Derde divisie zondag 2016/2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

bqandy

Well-known member
Bestaat Club Italiano eigenlijk niet meer? Op zo'n clubnaam kan ik mijn fantasie aardig loslaten.

Tijdens 100 uur voetbal bij het 100 jarig bestaan van Be Quick werd Club Italiano kampioen tegen ons. Derde klasse reserve of zo.
Tegen Italian Boys hebben we ook twee jaar in de competitie gezeten. De wedstrijden waren vooral leuk omdat ze alleen maar Italiaans kletsten tegen elkaar.
Dan kreeg je een beetje het gevoel van een internationale wedstrijd. Als ik het me goed herinner speelden de Boys in het shirt van Inter en Club in dat van AC Milan.
 

De Groene Scout

Well-known member
Prima briefje hoor, maar die wordt niet inhoudelijk besproken verwacht ik.
Had meer kans van slagen gehad (om besproken te worden) als die door een collectief van de 3e divisie was ondertekend.
 

Joost

Well-known member
Prima briefje hoor, maar die wordt niet inhoudelijk besproken verwacht ik.
Had meer kans van slagen gehad (om besproken te worden) als die door een collectief van de 3e divisie was ondertekend.

Of als het via de Telegraaf was gespeeld :)

Desalniettemin een duidelijke en onderbouwde mening. Ik ga er vanuit dat er ook een financiele onderbouwing mogelijk is die om logische redenen niet openbaar wordt gemaakt.

Hoewel ik van mening ben dat de totale financi?le tegemoetkoming van spelers in de 3e Divisie geen probleem zou moeten vormen voor de clubs die er nu spelen is een andere opzet wellicht toch beter. Nu moeten er in de 3e Divisie 3 spelers een contract van 12 uur krijgen, vanaf komend seizoen 6 spelers. Een model waarbij een begroting voor het Eerste elftal inclusief de afgesproken vergoedingen per speler staan benoemd wordt ingediend lijkt logischer.
 

De Groene Scout

Well-known member
Na een weekje rust pakken we de draad weer op. Een compleet programma op de zondag:

Zondag 30 oktober:
14.00 uur: Hercules - JVC Cuijk
14.00 uur: De Dijk asv - OJC Rosmalen
14.00 uur: Westlandia - Jong Achilles'29
14.00 uur: Juliana'31 - HBS
14.00 uur: Quick'20 - Be Quick 1887
14.30 uur: Dongen - Jong FC Den Bosch
14.30 uur: UDI'19 Beter Bed - EVV
14.30 uur: HSC'21 - Magreb '90
14.30 uur: Jong De Graafschap - OFC

Quick'20 - Be Quick 1887 is dus de topper van de week.
Zelf wel benieuwd of HSC'21 zich wat vaster in het linkerrijtje kan spelen. De vorm lijkt wat stijgende.
 

bqandy

Well-known member
Ik hoop dat Be Quick zich weer wat kan herstellen. Vier punten uit de laatste vijf wedstrijden na een goede start. Quick'20 staat een plek hoger, maar toch denk ik dat er wel een resultaat valt te halen. Ik hoop dat ziekenboeg wat leeg is gelopen. Het was vorige week met een selectie van 44 man al een probleem om twee fatsoenlijke elftallen het veld in te sturen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Nou, ik mij weer lekker een potje lopen ergeren langs de lijn. HSC'21 kwam niet verder dan 1-1 tegen Magreb'90.
Erg vervelende wedstrijd, met 2 ploegen die er niet erg veel van bakten en HSC'ers die vooral druk waren met tegenstander en de zwakke scheidsrechter.
Zo is voetbal kijken echt niet leuk. Ik vraag me serieus wel eens af wat de er midweeks op het trainingsveld gebeurd. De meest simpele dingen gaan mis en een bepaalde vastigheid of spelpatroon is ook steeds lastiger te ontdekken.
Blijkbaar denkt de trainer er anders over en zag hij wel een goed HSC, anders had hij wel eerder gewisseld. Echt dat wisselbeleid staat mij steeds meer tegen. Voor de rust zitten er al 3 compleet niet in de wedstrijd en solliciteert er 1 zelfs naar een 2e gele of rode prent vanwege voortdurend gemekker op alles en iedereen. Pak dan een keer door en wissel. En ook vandaag mocht de zwakste van het veld de 90 minuten gewoon vol maken.

Ik heb al wel eens vaker een thuisduel gemist, maar ik denk dat ik er nog wel meer ga missen. Het is niet leuk!!!!
 

Unregistere

Well-known member
Toch een vrij sensationele zege van OJC op De Dijk hoor. Quick '20, dat met 1-0 wint van Be Quick 1887, komt daardoor dus dichterbij. Het gat is nu vijf punten.

Westlandia en Dongen staan nu gedeeld derde. Westlandia won met 4-2 van Jong Achilles '29, mede dankzij een sterke Bajic, terwijl Dongen nipt met 1-0 van Jong Den Bosch won.

Juliana '31 verloor van HBS (2-3) en staat dus ook onderin, ingeklemd tussen de drie belofteteams. Ook Jong De Graafschap is namelijk teruggezakt, ondanks de 1-1 tegen OFC.

EVV won keurig met 0-3 bij UDI '19, terwijl JVC Cuijk zich liet verrassen bij Hercules: 2-0.

HSC '21 en Magreb '90 spelen dus gelijk.

Later de rangen en standen!
 

noordooster

Well-known member
Toch een vrij sensationele zege van OJC op De Dijk hoor. Quick '20, dat met 1-0 wint van Be Quick 1887, komt daardoor dus dichterbij. Het gat is nu vijf punten.

Voor het seizoen had ik Quick '20 voorspeld als kampioen.
Ze doen het goed, maar dat De Dijk na 11 wedstrijden zo hoog zou staan had ik niet verwacht en als ik de voorspellingen terugkijk was ik niet de enige.
We zitten nog maar op een derde van de competitie, er kan natuurlijk nog genoeg veranderen.
Ook al omdat er straks midden in het seizoen nog een "transferperiode" is.
 

bqandy

Well-known member
Derde nederlaag op rij voor Be Quick. Maar ik begreep dat een puntje er in gezeten heeft in de tweede helft. Voor de pauze met vijf verdedigers en aan het eind zelfs met het centrale duo achterin in de spits. Mocht niet baten. Volgende week dan maar tegen HSC'21. Een van DVK krakers. :)
 

Unregistere

Well-known member
Speciaal voor Unregistere: Yasin Ouja

Dank, want verder was het weer lastig te vinden. Alleen RTV Oost had hem ook.

Speelronde 11

De Dijk - OJC Rosmalen 1-4 (0-2)
0-1 Tom Wijkmans 0-2 Jaouad Chraou (strafschop) 0-3 Joey Lokasi 1-3 Dennis Kaars 1-4 Jaouad Chraou
Rood: Frank Schilder (De Dijk, 2 x geel)
Bijz.: Dennis Kaars (De Dijk) mist bij 0-2 stand strafschop

Dongen - Jong FC Den Bosch 1-0 (0-0)
1-0 R?mon Koenen

Hercules - JVC Cuijk 2-0 (1-0)
1-0 Thomas Reynaers 2-0 Jeffrey Vlug

HSC '21 - Magreb '90 1-1 (1-1)
1-0 Tom ter Hogt 1-1 Yasin Ouja

Jong De Graafschap - OFC 1-1 (0-1)
0-1 Hassan Aanzi (strafschop) 1-1 Tim Keurntjes
Rood: Abdelilah El Malki (Jong De Graafschap)

Juliana '31 - HBS 2-3 (1-1)
1-0 Niels van Pelt (eigen doelpunt) 1-1 Niels van Pelt 1-2 Mike de Geer 2-2 Jeroen Meijers 2-3 Willem Six
Rood: Serano van der Hurk (HBS)

Quick '20 - Be Quick 1887 1-0 (1-0)
1-0 Tim Zwienenberg

UDI '19 / Beter Bed - EVV 0-3 (0-1)
0-1 Jeremy Lemmens 0-2 Paul Schr?ders 0-3 Jeremy Lemmens

Westlandia - Jong Achilles '29 4-2 (2-0)
1-0 Remon van Bochoven 2-0 Adnan Bajic 2-1 Brian Boogers 3-1 Adnan Bajic (strafschop) 4-1 Remon van Bochoven 4-2 Brian Boogers


STAND

1. De Dijk 11-28
2. Quick '20 11-23
3. Westlandia 11-20 (+10)
4. Dongen 11-20 (+6)
5. Be Quick 1887 11-19
6. EVV 11-18
7. OFC 11-17 (-2, 20 goals gescoord)
8. OJC Rosmalen 11-17 (-2, 16 goals gescoord)
9. JVC Cuijk 11-16
10. Hercules 11-15
11. HSC '21 11-14
12. HBS 11-13 (-6)
13. UDI '19 / Beter Bed 11-13 (-14)
14. Magreb '90 11-12
15. Jong De Graafschap 11-11
16. Juliana '31 11-9
17. Jong FC Den Bosch 11-8
18. Jong Achilles '29 11-5

Topscorers:

1. Dennis Kaars (De Dijk) 19
2. Rens van Benthem (Quick '20) 12
3. Daan Driever (Be Quick 1887) 10
4. Remon van Bochoven (Westlandia) 9
5. R?mon Koenen (Dongen) 7

Adnan-Bajic.jpg

Adnan Bajic maakte er twee voor Westlandia, dat dankzij een zege op Jong Achilles '29 oprukte naar de derde plaats

Ik hoorde dat Kaars op proef is bij Sparta.

Gaat waarschijnlijk op proef inderdaad. Maar moet eerst nog praten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan