Derde divisie zondag 2017/2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

de waan

Well-known member
En hoe gaat Be Quick dat dan doen als ze onverhoopt promoveren naar de Tweede Divisie?
 

Unregistere

Well-known member
Maar ik denk dat we inmiddels wel mogen concluderen dat er geen vrijwilligers zijn toch? Anders was daar vast al iets van naar buiten gekomen.
 

de waan

Well-known member
Ik lees overal dat dan UNA en nog een andere club de klos is, maar ik denk toch echt dat er dan gewoon 5 beloften naar de zaterdag gaan. Volgens mij is dat verhaal een beetje een eigen leven gaan leiden.
 

bqandy

Well-known member
Ik lees overal dat dan UNA en nog een andere club de klos is, maar ik denk toch echt dat er dan gewoon 5 beloften naar de zaterdag gaan. Volgens mij is dat verhaal een beetje een eigen leven gaan leiden.

Ik heb die mail van de KNVB niet zelf gezien, maar er schijnt toch echt in te staan dat als er geen vrijwilligers zijn voor 10 juni dat UNA gaat en er ??n via een loting moet.
Maar de KNVB regels zeggen dat eerst de nummers 17 en 18 gaan. Dat zijn dus Jong Vitesse en Jong Twente. Ik heb die regels gekopieerd en elders hier ergens geplaatst.

En OFC Oostzaan wil ook niet.
https://www.hetamsterdamschevoetbal.nl/ofc-wil-niet-overstappen-naar-derde-divisie-zaterdag/
 

bqandy

Well-known member
Nog een keer die regels:

Rechtstreekse degradatie: De nummers 17 en 18 van de tweede divisie degraderen rechtstreeks naar de derde divisie 2017/’18.* * Door degradatie vanuit de tweede divisie kan voor seizoen 2017/’18 sprake zijn van een ongelijk aantal zaterdag-en zondagclubs in de derde divisie. In dat geval worden ??n of meerdere clubs voor het seizoen 2017/’18 ingedeeld in de 3edivisiepoule, die niet overeenkomt met hun gebruikelijke/gewenste speeldag. In eerste instantie wordt de clubs uitkomende in de 3e divisie 2017/’18 verzocht aan te geven of men vrijwillig ingedeeld wenst te worden in de ongebruikelijke/ongewenstepoule. Indien hier geen of onvoldoende gegadigden voor zijn, worden ??n of meerdere (rechtstreekse) degradanten uit de tweede divisie ingedeeld in de 3e divisiepoule, die niet overeenkomt met hun gebruikelijke/gewenste speeldag. Hierbij geldt dat de nummer 18 van de 2e divisie als eerste in aanmerking komt, gevolgd door de nummer 17 en de nummer 16. Dit betreft een situatie voor maximaal ??n seizoen, tenzij de betreffende club(s)anders verzoekt en akkoord wordt bevonden door de KNVB.
 

de waan

Well-known member
Ik heb die mail van de KNVB niet zelf gezien, maar er schijnt toch echt in te staan dat als er geen vrijwilligers zijn voor 10 juni dat UNA gaat en er ??n via een loting moet.
Maar de KNVB regels zeggen dat eerst de nummers 17 en 18 gaan. Dat zijn dus Jong Vitesse en Jong Twente. Ik heb die regels gekopieerd en elders hier ergens geplaatst.
[/url]

Dat is wel idioot dan. De KNVB lijkt het bijna leuk te vinden om zichzelf in de nesten te werken.
 

Ceephax

New member
Ik snap nooit zo goed waarom de KNVB geen maatregelen neemt tegen dit soort clubs. Ze laten het nog een jaar of 2 door rommelen totdat ze 2 miljoen schuld hebben en de burger kan weer opdraaien voor dit soort fraudeurs. Frauderende bestuursleden worden toch nooit aangepakt en kunnen bij hun nieuwe club weer de zelfde trucs uithalen.
 

Ceephax

New member
HBS, Westlandia en Quick vegen voorstel KNVB van tafel

HBS, Westlandia en Quick geven onder geen beding gehoor aan het verzoek van de KNVB om voor ??n seizoen over te stappen van de derde divisie op zondag naar de zaterdagafdeling.

Westlandia-voorzitter Stefan Kester moet niets van het voorstel van de bond weten. ,,Zoals zaterdagclubs hun principes niet opzij willen schuiven, doen wij dit ook niet. De KNVB is een jaar geleden al gewaarschuwd dat dit probleem kon gaan ontstaan. Nu krijgen wij de vraag of wij binnen drie weken willen aangeven of wij misschien op zaterdag willen gaan voetballen. Dat is ondoordacht. Wij hebben op zaterdag al een standaardteam en een ruime jeugdafdeling. Bovendien trekken wij op zondagmiddag gemiddeld zo'n zevenhonderd toeschouwers. Daar wordt even aan voorbijgegaan."

http://www.ad.nl/den-haag/hbs-westlandia-en-quick-vegen-voorstel-knvb-van-tafel~a27b2f71/
 

Forza AZ

Well-known member
Er staat onder andere: "De KNVB zou net als in de tweede divisie de zaterdag en zondag bij elkaar moeten voegen en vervolgens een regionale indeling moeten maken."

Leuk, maar dan heb je volgend jaar opnieuw dit probleem, alleen dan in de Hoofdklasse.
 

de waan

Well-known member
Daarom ook doortrekken tot en met de hoofdklasse. Dan ga je van 4 naar 11 afdelingen. Dat is veel makkelijker te plooien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan