Derde divisie zondag 2017/2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

bqandy

Well-known member
Vreemde wedstrijd weer en langs de lijn was er enige angst op dezelfde afloop als 2 weken terug. Een uur beter en 2-0 voorsprong en dan ineens weer achteruitlopen en stress in de ploeg of het wel goed afloopt. Gelukkig dit keer wel een goede afloop; 3 punten en een goede marge met de onderste ploegen.

En niet meer angsthazen Groene Scout. :) Met 35 punten ben je doorgaans veilig. Zes puntjes uit de laatste tien wedstrijden moet toch wel lukken.
En wij dan? De komende weken veel wedstrijden met de concurrenten onderin met nog een keer UNA. Ik ga voor 12 uit 5. Altijd positief blijven. :rumcolaa:
 

de waan

Well-known member
Was weer lekker billen knijpen nog op het laatst. Echt een heel sterke eerste helft van HSC, lange tijd niet zulk goed voetbal gezien van de onzen. Na rust is Be Quick wakker en sluipt er toch meteen weer angst in. De 2-1 zat er al een tijd aan te komen. Denk je dat het wel klaar is na de 3-1, ligt ie er aan de andere kant vrijwel meteen weer in (fijne invalbeurt van Talens trouwens). In de blessuretijd nog een bal op de paal, maar goddank valt het kwartje dit keer eens de goede kant op.

Toch wel veel goede dingen gezien. Opmerkelijk dat Jordi van Ek na zijn aangekondigde afscheid ineens weer de pannen van het dak speelt. Die heeft als hij dit niveau haalt echt niets te zoeken in de tweede klasse.
 

de waan

Well-known member
O ja, of ik Andy nog even de groeten wilde doen namens Dick Osinga. Ik weet dat hij meeleest, dus bij deze dan.
 

Fregge

Well-known member
Ik heb iets gemist vorig seizoen geloof ik, als de voorbeschouwing van UNA klopt:

Inmiddels is de competitie gevorderd en staat de ploeg van trainer Niels van Casteren op de zevende plaats met 37 punten uit 23 wedstrijden (45-39). Afgelopen zondag kregen de blauw gelen een forse tik op de billen tegen JVC Cuijk met een 1-5 nederlaag. Toch zegt dit niets over de kwaliteit van de Veghelnaren. Vorig seizoen eindigden ze op plaats drie in de Derde Divisie en dat kan deze competitie weer gebeuren.
 

Fregge

Well-known member
Niet erg. Quick'20 heeft nu zoveel zelfvertrouwen dat ze zorgen dat Blauw Geel de 2e periode pakt.
 

bqandy

Well-known member
Een winters weekeinde verwacht, maar het programma staat:
Zondag 18 maart:
OJC Rosmalen - Jong Vitesse
JVC Cuijk - Jong De Graafschap
Hercules - EVV
Westlandia - ADO'20
HBS - De Meern
OFC - HSC'21
Be Quick 1887 - Quick'20
Dongen - Quick
UNA - Blauw Geel'38

Vooral onderin de nodige belangrijke wedstrijden. De laatste vier spelen tegen elkaar: Be Quick 1887 - Quick'20 en HBS tegen De Meern. Vlak daarboven Hercules vs EVV. Beide clubs hebben nog wat punten nodig om zich veilig te spelen. De winnaar gaat op de goede weg, de verliezer blijf in de problemen.
Bovenin hebben Jong Vitesse en UNA lastige tegenstanders en wellicht kan JVC profiteren en zich definitief in de titelstrijd mengen.
 

Unregistere

Well-known member
Nog even alles op een rijtje, voor we aan de nieuwe speeldag beginnen:


Speelronde 24

ADO '20 - Dongen 3-6 (3-0)
1-0 Raymond de Waard 2-0 Sead Mazreku 3-0 Gert Jan van Leiden 3-1 R?mon Koenen 3-2 Thomas Schilders 3-3 Thomas Schilders 3-4 Glenn Kools 3-5 Paul van Zon 3-6 Thomas Schilders

Blauw Geel '38 - JVC Cuijk 1-5 (0-1)
0-1 Rik Renirie 1-1 Sten van Vessem 1-2 Furkan Alakmak 1-3 Rik Renirie 1-4 Jordie van der Laan (strafschop) 1-5 Furkan Alakmak

EVV - OJC Rosmalen 0-1 (0-0)
0-1 Tom Wijkmans

HSC '21 - Be Quick 1887 3-2 (2-0)
1-0 Sjoerd Visschedijk 2-0 Stef Ottink 2-1 Duane Tjen-A-Kwoei 3-1 Tom ter Hogt 3-2 Robert Talens

Jong De Graafschap - Westlandia 0-2 (0-0)
0-1 Anwar Beeldstroo 0-2 Jedsel Markes
Rood: Lars Hekkers (Jong De Graafschap)
Bijz.: Marlon Versteeg (Jong De Graafschap) mist bij 0-2 stand strafschop

Jong Vitesse - OFC 5-2 (0-1)
0-1 Romano de Jonge 1-1 Sven van Doorm 2-1 Lars ten Teije 3-1 Bo van Essen 4-1 Bo van Essen 4-2 Hassan Aanzi 5-2 Gino Bosz (strafschop)

De Meern - Hercules 1-0 (0-0)
1-0 Jordy Stins

Quick - HBS 2-1 (1-1)
0-1 Willem Six 1-1 Marc Boshoff 2-1 Marc Boshoff

Quick '20 - UNA 1-1 (0-0)
0-1 Rob van Boekel 1-1 Jeroen Visscher

STAND

1. Jong Vitesse 24-49
2. UNA 22-47
3. JVC Cuijk 23-43
4. Quick 22-42
5. OFC 24-40
6. ADO '20 23-37 (+14)
7. Blauw Geel '38 23-37 (+6)
8. OJC Rosmalen 23-35 (+2)
9. Dongen 23-35 (-6)
10. Westlandia 23-30
11. HSC '21 24-29
12. EVV 23-27
13. Hercules 22-26
14. Jong De Graafschap 24-22 (-9)
15. De Meern 24-22 (-18)
16. HBS 23-21
17. Quick '20 23-20
18. Blauw Geel '38 23-19

Topscorers:

1. Jordie van der Laan (JVC Cuijk) 23
2. Mart van de Gevel (UNA) 17
3. Thomas Careman (Be Quick 1887) 12
=. Moustafa Mohammad (Dongen) 12
=. Marlon Versteeg (Jong De Graafschap) 12
6. Bo van Essen (Jong Vitesse) 11
7. Gert Jan van Leiden (ADO '20) 10
=. Jeroen Spruijt (Westlandia) 10
=. Jesper de Vr? (ADO '20) 10

maxresdefault.jpg

Thomas Schilders was met drie goals de grote man bij de miraculeuze wederopstanding van Dongen op bezoek bij ADO '20
 

Fregge

Well-known member
Ik vraag me af of UNA - Blauw Geel doorgaat. Het is toch onder de 10 graden, dus kan UNA het zomaar afgelasten. Sneeuw of geen sneeuw.
 

De Groene Scout

Well-known member
Alles gaat gewoon door vanmiddag. Sterkte voor de mensen die gaan kijken.
Ik kies voor een warm bioscoopzaaltje met moeders de vrouw.
 

de waan

Well-known member
Gistermiddag was een wedstrijd in de hoofdklasse of Derde Divisie met meer dan 300 toeschouwers een uitzondering. Ik blijf mne toch afvragen wie we hier een plezier mee doen.

Gelukkig mag ik naar volleybal voor de krant vanmiddag.
 

Abubakari

Well-known member
Alles gaat gewoon door vanmiddag. Sterkte voor de mensen die gaan kijken.
Ik kies voor een warm bioscoopzaaltje met moeders de vrouw.

Gistermiddag was een wedstrijd in de hoofdklasse of Derde Divisie met meer dan 300 toeschouwers een uitzondering. Ik blijf mne toch afvragen wie we hier een plezier mee doen.

Gelukkig mag ik naar volleybal voor de krant vanmiddag.

Wat een watjes daar in het Oosten, makje voor BQ1887 tegen het Ajax van het Oosten dus want hier wonen wel echte kerels. Extra trui, dikke jas, plekje in de zon en voetballen (kijken) maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan