Derde divisie zondag 2017/2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

noordooster

Well-known member
De kijkcijfers wisselen nogal per wedstrijd , zowel bij fox als bij ziggo, maar fox trekt op zondagmiddag i.h.a, meer kijkers.
Niemand die dat ontkend heeft.
Of het de enige oorzaak is van lagere bezoekersaantallen betwijfel ik, maar daar zullen zondagclubs zeker wel last van hebben, lijkt me.
Misschien een goede reden om op zaterdagmiddag te gaan voetballen ?
 

Fregge

Well-known member
De kijkcijfers wisselen nogal per wedstrijd , zowel bij fox als bij ziggo, maar fox trekt op zondagmiddag i.h.a, meer kijkers.
Niemand die dat ontkend heeft.
Of het de enige oorzaak is van lagere bezoekersaantallen betwijfel ik, maar daar zullen zondagclubs zeker wel last van hebben, lijkt me.
Misschien een goede reden om op zaterdagmiddag te gaan voetballen ?

Bij vele zondagclubs is op zaterdag geen plek. Pas na 6 uur.
 

noordooster

Well-known member
Bij vele zondagclubs is op zaterdag geen plek. Pas na 6 uur.

Kan dan de wedstrijd die nu om 14.30 uur op het hoofdveld wordt gespeeld niet naar 6 uur ?
Mijn ervaring is dat er met schuiven en met het vragen aan de KNVB om een bepaalde verdeling van uit- en thuiswedstrijden heel veel mogelijk is.
 

Fregge

Well-known member
Kan dan de wedstrijd die nu om 14.30 uur op het hoofdveld wordt gespeeld niet naar 6 uur ?
Mijn ervaring is dat er met schuiven en met het vragen aan de KNVB om een bepaalde verdeling van uit- en thuiswedstrijden heel veel mogelijk is.

Dat gaat bij ons gewoon moeilijk. Half 8 kan prima.
 

Mug

Member
Een gemixt bekerprogramma en gemixte jeugd- kompetitie gaat prima , waarom zou dat bij de senioren niet kunnen ? Of moet dat ook teruggedraaid worden ?
 

bqandy

Well-known member
Zondag weer aan de bak. Twee aardige subtoppers en een degradatieduel.
Zondag 28 januari:
Quick'20 - De Meern
Quick - OFC
ADO'20 - JVC Cuijk
Blauw Geel'38 - Hercules
Jong De Graafschap - OJC Rosmalen
EVV - Be Quick 1887
HSC'21 - UNA
Jong Vitesse - HBS
Dongen - Westlandia
 

de Kok

Member
Ik volg BQ al jaren met belangstelling. Zag ze een paar jaar geleden nog spelen tegen Leonidas in de topklasse. Heb er in mijn studententijd vanuit Rotterdam in de jaren 70 half jaar mogen meetrainen. Mooie club. Zoetebier was er toen trainer.

Hoe wordt dat bqandy met Be Quick 1887? Lees weer van alles in het digitale DvhN. Goed interview van Bosma met trainer en goede reactie van aanvoerder. Kennelijk wordt jouw geliefde club in no time naar de bliksem geholpen door de huidige bestuurders?

Was toch knap altijd weer met een minimale begroting maximaal presteren?
Zondag succes in Limburg.
 

bqandy

Well-known member
De vereniging kiest de bestuurders. De nieuwe bestuurders maken vervolgens de keuze om bij BQ de "breedte" de voorkeur te geven.
Dat speelde vorig jaar ook al. Toen was er al sprake van het stoppen van de vrijwillgersvergoedingen voor de 1e selectie. Blijkbaar is daar binnen de vereniging steun voor. Anders had de vereniging deze bestuurders niet gekozen. Inzetten op vooral de jeugd levert een 1e elftal op dat uiteindelijk eerste/hoofdklasse niveau aan kan. Mogelijk een heen en weer. Volendam, als we het toch over de jaren 70 hebben. Wanneer mensen binnnen BQ het eerste weer op de kaart willen hebben en als uithangbord voor de vereniging, zullen ze moeten op staan.
 

bqandy

Well-known member
Het is natuurlijk wel zeer slecht dat ze tijdens het seizoen de 'spelregels' veranderen.

Dat beseft het huidige bestuur inmiddels ook en vandaar dat er nog van alles aan gedaan wordt om die vrijwilligersvergoedingen tot het einde van dit seizoen te handhaven.
 

Unregistere

Well-known member
De speelronde van dit weekend is inmiddels net begonnen, maar toch nog even alles op een rijtje van vorige week. Dan is SanMark ook weer bij qua schriftje:

Speelronde 18

Be Quick 1887 - ADO '20 1-5 (0-1)
0-1 Gert Jan van Leiden 1-1 Rick Wiersma 1-2 Meraj Allahdad 1-3 Meraj Allahdad 1-4 Meraj Allahdad 1-5 Sead Mazreku

EVV - Quick '20 1-2 (1-0)
1-0 Rick Polman 1-1 Jip Kemna 1-2 Jasper-Ewout van Breemen-Schneider

HBS - Jong De Graafschap 2-2 (2-0)
1-0 Bram Ros 2-0 Jonathan Roeleveld 2-1 Marlon Versteeg 2-2 Marlon Versteeg

Hercules - HSC '21 2-1 (1-0)
1-0 Tyrone Fonville 1-1 Bas ter Hogt 2-1 Jeffrey Vlug (strafschop)

De Meern - Blauw Geel '38 1-0 (0-0)
1-0 Zakaria El Bennay

OFC - JVC Cuijk 2-2 (1-1)
1-0 Edip Biberoglu 1-1 Rik Renirie 2-1 Edip Biberoglu 2-2 Lars Loermans

OJC Rosmalen - Dongen 1-1 (1-0)
1-0 Yevghenny Marceli 1-1 Mart van Bree
Rood: Guus Habraken (OJC Rosmalen)

UNA - Jong Vitesse 1-0 (0-0)
1-0 Mart van de Gevel (strafschop)

Westlandia - Quick 2-2 (1-1)
0-1 Roderick Meinema 1-1 Jedsel Markes 2-1 Nick van Vliet 2-2 Frank van der Heiden

STAND

1. UNA 17-41
2. Jong Vitesse 17-37
3. Quick 17-32
4. ADO '20 18-31
5. OFC 17-28 (+14)
6. OJC Rosmalen 17-28 (+5)
7. JVC Cuijk 17-28 (+4)
8. Dongen 17-25
9. Blauw Geel '38 17-24 (+3)
10. EVV 17-24 (-5)
11. Hercules 17-21 (-5)
12. Westlandia 17-21 (-8)
13. HSC '21 18-20
14. HBS 17-17
15. De Meern 17-15
16. Jong De Graafschap 17-14
17. Be Quick 1887 17-12
18. Quick '20 17-10

Topscorers:

1. Jordie van der Laan (JVC Cuijk) 18
2. Mart van de Gevel (UNA) 14
3. Thomas Careman (Be Quick 1887) 10
4. Bo van Essen (Jong Vitesse) 8
=. Lars ten Teije (Jong Vitesse) 8
=. Jesper de Vr? (ADO '20) 8

14wvwxx.jpg

Meraj Allahdad sloeg namens ADO '20 liefst drie keer toe op bezoek bij Be Quick 1887
 

Unregistere

Well-known member
Dongen-spits Moustafa Mohammad beleeft een lekker middagje. Heeft er al 6 in het mandje liggen tegen Westlandia en het is nog niet afgelopen...

HSC op weg naar een stuntje tegen de koploper? Tussenstand 1-1.
 

Unregistere

Well-known member
Geen stunt dus, UNA won in de extra tijd alsnog. HSC '21 - UNA dus 1-2, denk dat Groene van woede in recordtijd naar huis fietst (of zijn kater heeft weggedronken, dan niet uiteraard).

Jong Vitesse won ook, nummer drie Quick speelde gelijk tegen OFC. Daardoor is ADO '20 nu derde, want zij klopten het JVC van unnekuukse met 3-2.

Fregge heeft een doelpuntrijk gelijkspel gezien bij Blauw Geel '38 - Hercules: 3-3.

Verder won Be Quick 1887 netjes met 1-2 bij EVV, belangrijke punten. Helaas voor de mannen van bqandy won Jong De Graafschap echter ook (3-1 tegen het onpeilbare OJC) en ook Quick '20 won (1-0 tegen De Meern).

Onderin kruipt alles dus aardig in elkaar!
 

bqandy

Well-known member
Inderdaad belangrijke punten voor Be Quick en nu weer op een p/d plek. Toch mooi dat je effectiever bent dan EVV, want veel kansen waren er niet heb ik begrepen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan