noordooster
Well-known member
Wanneer er geen mix en regionale indeling komt , moet BeQuick volgend seizoen in de hoofdklasse alsnog naar Rotterdam , Delft , Den Haag , Noordwijk. Er zijn mensen die dat leuk vinden , vooral noordooster.
Mooi dat je aan mij denkt, Mug.
Maar het verhaal ligt wat genuanceerder.
Bij gemengde hoofdklassen zou een behoorlijk aantal clubs meer kilometers maken.
Het kilometervoordeel speelt voornamelijk in zondaghoofdklasse A.
De ervaringen in de gemengde Tweede Divisie en de enqu?tes daarover vind ik niet pleiten voor mengen.
De clubs uit de derde divisies hebben een aantal maanden geleden in grote meerderheid een voorstel tot mengen verworpen.
In het voorstel van MSC zou een aantal clubs in de bollenstreek juist een aantal derby's kwijtraken.
En een tegenstander ietsje dichterbij is niet altijd per definitie aantrekkelijker.
Voor de meeste zaterdagverenigingen zijn m.i. de nadelen groter dan de voordelen.
Met name voor de clubs uit de zondag hoofdklasse A zou het vrij veel kilometervoordeel opleveren. Bij de andere 3 hoofdklassen is dat veel minder.
Overigens is het plan van MSC vooral opgesteld om de problemen waar het zondagvoetbal mee te kampen heeft op te lossen. Jonkers noemt dat meermalen.
Ik vraag me voor zowel de zaterdag- als de zondagverenigingen af of ze zitten te wachten op de voorgestelde speeldagen en aanvangstijden en daaraan gekoppelde kosten en opbrengsten.