Derde divisie zondag 2017/2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
Voor deel vier blijven we in Brabant. Kleine kanttekening bij de selectie, want er stonden dik vijftig namen op de site. Heb dus de groep van vorig seizoen aangehouden, inclusief nieuwkomers en wat jongens waarvan ik heb gelezen dat ze zouden doorschuiven, maar mogelijk mis ik daar dus nog iemand:

Dongen

De derde divisie zondag werd vorig seizoen grotendeels gedomineerd door promovendi. Ook Dongen deed het als nieuwkomer erg goed. De formatie van trainer Ron Timmers, die als kampioen was gepromoveerd, eindigde als derde. In de nacompetitie om promotie naar de tweede divisie bleek FC Lisse uiteindelijk te sterk. Desondanks heel knap, want Dongen werkt met bescheiden middelen en heeft een selectie met een groot aantal eigen spelers. Volgend seizoen is dat niet anders. Spectaculaire versterkingen zitten er voor Dongen niet in, maar de Brabanders trokken wel een aantal talentvolle spelers uit de regio aan. Ongetwijfeld probeert Timmers hen in te passen in zijn sterke collectief, dat op basis van teamgeest voor iedere tegenstander lastig te verslaan is.

Complex: Sportpark de Biezen, Dongen
Trainer: Ron Timmers
Vorig seizoen: 3e

Selectie

Lucas Barbosa Brito, Sander de Bont, Mart van Bree jr, Freek Dingemans, Niels Dingemans, Julian Geerts, Jan Gerrits jr, Nout Hendrickx, Giovanni Henskens, Luuk Hultermans, R?mon Koenen, Tom Kolkert, Glenn Kools, Vince van Miert, Moustafa Mohammad, Marouan Moukouh, Nathan Ngamalolo, Daan Poelmans, Rob Roovers, Thomas Schilders, Thoma Sivananthan, Tyson Stager, Mitchell van der Stappen, Anwar Tuithof, Jaap van der Waarden, Zafer Yildiz, Jordy Zielschot, Paul van Zon

dongen04.jpg

Dongen wist aanvoerder en smaakmaker R?mon Koenen - vorig seizoen goed voor 18 goals - te behouden
 

de waan

Well-known member
Poeh, succes dan. Aardige klus, weet ik uit ervaring. Want volgens mij is jullie gids qua omvang altijd wel redelijk gelijk aan die van ons. Wij kunnen het gelukkig met drie man doen qua redactionele invulling.

Ik krijg zomaar ineens ruim drie weken respijt, dus ik zal een dezer dagen eerst de selectie op de site maar eens actualiseren.
 

Unregistere

Well-known member
Wild gerucht of waarheid? Magreb '90 zou van plek ruilen met Jong Vitesse en op zaterdag willen spelen....

Heb nog geen bevestiging, maar interessant genoeg om te delen.
 

Fregge

Well-known member
Waarom mag Magreb eigenlijk overstappen van speeldag zonder daar onderaan de piramide voor te hoeven starten?
 

Unregistere

Well-known member
Waarom mag Magreb eigenlijk overstappen van speeldag zonder daar onderaan de piramide voor te hoeven starten?

Ze stappen niet voor altijd over. En geven - zij het wat laat - gehoor aan de oproep van de KNVB om vrijwillig een jaartje op zaterdag te spelen, vandaar.

Jazeker. De wegen van de KNVB zijn ondoorgrondelijk. Magreb laat twee derby's (Hercules en De Meern) vallen voor de overstap naar zaterdag. Ik ben benieuwd wat er tegenover staat. Maar op zaterdag zal men blij zijn met de enorme hoeveelheid aanhang die Magreb mee neemt...... :D

http://www.knvb.nl/nieuws/amateurvo...en-jong-vitesse-ruilen-van-plek-derde-divisie

Ik vind het ook opvallend. Het is puur speculeren, maar zou het kunnen dat de bond misschien wat soepeler met de licentievoorwaarden om zal gaan dankzij deze vrijwillige overstap? Dus dat ze nog wat meer tijd hebben om de zaken te regelen waarvoor ze vorig seizoen nog punten in mindering kregen.

Want ze laten inderdaad twee stadsderby's schieten en sportief gezien wordt het er - denk ik dan - ook niet eenvoudiger op voor ze. Al is dat altijd afwachten.
 

bqandy

Well-known member
Inderdaad opvallend dat organisatorisch de zwakste broeder uit de derde divisie zondag de overstap maakt. En ook steeds voortdurend een financieel probleem boven het hoofd heeft hangen. Alhoewel dat steeds weer opgelost lijkt te worden.
 

Joost

Well-known member
Waarom mag Magreb eigenlijk overstappen van speeldag zonder daar onderaan de piramide voor te hoeven starten?

Dat doen ze niet, dit is maar voor 1 seizoen tenzij ze het prettig vinden.

Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt mocht Magreb degraderen.
 

de waan

Well-known member
Dit is natuurlijk een fraai staaltje omkoping. Magreb krijgt wat centjes van de KNVB en die kunnen elk dubbeltje goed gebruiken.

Dit zijn waarschijnlijk gratis punten voor de andere clubs, als ze het einde van het seizoen al halen. Dat is dan ook het pluspunt voor de zaterdagclubs, want op welke andere gronden Magreb'90 nou een interessantere tegenstander is dan Jong Vitesse zou ik niet weten.
 

Unregistere

Well-known member
Dit is natuurlijk een fraai staaltje omkoping. Magreb krijgt wat centjes van de KNVB en die kunnen elk dubbeltje goed gebruiken.

Dit zijn waarschijnlijk gratis punten voor de andere clubs, als ze het einde van het seizoen al halen. Dat is dan ook het pluspunt voor de zaterdagclubs, want op welke andere gronden Magreb'90 nou een interessantere tegenstander is dan Jong Vitesse zou ik niet weten.

Sterker nog, ik denk dat de financi?le compensatie die de KNVB wilde uitkeren voor de thuiswedstrijd tegen Jong Vitesse hoger is dan de recette van een wedstrijd tegen Magreb. Maar goed, wel een eerlijkere verdeling van de beloften.
 

de waan

Well-known member
Nou moet ik wel zeggen dat Magreb in het eerste jaar dat ze Topklasse speelden best veel publiek meenamen (mannetje of 100 wel denk ik). Vorig seizoen was dat al een heel stuk minder trouwens.

We mogen nu de eerste wedstrijd meteen naar Vitesse. Misschien niet het slechtste moment om die te treffen.
 

Unregistere

Well-known member
In deel vijf van het voorstelrondje belanden we in het diepe zuiden. Wellicht heeft Joost nog meer info over dit team?

EVV

Sommige zaken ogen vertrouwd. Dat EVV de hoogst spelende Limburgse amateurclub is bijvoorbeeld. Ook dit seizoen komt daar geen verandering in. De vereniging uit Echt is al sinds de invoering van de topklasse een vaste waarde op dit niveau. Toch beleefden de Limburgers op het oog een wat grauw seizoen. EVV werd achtste. De ploeg kwam nooit in degradatiezorgen, maar had eigenlijk ook geen moment uitzicht op meer. Komend seizoen hopen zij dat ongetwijfeld te verbeteren. Dat moet dan gebeuren met een nieuwe trainer. Leo Beckers, die vijf jaar de leiding had in Echt, is vertrokken. Zijn vervanger is de Belgische oud-prof Kevin van Dessel, die zelf ook een verleden als speler heeft bij de vereniging. Ongetwijfeld wil hij iets moois maken van zijn eerste klus als hoofdtrainer!

Complex: Sportpark In de Bandert, Echt
Trainer: Kevin van Dessel
Vorig seizoen: 8e

Selectie

Faissal Argoubi, Tommy Beelen, Julien Clout, Joey Dekkers, Jasko Dzurlic, Chefrino Eind, Rick Geenen, Aron Gielen, Tom Hanssen, Amin Hijjit, Jeremy Lemmens, Reno Kochanowski, Gianluca Ligotti, Manny Peters, Rick Polman, Omar Ramadhani, Tim van Renselaar, Paul Schr?ders, Shaquille Simmons, Michel Vercruysse

EVV-HSC__18__433961a-636x424.jpg

EVV verwelkomt aanvaller Chefrino Eind na ruim anderhalf jaar afwezigheid weer terug in Echt
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Nou moet ik wel zeggen dat Magreb in het eerste jaar dat ze Topklasse speelden best veel publiek meenamen (mannetje of 100 wel denk ik). Vorig seizoen was dat al een heel stuk minder trouwens.

Bij ons waren het er niet meer dan 20.
 

Unnekuukse

Active member
Dit is natuurlijk een fraai staaltje omkoping. Magreb krijgt wat centjes van de KNVB en die kunnen elk dubbeltje goed gebruiken.

Dit zijn waarschijnlijk gratis punten voor de andere clubs, als ze het einde van het seizoen al halen. Dat is dan ook het pluspunt voor de zaterdagclubs, want op welke andere gronden Magreb'90 nou een interessantere tegenstander is dan Jong Vitesse zou ik niet weten.

Ik ga Magreb niet missen.
 

de waan

Well-known member
De kans dat we de competitie gewoon met 18 clubs be?indigen is in ieder geval een stuk groter geworden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan