Derde divisie zondag 2017/2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

bqandy

Well-known member
Pittige seizoenstart voor de onzen... Vier titelkandidaten in de eerste vijf wedstrijden.

Daar horen wij toch niet bij? Zoals ik het nu zie is er aardig wat kwaliteit ingeleverd en is een plekje bovenin de rechterrij al mooi.
Zondag eerste oefenpotje en dan zal ik eens kijken hoe de vlag er ongeveer bij hangt.
 

Jacco

Well-known member
Quick'20 heeft van de eerste vier wedstrijden drie uitwedstrijden. Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet uit, maar toch opvallend.
 

Unregistere

Well-known member
In de komende weken wil ik hier de 18 deelnemende ploegen kort in de schijnwerpers zetten. Uiteraard zijn aanvullingen omtrent de selecties altijd welkom. Allereerst een promovendus.

ADO '20

Voor ADO '20 staat dit seizoen een hernieuwde kennismaking met de derde divisie op het programma. Immers, toen er nog werd gesproken over de topklasse, was de club uit Heemskerk drie seizoenen van de partij. Na de degradatie in 2015 duurde het twee jaar voor ADO '20 weer een stap omhoog kon zetten. Afgelopen seizoen werd met overmacht de titel behaald in de hoofdklasse A. De voorsprong op achtervolger Woezik bedroeg na dertig wedstrijden liefst negen punten. Bijna werd zelfs de dubbel bemachtigd, maar in de finale van de districtsbeker was Purmersteijn na het nemen van strafschoppen net te sterk voor het team van scheidend trainer Thijs Sluijter. Desondanks gaat het seizoen 2016/17 met gouden letters de geschiedenisboeken van ADO '20 in.

Complex: Sportpark de Vlotter, Heemskerk
Trainer: Raymond Bronkhorst
Vorig seizoen: kampioen in hoofdklasse A

Selectie

Meraj Allahdad, Sem van Amersfoort, Ted Amson, Mouad Ben Chekh, Marvin Boom, Edwin Dekkers, Ozair Dahi, Michel van Kampen, Clive Keus, Gert Jan van Leiden, Sead Mazreku, Rick Neele, Max Nijman, Sam Nijman, Richie Owusu Ansah, Donny Rijnink, Yovany van der Stelt, Bas Vellema, Danny Visser, Jesper de Vr?, Raymond de Waard, Jordi Wigman, Mats van der Wijst, Cani Yilmaz

Gert-Jan-van-Leiden-kampioen-met-ADO-20.jpg

De Zeeuw Gert Jan van Leiden is een van de ervaren krachten in de selectie van promovendus ADO '20
 

de waan

Well-known member
Prima initiatief.

Best een aantal namen die er in de Topklasse ook al bij waren bij ADO'20.
 

Unregistere

Well-known member
Dat viel me ook op inderdaad. Was nog niet heel eenvoudig om de selectie te vinden trouwens, maar afgaande op enkele berichten van de website van ADO '20 moet dit de groep wel zijn. Blauw Geel '38 is ook bijna aan de beurt, wellicht kan Fregge mij alvast aan een goede lijst namen helpen. ;)
 

de waan

Well-known member
Ik heb de foto'tjes binnen inmiddels dus ik zal onze site ook gauw eens verversen.Alleen eerst nog even een presentatiegids vol schrijven. :oops:
 

Ceephax

New member

Unregistere

Well-known member

Unregistere

Well-known member
Voor deel twee gaan we naar het noorden. De club van bqandy. Hopelijk klopt de selectie!

Be Quick 1887

Traditieclub Be Quick 1887 maakte vorig seizoen een prima rentree in de derde divisie. De promovendus eindigde keurig in de subtop. De toeschouwers hoefden zich afgaande op de cijfers ook geen moment te vervelen, want zowel in het eigen monumentale stadion als op vreemde bodem schotelde Be Quick 1887 de aanwezigen vaak doelpuntrijke wedstrijden voor. Niet voor niets was de ploeg met 74 treffers bijna de meest productieve van de afdeling. Alleen runner-up Westlandia en kampioen De Dijk scoorden vaker. Daar stonden wel 61 tegengoals tegenover, waarmee het spektakel is verklaard. Komend seizoen staat er een nieuwe trainer voor de groep. De jonge, ambitieuze Mischa Visser - toegelaten tot de cursus Coach Betaald Voetbal - wordt opgevolgd door Kevin Waalderbos. De voormalig speler was al als assistent-trainer actief bij Be Quick 1887 en hoopt ongetwijfeld het goede vorige seizoen te evenaren.

Complex: Sportpark de Esserberg, Haren
Trainer: Kevin Waalderbos
Vorig seizoen: 6e

Selectie

Arnoud Bentum, Raymond Bolt, Daan Bredeweg, Thomas Careman, Martijn Delger, Daan Driever, Frank Harms, Rick Heim, Jorin Keekstra, Jorrit Kunst, Djarni Liedelmeijer, Thomas van Marle, Erik Nederhoed, Twan Nieboer, Kees Noordmans, Michiel Rusch, Tyson dos Santos, Robert Smit, Tim Snijders, Ivan Spijkstra, Robert Talens, Duane Tjen a Kwoei, Fekadu Toussaint, Robin van der Tuin, Stefan Viel, Peter van der Vlag, Yannick Vos, Davy Wilkens

Van_der_Vlag_1.jpg

Be Quick 1887 trok ervaring aan in de persoon van de 39-jarige doelman Peter van der Vlag, die overkwam van FC Groningen
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Weer grotendeels in je eentje of heb je wel weer wat hulp?

Beetje hulp, maar 75% toch wel van mij.

Vandaag het eerste oefenpotje: 2-1 gewonnen van FC Bocholt (niveau 5) door doelpunten van Joost Exterkate en Brent Schutte. Vorig seizoen nog kansloos van dezelfde ploeg verloren in de voorbereiding, voor wat het waard is.
 

bqandy

Well-known member
Voor deel twee gaan we naar het noorden. De club van bqandy. Hopelijk klopt de selectie!

De info is prima, maar de selectie? De groep voor het eerste en tweede bestaat uit 40 man. Wie daar precies in zitten weet ik niet. In de lijst staan een paar spelers die naar de zaterdag zouden gaan. Dat zijn Van den Berg, Christophi en Hu. Tenminste aldus de begeleiding van zaterdag 1.
 

Unregistere

Well-known member
De info is prima, maar de selectie? De groep voor het eerste en tweede bestaat uit 40 man. Wie daar precies in zitten weet ik niet. In de lijst staan een paar spelers die naar de zaterdag zouden gaan. Dat zijn Van den Berg, Christophi en Hu. Tenminste aldus de begeleiding van zaterdag 1.

Ja, blijft lastig. Er is niet echt een 'zondagsite' meer met info. Heb nu de selectie uit de gids van Elf en die op de website van Be Quick gebruikt en daar de namen uit jouw transferoverzicht uit geschrapt. Daarna de nieuwelingen toegevoegd. Hopelijk heb je wat aanvullingen.
 

Unregistere

Well-known member
Beetje hulp, maar 75% toch wel van mij.

Poeh, succes dan. Aardige klus, weet ik uit ervaring. Want volgens mij is jullie gids qua omvang altijd wel redelijk gelijk aan die van ons. Wij kunnen het gelukkig met drie man doen qua redactionele invulling.
 

Unregistere

Well-known member
Voor deel drie komen we bij een nieuwkomer, de club van Fregge. Selectie met behulp van de website en enkele transferoverzichten samengesteld, maar weet niet zeker of hij volledig klopt. Dus Fregge, vul gerust aan of verbeter!

Blauw Geel '38

Blauw Geel '38 is een nieuwkomer in de derde divisie. De club uit Veghel werd vorig seizoen afgetekend kampioen in de hoofdklasse B. Aanvankelijk leek het uit te draaien op een spannende strijd met Nuenen, maar na de winterstop haakte de voornaamste concurrent ver af en zette Blauw Geel '38 onbedreigd koers richting de titel. De voorsprong op de uiteindelijke nummer twee Quick bedroeg liefst elf punten. Het seizoen werd nog mooier toen in Panningen ook de districtsbeker Zuid II werd veroverd. Dankzij een 4-0 overwinning op Gemert was de dubbel een feit. De Brabanders lijken klaar voor het nieuwe avontuur in de derde divisie, al zit een derby met UDI '19 er op dat niveau niet in. Die ploeg degradeerde namelijk naar de hoofdklasse.

Complex: Prins Willem Alexander Sportpark, Veghel
Trainer: Niels van Casteren
Vorig seizoen: kampioen in hoofdklasse B

Selectie

Ahmed Abdirizak, Gerke van den Akker, Mark Dobbelsteen, Sander Egmond, Sjaak Egmond, Mustafa Guler, Joey Hellstern, Edwin Huibers, Ymanuel Hurkmans, Erik van Loon, Martijn van Loon, Michiel Merks, Alexander Mols, Serkan Ordu, Emiel van der Sanden, Desley Schilders, Tr?sor Shema, Danny Verbakel, Sten van Vessem, Youri Vissers, Mark Westerlaken, Brahim Zaari, Koen van Zutven

6b2e590f-398d-4f67-a0bd-3e5a6f29f1b6.jpg

Alexander Mols was met zijn treffers heel belangrijk voor Blauw Geel '38 in de succesvolle titelrace
 
Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Goeie oude foto van Mols haha. 4 aanvullingen: Ruben Alonso is een stagiair op dit moment (best aardig spelertje wel wat ik zag tegen de beloften van Roda JC). Is nog niet zeker of hij er ook bij blijft. Stijn de Looier is vorig seizoen halverwege gestopt. Gerke vd Akker speelt volgend seizoen naar alle waarschijnlijkheid in Blauw Geel 2. Deed vandaag wel mee ivm blessures bij Mark Westerlaken en Desley Schilders. Ymanuel Hurkmans ligt het hele seizoen er uit ivm een afgescheurde kruisband.
 

bqandy

Well-known member
Ja, blijft lastig. Er is niet echt een 'zondagsite' meer met info. Heb nu de selectie uit de gids van Elf en die op de website van Be Quick gebruikt en daar de namen uit jouw transferoverzicht uit geschrapt. Daarna de nieuwelingen toegevoegd. Hopelijk heb je wat aanvullingen.

Die drie die ik noemde zitten er niet meer bij. Hu naar Zuidlaren. Die andere twee naar BQ zat 1.
Nieuw is nog Tyson dos Santos die overkomt van de beloften van FC Emmen.

Die scoorde meteen twee keer in de oefenpot tegen hoofdklasser VV Heerenveen vandaag. 5-2 voor Be Quick.
Wel prettig dat ook echt het potentiele eerste speelde en niet de spelers die het waarschijnlijk toch niet gaan halen.
Verdedigend vond ik het nog zwak wat BQ liet zien. Maar je zag dan ook dat doelman Van der Vlag punten voor ons gaat pakken dit seizoen. Veel spelers waren nog afwezig, waaronder twee vaste krachten achterin.
 

Unregistere

Well-known member
Goeie oude foto van Mols haha. 4 aanvullingen: Ruben Alonso is een stagiair op dit moment (best aardig spelertje wel wat ik zag tegen de beloften van Roda JC). Is nog niet zeker of hij er ook bij blijft. Stijn de Looier is vorig seizoen halverwege gestopt. Gerke vd Akker speelt volgend seizoen naar alle waarschijnlijkheid in Blauw Geel 2. Deed vandaag wel mee ivm blessures bij Mark Westerlaken en Desley Schilders. Ymanuel Hurkmans ligt het hele seizoen er uit ivm een afgescheurde kruisband.

Thanks, ik zag Alonso bij de doelpuntenmakers staan, dus vandaar dat ik hem nog had toegevoegd. Maar nog even afwachten dus. Hij is uit de lijst, net als De Looijer. Die andere twee laat ik nog even staan dan.

Die drie die ik noemde zitten er niet meer bij. Hu naar Zuidlaren. Die andere twee naar BQ zat 1.
Nieuw is nog Tyson dos Santos die overkomt van de beloften van FC Emmen.

Die scoorde meteen twee keer in de oefenpot tegen hoofdklasser VV Heerenveen vandaag. 5-2 voor Be Quick.
Wel prettig dat ook echt het potentiele eerste speelde en niet de spelers die het waarschijnlijk toch niet gaan halen.
Verdedigend vond ik het nog zwak wat BQ liet zien. Maar je zag dan ook dat doelman Van der Vlag punten voor ons gaat pakken dit seizoen. Veel spelers waren nog afwezig, waaronder twee vaste krachten achterin.

Dank, ook dit pas ik dan even aan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan