District Noord

bqandy

Well-known member
Zaterdag eerste klasser VIBOA en zondag derde klasser Hunsingo zijn vanavond officieel gefuseerd tot vv Winsum. Meteen een van de grootste verenigingen in noord Nederland met 1100 leden.
 

de waan

Well-known member
Zaterdag eerste klasser VIBOA en zondag derde klasser Hunsingo zijn vanavond officieel gefuseerd tot vv Winsum. Meteen een van de grootste verenigingen in noord Nederland met 1100 leden.
Hadden ze niet een iets minder fantasieloze naam kunnen verzinnen.
 

Abubakari

Well-known member
Flevo Boys had een spion naar VV Groningen gestuurd, die zal niet veel wijzer zijn geworden, VVG wint vrij makkelijk met 3-0 van een verdedigend ingestelde Glimmen, de nummer 3 van 3C. Volgende week de halve bekerfinale VVG-Flevo Boys.
Concurrent Pelikaan S won ook, 6-2 bij Lycurgus.
 

bqandy

Well-known member
In 1E blijft Balk na de winst tegen Leeuwarder Zwaluwen koploper. Oranje Nassau won ook , van BCV. Omdat PKC '83 gelijkspeelde gaat het kampioenschap uitgevochten worden tussen ON en Balk.
ASVDronten wist opnieuw niet te winnen van " zo'n zwakke ploeg uit 1E ".
Maar ASVDronten staan wel maar liefst 7e in de zwakke 1E klasse.

Hahaha. Het zit je hoog. :eek:mg: Maar ASVD speelt sinds februari na het gelijke spel tegen de toenmalige koploper ON nergens meer om. Eerste periode was binnen en kampioen worden of degraderen kon niet meer. De trainer wilde dat achteraf officieel natuurlijk niet zeggen, maar "off the record" kwam het er wel op neer. Beetje freewheelen, geen overbodige kaarten, blessures.... En dan volle bak in de nacompetitie.
 

erka

Well-known member
VIBOA (= Voetbal Is Bij Ons Aangenaam ) uit 1922 en Hunsingo ( streeknaam ) van 1917 waren mooiere namen .
De gemeente bestuurders vinden het vaak wel mooi dat de plaatsnaam in de naam van de voetbalclub zit en misschien helpt dat om een nieuw sportpark te realiseren.

Hunsingo zal vrij snel verdwenen zijn verwacht ik maar Viboa blijft nog wel even in het spraakgebruik. Viboa is best wel een begrip in Noord-Groningen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Moet er nu elke week benoemd worden dat Dronten in de 'zwakke klasse' heeft gefaald?
 

Abubakari

Well-known member
Moet er nu elke week benoemd worden dat Dronten in de 'zwakke klasse' heeft gefaald?
Als dat nou het enige wat op DVK herhaald werd was... Laat Noord Ooster lekker genieten. Zoals ik geniet als Buh Kwiek met 4-0 op zijn flikker krijgt.
En jij elke keer geniet als Cambuur achterin weer open huis houdt en dat op dit forum herhaalt. Enzovoort enzovoort.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Hij mag toch best blij zijn dat ze verliezen, maar moet die zwakke klasse er telkens bij? Volgens mij was jij degene die laatst nog een pleidooi hield over de herhaling van zetten tov een Ajacied.
 

Abubakari

Well-known member
Ja tov Ajacieden is dat inderdaad een doodzonde. Of tov Cambuur. Voor de rest ben ik er na 12 jaar forum denk ik wel een beetje aan gewend.
 

bqandy

Well-known member
Als je in de nacompetitie wilt toeslaan, lijkt het me niet slim om daarvoor bijna een halve competitie te lopen freewheelen.

Ik bedoelde het niet in negatieve zin, maar meer dat je bij wijze van spreke heel wat oefenwedstrijden hebt om de beste formatie/tactiek te hebben als het er echt om gaat.
 

Abubakari

Well-known member
Nooit op SanMark. in gaan. Blijf je bezig (over herhaling gesproken).

Vanmiddag naar de stadsderby in 2L geweest, die tussen Groninger Boys en GVAV Rapiditas. GB was na 4 of 5 nederlagen op rij hard toe aan een zege al was het maar omdat de rode streep alweer in zicht kwam. GB was een stuk scherper en won verdiend met 4-1. Met twee treffers van Robert Oosterhof.

Van Oosterhof is het maar een kleine stap naar VV Groningen. Die hebben een nieuwe spits voor volgend seizoen, Tim van der Molen komt naar VVG. Hij speelde voor Helpman. Net als keeper Karim Khajjouf, een prima keeper die ook naar VVG komt. Ik vroeg zaterdag of Ivan Landlust (de van ONS overgekomen ook zeer goeie keeper) dan vertrok, maar dat bleek niet het geval. Landlust wil het bij VVG in de aanval gaan proberen, verrassende move. Zo heeft VVG in elk geval een prima tweede keeper en wellicht ook nog een (kop)sterke spits er bij.
Verder komen Jeremy Latupeirissa en Danny Harms over van Groninger Boys.
Het geheim van VVG is overigens geen suikeroom, maar een goeie sfeer waardoor veel spelers graag met wat vrienden bij VVG komen spelen. Er wordt niks betaald (alleen contributie), hetgeen het succes van VVG alleen maar nog mooier maakt. Vijf jaar terug nog vijfde klasser, nu op de drempel van de tweede klasse (waar ze volgens mij ook prima mee gaan kunnen) en in de halve finale van de beker. Petje af voor de mensen achter VVG.
 

Abubakari

Well-known member
Gevoelsmatig is het inderdaad een kleine stap van Oosterhof naar VVG.
Maar van een overstap komt het dus ( voorlopig ) niet ?
Ik denk dat Robert na de grote schoonmaak gewoon bij Groninger Boys blijft. Een overgang naar VVG lijkt mij door zijn ongelukkige actie toen hij naar GB ging sowieso uitgesloten.


Verrassend wat je zegt over Landlust. Is jou iets bekend van zijn voetballende kwaliteiten ?
Ik vind hem , zeker voor een club als VVG een prima keeper. Tegen Genemuiden voor de beker keepte hij ook erg sterk.
Geen idee of Ivan goed kan voetballen, het verraste mij ook. Maar schijnbaar kan hij ook met zijn voeten wel wat, anders ga je niet switchen en bij een (bijna) tweede klasser voetballen. Wat ook mee schijnt te spelen is dat Ivan de ziekte van Lyme heeft. Misschien dat ie daardoor minder intensief bezig kan en niet (meer) elke week kan keepen en daarom een soort pinch hitter wordt, ik weet er het fijne verder ook niet van. Opzienbarend is het wel want Ivan is echt een topamateurkeeper. Al is die keeper die bij Helpman vandaan komt ook een hele goeie keeper. En een ontzettend aardige gast trouwens.


De club is inderdaad goed bezig. Toch ligt er wel een gevaar op de loer.
Zoals de supporters in Genemuiden bezig waren was het al een beetje link . Gelukkig waren er een aantal clubmensen zo verstandig om corrigerend op te treden ( oa een man met een rode baard zorgde dat het niet echt uit de hand liep, een bestuurslid ? )
Ik vond het opvallend en mooi om te zien dat de spelers zich niet lieten opnaaien door wat er buiten de lijnen gebeurde,dat ze goed bleven voetballen en het niet moesten hebben van schoppartijen of intimidatievoetbal of zo.
Een aantal jaren geleden zag ik in Hollandscheveld een p/d wedstrijd van VVG waarbij ook een ( wat kleiner ) groepje supporters zich voorzichtig gezegd niet gedroeg als doorsnee supporters . En ik kan me herinneren dat ook eens een promotie van VVG niet doorging omdat ze in de beslissende wedstrijd tegen ZZVV speelden met een speler van een andere vereniging, van Appingedam.
Het zou mooi zijn als VVG kampioen zou worden en nog wat verder kan komen in de beker.
Dat zijn volgens mij vooral gasten die alleen mee gaan als er een busreis georganiseerd wordt en die je normaal zelden of nooit bij VVG ziet. VVG heeft een link met de Z Side, assistent trainer Karim is een soort leider (in de goede zin van het woord, regelt veel dingen rond uitwedstrijden en andere dingetjes) van de Z Side, een vriendenclub die bij dat soort reisjes van VVG mee gaan. Zitten wel wat ruige gasten tussen schijnbaar. Is wel jammer vind ik, die man met het rode baardje is inderdaad een bestuurslid en tevens de man die (samen met Karim) heel veel tijd en energie in de wederopstanding van VVG heeft gestoken. Ik neem aan dat er vast wel harde woorden zijn gevallen want bij VVG willen ze geen rellerig imago en dat krijg je zo wel.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Blauw Geel zijn de kleuren van Buh Kwiek Dokkum dus daar wil ik niks mee te maken hebben, maar da's logisch.
Is denk ik de enige club oet stad die ik nog nooit heb zien spelen.

Amicitia begon nog wel goed maar zijn daarna aardig weggezakt. Geloof dat ze ook wat blessures hadden.

En ON, die missen Marco van der Heide zo te zien erg. Sinds die geblesseerd is gaat het een stuk minder. Verder gaat hun beste speler (Ezra Schrijver) naar Harkema en moeten ze eerst nog maar in de hoofdklasse terecht komen. Met deze selectie minus Schrijver zullen ze het wel moeilijk krijgen denk ik, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet zo best in kan schatten, zie vrijwel nooit hoofdklasse wedstrijden. De enige hoofdklasser in stad (nou ja IN stad...) is BQ1887 en dat is een kakclubje uit Haren :)jerry: Hoi Andor).
Nee, serieus, ik kom eigenlijk nooit bij BQ1887, ga meestal op zondag naar clubs die wat meer in de buurt voetballen en waar ik een zwak voor heb, Groninger Boys en Forward. Ook allebei clubs waar altijd wel wat gebeurd, hoop goals, vol op de aanval etcetera. En GRC ga ik ook regelmatig heen, vind ik ook een leuke club met een aantal prima spelers. Volgend jaar zeer waarschijnlijk ook Eerste Klasse want dit weekend werd de op papier laatste echt lastige klip uit bij nummer 3 Roden omzeilt middels een 2-0 zege. Gat is zes punten en van de laatste 4 wedstrijden spelen ze 3 thuis. Zou dus kat in't bakkie moeten zijn.
 

bqandy

Well-known member
De enige hoofdklasser in stad (nou ja IN stad...) is BQ1887 en dat is een kakclubje uit Haren :)jerry: Hoi Andor).

Gaan we het morgen nog een beetje gezellig houden bij VVG Abu? :)

@Noordooster: Blauw Geel is een club met de wortels in de Oosterpoortwijk. Dat is eigenlijk het enige wat ik er van weet. In de jaren 80 speelde een vriend van mij er. Toen was het ook al een kleine club met drie of vier elftallen met nauwelijks of geen jeugd.

Amicitia VMC is van oorsprong een club voor de nette katholieken in Groningen. Ooit begon men daar op zondag pas om 12 uur te spelen met de lagere elftallen, voor een goede kerkgang op zondagochtend. Amicitia was altijd een vrij grote vereniging.
De katholieke "arbeiders" voetbalden bij Astrea in Selwerd. Het veld ligt er nog, aan het fietspad van de Eikenlaan richting park Selwerd en het crematorium. Maar die club fuseerde met vv Paddepoel tot SGVV'07. Vier jaar later ging "Groningen 07" op de fles. Maar dat was een enorme fusieclub. Want vv Paddpoel was al een fusie tussen GCSV en Hellas VC. En Hellas VC was ook al een club vanuit vier andere clubs. Hellas, Hercules, VCD en nog een ( kan er even niet op komen).

Maar Hellas VC zal ik altijd onthouden. Een keer met 9-2 gewonnen en 7 keer scoren. Maar Tolbert zal ik ook nooit vergeten. 9 keer als doelman de bal uit het netje halen. :)
 

Pieros

Active member
Het bestuur van Zuidlaren wil niet verder met prestatievoetbal op zaterdag ondanks dat za1 al jarenlang hoger speelt dan zo1.
De spelers van de zaterdagafdeling leken zich massaal af te melden als lid om daarna te gaan spelen bij verenigingen in de buurt.
Maar nu is er een initiatief om in Zuidlaren een nieuwe zaterdagvereniging op te richten, DSZ' 16. Zij zullen dan starten in de vijfde klasse ( en niet in de tweede klasse waarin za1 nu speelt )
Uitgezocht moet worden of men op het sportpark in Zuidlaren kan blijven voetballen.
Ik neem aan dat het bestuur van zfc Zuidlaren niet staat te juichen.


Ff uit nieuwsgierigheid. Waar staat de afkorting DSZ voor?
 

Abubakari

Well-known member
In 1E pakt Oranje Nassau door een 0-1 zege bij Olde Veste en de verrassende 2-1 nederlaag van Balk bij Omlandia de koppositie terug. Volgende week echter weer een zware uitwedstrijd voor ON, uit tegen nummer 3 PKC'83, een stadsderby bovendien.
Groen Geel pakte de laatste strohalm niet, verloor thuis met 2-3 van Leeuwarder Zwaluwen, een andere laagvlieger en staat nu 7 punten achter op een nc plek. Vier van de vijf clubs die direct boven Groen Geel staan wonnen.
Groen Geel stond iets meer dan een kwartier voor tijd trouwens nog met 2-0 voor...

Groen Geel-Leeuwarder Zwaluwen 2-3
14. Olde Monnikhof 1-0-, 53. Kersing 2-0, 73. Rozendaal 2-1, 75. Bootsma 2-2, 88. Bootsma 2-3.


VVG won uit bij Lycurgus met 0-8, Pelikaan S won met 5-2. Gat blijft dus 1 punt. Volgende week Appingedam - VVG en Stadspark - Pelikaan S. De week daarop in de voorlaatste speelronde is het VVG-Pelikaan S.

Ik hoorde vanmiddag nog het volgende:
Laatst begon Pelikaan S-Mamio om 19.00, daar waren enkele spelers van VVG gaan kijken. Aanvang 19.00, afgelopen om 20.45 dus. Maar Peli S had nogal wat moeite met Mamio, stond met 0-1 achter. De klok werd daarom in de 80' minuut terug gezet naar de 70' minuut. De scheids (Sorry, maar u stinkt naar drank, aldus ??n der Mamio spelers, die kreeg prompt geel) had niks door en liet uiteindelijk net zo lang doorspelen tot Pelikaan S de winnende maakte. Nadat ie eerst nog om onbegrijpelijke redenen de 0-2 had afgekeurd. De 2-1 viel om kwart over negen. Na een krap half uur extra tijd dus. De 1-1 viel trouwens in de 103' minuut.
Niet overdreven veel oponthoud, dus geen reden om zo lang door te spelen. Schijnbaar heeft de geldschieter de scheids een flesje drank beloofd om net zo lang door te laten gaan tot Pelikaan S voor stond. Dan heb je dus een geldschieter die een team bijeen koopt, daar redt je het niet mee, dus haal je ook Anton Jongsma bij WKE vandaan, dan redt je het nog niet en koop je de scheidsrechter ook nog om? Wat een beschamende kutclub zeg...
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan