Derde divisie zondag 2016/2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
Dat is wel een leuke move. Ook voor de jeugd van de tegenstanders, die kunnen nu lekker 'pizza' roepen van achter het doel. :duim:

Wel sneu voor Stan Bijl. Die kwam van Magreb '90 naar De Dijk met het idee te gaan concurreren met Stephan Veenboer voor de plek onder de lat. Komt Verhoeven er nog even bij.
 

Unnekuukse

Active member
Dat is wel een leuke move. Ook voor de jeugd van de tegenstanders, die kunnen nu lekker 'pizza' roepen van achter het doel. :duim:

Wel sneu voor Stan Bijl. Die kwam van Magreb '90 naar De Dijk met het idee te gaan concurreren met Stephan Veenboer voor de plek onder de lat. Komt Verhoeven er nog even bij.

Merkwaardig verhaal. Met Bijl en Veenboer hadden ze toch al twee keepers die prima meekunnen in 3e divisie? Tenzij er iets rond een van die twee speelt lijkt mij aantrekken van Verhoeven vooral cre?ren van onnodige onrust.
 

Unregistere

Well-known member
Edwin de Graaf denkt aan een rentree bij HBS. Uiteraard wel in combinatie met het trainerschap in de opleiding van Feyenoord.
 

Joost

Well-known member
EVV wordt dit seizoen een ploeg om rekening mee te houden. Misschien niet direct op sportief vlak maar de elleboog van Bryan Simons heeft Fortunees Jorrit Smeets al maanden aan de kant gezet.
 

Unregistere

Well-known member
Jaouad Chraou blijft toch bij OJC Rosmalen. De spits had overschrijving aangevraagd naar WSC, maar heeft die ingetrokken. Gisteren scoorde hij al voor OJC in het verloren oefenduel bij IJsselmeervogels.
 

Unregistere

Well-known member
Sendley Sidney Bito, international voor Cura?ao, sluit aan bij OFC. Aanvaller, vorig seizoen nog actief in Thailand. 33 inmiddels.

En UDI '19 heeft Anwar Tuithof aan de selectie toegevoegd. Aanvaller, afkomstig van Dayton Dutch Lions. Hij zou naar OSS '20 gaan, maar heeft die club afgezegd en voor UDI gekozen.
 

De Groene Scout

Well-known member
De voorbereiding zit er wel zo goed als op. Deze week nog een paar keer trainen en sommige clubs zullen nog 1x oefenen en dan begint het feest komend weekend.
Dit is het programma:

1e Ronde

Zaterdag 18:00 uur

Jong FC Den Bosch - OJC Rosmalen
Jong Achilles'29 - Magreb '90

Zondag 14:00
Hercules - Jong De Graafschap
Quick'20 - HSC'21

Zondag 14:30 uur
Be Quick 1887 - Juliana '31
EVV - HBS
JVC Cuijk - De Dijk
OFC - Westlandia
UDI'19/Beter Bed - Dongen

Erg benieuwd hoe de ploegen er voor staan en mat name ook wat de minder bekenden en de 'jong-teams' kunnen betekenen in de 3e divisie.
Zelf sta ik om 14.00 uur in Oldenzaal langs de lijn; HUP HSC!!!!
 

Unregistere

Well-known member
Wat is je eigen inschatting over het seizoen van HSC '21, Groene? Gaan ze voor de titel spelen denk je of zie je daar toch andere kandidaten?

Sowieso wel benieuwd naar wat de bezoekers van dit forum van hun eigen favoriete team verwachten. Zijdelings wel al een beetje gelezen, maar nu de voorbereiding vrijwel achter de rug is, zijn er mogelijk nieuwe inzichten ontstaan.
 

noordooster

Well-known member
HSC '21 heeft geen gek ploegje. Ik denk dat ze samen met Quick '20 mee gaan doen voor de titel.
Ik zag ze alleen maar oefenen tegen HHC, maar als ze wat ruimte krijgen, zijn ze met de snelle aanvallers erg gevaarlijk.
Geen idee hoe HSC het tegen puur verdedigende ploegen gaat doen, als ze zelf meer het spel moeten maken .
 

de waan

Well-known member
Het grote vraagteken is zoals wel vaker het scorend vermogen. Ik hoop dat Tom ter Hogt zich rap verder ontwikkelt. Hij maakte zaterdag wel een echt spitsengoaltje zag ik. Daarnaast is het zaak dat sommige andere spelers (Ottink, Nieuwboer, Van Ek) weer wat meer gaan scoren.

De ploeg is inmiddels wel zo volwassen dat ze ook tegen vervelende of taaie ploegen een goed resultaat kunnen boeken.

JVC Cuijk, Hercules en HBS zie ik als belangrijkste concurrenten met de vage clubjes De Dijk en OFC als outsiders.
 

bqandy

Well-known member
Ik zet in op HSC'21 en JVC Cuijk als favorieten. Ik denk dat Westlandia ook hoge ogen kan gooien. Westlandia werd wel heel overtuigend kampioen vorig seizoen. Ik verwacht ook dat De Dijk, Dongen en Hercules bovenin gaan meedraaien.
De tweede teams van de profs met Magreb gaan het volgens mij moeilijk krijgen.
Van het trio dat vanuit de hoofdklasse C is gepromoveerd schat ik Be Quick als hoogste in. Be Quick heeft zich duidelijk versterkt terwijl Juliana en Quick 20 allebei hun beste speler zijn kwijt geraakt. Er zou best eens een brede middenmoot van plek vijf/zes tot 12 ontstaan waar iedereen van iedereen kan winnen.
 

Unnekuukse

Active member
Een chaotisch seizoen, met het ontslag van de trainer, een muitende spelersgroep en een bestuurscrisis als dieptepunten, kostte JVC Cuijk de promotie naar de 2e divisie.
Het lijkt er op dat JVC Cuijk weer in een rustiger vaarwater zit. Met Ruud Kaiser heeft JVC Cuijk een ervaren trainer gehaald. De defensie (Kazlauskas, Maletic) en het middenveld (Scholten, Schaap) zijn versterkt met spelers die op niveau hebben gespeeld. Dat was ook hard nodig!
Grootste vraagteken wordt de aanval. Ik ben benieuwd hoe spits Thomas Schilders het gaat doen. Gianluca Maria, op het laatste moment gehaald als vervanger van Eind, lijkt een aanwinst te zijn. En gelukkig is Ilias Zaimi gebleven!

JVC Cuijk heeft een lastige seizoenstart, met de thuiswedstrijd tegen De Dijk en volgende week de uitwedstrijd tegen HSC. Wat mij betreft de twee sterkste selecties van de Tweede Divisie. Onderschat zeker De Dijk niet. Veel ervaring in de ploeg en met Jochem Twisker (ex-Spakenburg) een goede trainer. Veel ambitie ook.
JVC Cuijk moet het in de eerste twee wedstrijden trouwens doen zonder Dominique Scholten (aan het werk in Rio) en Frenk Schaap (nog geblesseerd).
 

De Groene Scout

Well-known member
Wat is je eigen inschatting over het seizoen van HSC '21, Groene? Gaan ze voor de titel spelen denk je of zie je daar toch andere kandidaten?
Ik vind dat ze zeker voor de titel moeten spelen. Je hebt de 2e divisie op een haar na gemist en de selectie zo goed als in tact gehouden, dan zou het laf zijn als je dat niet durft uit te spreken. Ja, we moeten meestrijden om de titel!!!! De overige kandidaten zijn al vaker genoemd: topfavoriet is JVC en ik verwacht ook wel wat van HBS, Hercules, Westlandia en jawel ook Be Quick 1887.
 

DeMaster

Active member
De wedstrijd van UDI'19 tegen Dongen wordt zaterdag om 18:00 uur gespeeld in plaats van zondag 14:30 uur. Dit in verband met de voorronde voor de KNVB Beker.
Hup UDI'19!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan