Derde divisie zondag 2016/2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
De Jong teams van een grote BVO hebben doorgaans wel een goede ploeg die het zeker op 3e divisie niveau moet kunnen redden. Vaak een vaste kern van 12 tot 15 spelers die wekelijks aangevuld wordt met afvallers van de eerste groep en af en toe wat A-spelers. Voor teams als Jong Achilles en Jon FC Den Bosch etc. zal het wel een stuk lastiger worden. Jong Groningen huppelt vrolijk mee hoor.

Ik ben wel benieuwd naar Jong Groningen. Want de opmerking van Bolt, zoals bqandy die hier deelde, vind ik wel herkenbaar. Ik kan me voor ASWH ook praktisch geen nederlaag tegen een belofteteam herinneren. Alleen van Jong RKC verloren we in de voorbereiding op het seizoen 2013/14 een keer met 1-0, maar verder won ASWH bijna altijd. Van NAC, Den Bosch, Sparta, Dordrecht en zelfs Feyenoord, dat toen overigens het combinatieteam met de Excelsior-beloften had gestuurd. Daar zitten toch ook grotere BVO's bij.

Trouwens, ben ook benieuwd of er een revanche voor ons in zit voor de beker bij Be Quick 1887. Moeten beide teams wel winnen. Hoe zien jullie de loting, bqandy?
 

bqandy

Well-known member
Ik heb er helemaal niemand over gehoord zondag. En ik ben er zelf trouwens ook niet over begonnen. Ik wilde namelijk een interview doen met Alcides en was daar meer mee bezig.
Het lijkt me allemaal aardig gelijkwaardig. RVVH is gedegradeerd uit de topklasse en jullie en wij namen de omgekeerde richting naar de nieuwe derde divisie. Ik denk spannende partijen waar iedereen kan laten zien waar die staat. Ik verwacht dat de technische staf van Be Quick er ook zo over denkt. Wij hebben wel het thuisvoordeel natuurlijk en een lange busrit wordt ons dus bespaard. Maar ook dat zegt weinig, want vorig seizoen presteerde zeker in het begin BQ in uitwedstrijden beter dan thuis. Goed: Een zooi clich?s dus. :D

Nog even over die beloftenelftallen. Ik kan me nog een wedstrijd herinneren van BQ tegen FC Groningen 2. Men liet de jonge profs een kwartier razen en vervolgens ging FCG met 3-0 de bietenbrug op en miste BQ zelfs nog een pingel. Het sterkste team bleef, op een paar wissels na, de hele wedstrijd spelen. In de jaren daarna werd vaak een voorsprong weggeven als na rust het tweede elftal van BQ ook nog even mocht ballen. Meestal werd het dan gelijk.
 

bqandy

Well-known member
Trouwens, ben ook benieuwd of er een revanche voor ons in zit voor de beker bij Be Quick 1887. Moeten beide teams wel winnen. Hoe zien jullie de loting, bqandy?

FF contact gezocht met de trainer. Tevreden over de loting. Mooie uitdaging en blij met de thuiswedstrijd (en). Maar er wordt eerst vooral naar RVVH gekeken.
 

Unregistere

Well-known member
FF contact gezocht met de trainer. Tevreden over de loting. Mooie uitdaging en blij met de thuiswedstrijd (en). Maar er wordt eerst vooral naar RVVH gekeken.

Ah, dank je. Onze trainer was niet helemaal tevreden, hij noemde Be Quick 'lastig' en 'ver'. Wij rekenen er wel een beetje op dat het Be Quick zal worden, aangezien RVVH echt een volledig verbouwde selectie heeft en waarschijnlijk wat meer tijd nodig heeft om ingespeeld te raken. Los van de vraag hoe sterk die nieuwe groep kwalitatief is. Maar goed, wij kijken natuurlijk ook eerst naar Chevremont.
 

bqandy

Well-known member
@Unregistere: Wij met onze grote mond over beloftenelftallen. Gisteren: Quick 20 - Jong Heerenveen 0-4. :D
Maar gelukkig vandaag: Jong Almere City - DUNO (1e klasse, maar wel een sterke) 1-2.
 

SuikerBrood

Well-known member
Ik denk dat Jong Heerenveen op dit moment niet bestaat vanwege de grote groep bij het eerste. Zal dus wel een mix zijn van A1 en spelers die niet bij het eerste aansluiten van Jong.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat Jong Heerenveen op dit moment niet bestaat vanwege de grote groep bij het eerste. Zal dus wel een mix zijn van A1 en spelers die niet bij het eerste aansluiten van Jong.

Het was gewoon de selectie van de nieuwe trainer Paul Raveneau.
 

SuikerBrood

Well-known member
Het was gewoon de selectie van de nieuwe trainer Paul Raveneau.

Christos Almpanis, Jamal Amofa, Quinzairo Boasman, Tristan Borges, Trevor Doornbusch, Vanja Drkusic, Dennis Hoekstra, Jizz Hornkamp, Dennis Johnsen (foto), Zohair Labyad, Julius Magnusson, Emil Colding, Lewis Montsma, Jesse Oliekan, Aleksander Palamar, Kik Pierie, Stijn Pierie, Jan Ras, Joshua Sanches, Ruben Stuiver, Jakub Wrzesniak.

Ik zie dat ze nog een aardig O19, belofteteam en eerste elftal op de been kunnen brengen. Had ik niet verwacht. Van deze jongens speelt alleen Kik Pierie nu bij het eerste.
 

Unregistere

Well-known member
Ik zocht trouwens net naar de selectie van De Dijk. Die ziet er op papier niet verkeerd uit. Lijkt me toch ook nog wel een ploeg om rekening mee te houden komend seizoen. Als het rustig blijft natuurlijk. De sponsor wil overigens binnen vijf tot tien jaar wel het betaalde voetbal in, aldus een verhaal uit Het Parool van begin juni.
 

de waan

Well-known member
Qua namen is dat niet verkeerd, nee. Maar dat was het de afgelopen jaren ook niet en toch was het qua prestaties erg wisselvallig. Het zal vooral de vraag zijn of ze er echt een team van kunnen maken denk ik.
 

Unregistere

Well-known member
Klopt. Nu toch weer een aantal aardige versterkingen uit het zaterdagvoetbal er bij en een nieuwe trainer. Altijd afwachten, maar ik zie er wel een outsider in. Al had ik dat van Magreb '90 ook verwacht en dat viel toch tegen.
 

de waan

Well-known member
Beetje hetzelfde verhaal. Op papier allemaal gedoe voetballers, maar zie er maar eens een team van te maken. Nou heeft Jochem Twisker natuurlijk al wel voor hetere vuren gestaan, dus wie weet.
 

Ceephax

New member
Ik zocht trouwens net naar de selectie van De Dijk. Die ziet er op papier niet verkeerd uit. Lijkt me toch ook nog wel een ploeg om rekening mee te houden komend seizoen. Als het rustig blijft natuurlijk. De sponsor wil overigens binnen vijf tot tien jaar wel het betaalde voetbal in, aldus een verhaal uit Het Parool van begin juni.

Dan lijkt het me wel verstandig als ze fuseren met een club uit Volewijck of Buiksloot, want ze zitten nu echt in the middle of nowhere.
Of komt er al een hoop volk op af?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan