Derde divisie zondag 2017/2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Groene Scout

Well-known member
De meeste beslissingen zijn gevallen en dus tijd om vooruit te kijken. Voor de mensen die logisch na kunnen denken zouden de onderstaande clubs volgend seizoen de derde divisie moeten vormen:

01) Westlandia
02) Dongen
03) Hercules
04) Be Quick 1887
05) Quick'20
06) HSC'21
07) EVV
08) HBS
09) OFC
10) JVC Cuijk
11) OJC Rosmalen
12) Jong De Graafschap
13) Magreb'90
14) UNA
15) ADO'20
16) Blauw Geel'38
17) OSS 1920 of De Meern
18) Quick Den Haag of Vlissingen

Naast mensen die logisch nadenken, denkt echter ook de KNVB mee en die zit met een overschot aan Jong Teams op de zaterdag en wil er graag nog 1 of 2 toevoegen aan de zondag 3e divisie. Het zou dan ten koste moeten gaan van een zondagclub die naar de zaterdag moet verhuizen. In eerste instantie wordt gedacht aan UNA. Uiteraard willen die dat niet, maar een andere vrijwilliger zal zich ook wel niet melden.

Komende weken maar eens even blijven wat er uiteindelijk in Zeist uit de hoge hoed komt.

Game on!!!!!
 

bqandy

Well-known member
Wie beweert dat er gedacht werd aan UNA? Ik heb van KNVB zijde niks gehoord of gelezen. Misschien wil een club toch wel vrijwillig een jaartje naar de zaterdag. Een club uit Brabant lijkt me dan niet voor de hand liggend. Misschien wil Magreb wel. Anders dit jaar maar 5 beloftenteams in de zaterdag 3e divisie. Mooie "stimulans" om ook het mixen in noord/zuid het jaar er na te bevorderen. :duim: Of wie weet noord, midden, zuid. Er komt namelijk een complete divisie aan beloftenteams bij in de jaargang 18/19.
 

Forza AZ

Well-known member
UNA omdat gedegradeerde clubs als eerste aan de beurt zijn volgens mij als er geen vrijwilligers zijn.

Maar lijkt me toch vreemd om clubs buiten hun eigen dag in te delen als er genoeg belofte-teams zijn om het zonder "vreemde eenden" op te lossen. Natuurlijk zullen ze daar bij de zaterdagclubs niet erg vrolijk van worden, maar het maximum van 4 belofte-clubs geldt pas vanaf 2018-19 zover ik begrepen had.
 

de waan

Well-known member
En dat is sowieso ook een beetje een eigen leven gaan leiden, want er is nog niks formeel afgesproken hierover.
 

de waan

Well-known member
Zeg nou zelf, dit ziet er toch veel beter uit?

X13w7RBq.jpg
 

de waan

Well-known member
Staphorst kan nog promoveren, maar ik heb voor het beeld wat aannames gedaan qua promotie en degradatie.
 

Unregistere

Well-known member
Quick promoveert. Waan, Groene, bqandy, Fregge en Unnekuukse mogen komend seizoen dus twee keer naar Den Haag.
 

Unregistere

Well-known member
Ook lekker, drie keer naar Utrecht. Veel stadsderby's.

Tenzij de KNVB alsnog alles omgooit, je weet het maar nooit.
 

De Groene Scout

Well-known member
Alle zondagclubs is gevraagd of ze vrijwillig over willen stappen naar de zaterdag.
Ik begrijp dat er enkele clubs dit inderdaad serieus gaan overwegen.
Komt er toch geen vrijwilliger, dan zal UNA naar zaterdag moeten samen met het laagst geklasseerde Jong team dat gedegradeerd is. Dat zou dus FC Twente zijn. Jong Vitesse zou dan de plaats van UNA innemen op zondag.
 

Unregistere

Well-known member
Ben wel benieuwd welke clubs dit nu echt serieus overwegen. Ik dacht eerst aan Magreb '90, maar die krijgen twee Utrechtse derby's, dus lijkt me dan toch weer van niet.

Zijn er clubs die qua kilometers heel veel kunnen winnen als ze op zaterdag gaan spelen? Misschien het rijtje HBS, Quick, Westlandia?
 

Unregistere

Well-known member
Dat zou het meest logisch zijn inderdaad, maar misschien komt er een verrassing en schrijft EVV zich ineens in, omdat ze de kritiek op het defensieve spel zat zijn.
 

de waan

Well-known member
HBS en Quick lijken me gezien hun achtergrond wel de laatste clubs die het overwegen. Maar het lijkt me sowieso veel beter als alle clubs nu even de koppen bij elkaar steken en dat ze de KNVB duidelijk maken dat ze heel snel moeten kappen met deze onzin.

EDIT: Wat voor HBS en Quick geldt, geldt uiteraard ook voor Be Quick.
 

Unnekuukse

Active member
JVC Cuijk brengt komend seizoen voor het eerst een zaterdagteam op de been. Die gaan echt niet met hun eerste elftal op zaterdag spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan