliteitsverschil is tussen 1E en 1F. Ik volg het inmiddels iets minder, dus ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar vaak lagen de noordelijke ploegen er in de nacompetitie meteen kansloos uit in de eerste ronde.
 

de waan

Well-known member
Hoewel Noord Ooster en ik op vele punten een compleet andere mening hebben ben ik het wel volkomen met je eens. Goede 'aanwinst' voor de amateursectie.

Hier sluit ik mij overigens volkomen bij aan. Lekker weer wat te discussi?ren.
 
Bovenaan